Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@10:04:35 GMT

رشد قیمت کالاهای اساسی در جهان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۵۲۸۱

رشد قیمت کالاهای اساسی در جهان ادامه دارد

سازمان‌های بین‌المللی مانند فائو به بحران غذایی در جهان هشدار می‌دهند، این در حالی است که رشد قیمت کالاهای اساسی در جهان همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایران اکونومیست، قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی همچنان روند صعودی دارد و از افزایش ماه‌های اخیر خود عقب نشینی نکرده است. گزارش‌های سازمان خواروبار جهانی هم از افزایش روند شاخص قیمت‌ها خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل متحد هم در گزارش اخیر خود وضعیت فعلی تامین مواد غذایی و قیمت‌ها را فاجعه غذایی در آینده خواند.

امروز نیز روند روبه رشد قیمت‌ها ادامه داشت، طوری که قیمت ذرت که به  عنوان خوراک دام استفاده می‌شود 11.25 دلار افزایش یافت و هر بوشل از این محصول به قیمت 746 دلار و 25 سنت معامله شد.

خوراک دام 70 درصد هزینه تمام شده محصولات پروتئینی نظیر گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و لبنیات را شامل می شود.

امروز قیمت گندم به  عنوان اساسی ترین محصول جهان نیز 2.25 دلار رشد قیمت داشت، در روزها و ماه‌ها اخیر هم این محصول افزایش قیمت داشت، به طوری که از ابتدای سال تاکنون بیش از 50 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

جنگ بین اوکراین و روسیه که هر دو تامین کننده 30 درصد غلات جهان هستند، به مشکلات کمبود مواد غذایی و رشد قیمت‌ها دامن زده است.

سازمان‌های بین‌المللی درباره تامین مواد غذایی در آینده هشدار می‌دهند و از این رو کشورها ذخیره سازی مواد غذایی را بیشتر کرده‌اند، نیمی از گندم صادراتی جهان در چین ذخیره شده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مواد غذایی رشد قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف احتکار مواد غذایی به ارزش ۱۸۱ میلیارد ریال در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد رضا میرحیدری در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در معیت کارشناسان سازمان صمت به یک شرکت در آدرس معلوم مشکوک گشته و برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در ادامه طی هماهنگی و تعامل مناسب با مقام قضائی استان، در بازرسی صورت گرفته از شرکت موصوف ۲ تن و ۶۹۰ کیلوگرم چایی و ۳۷۳ تن و ۵۸۸ کیلوگرم روغن خوراکی جمعاً به میزان ۳۷۶ تن و ۲۷۸ کیلوگرم به دلیل عدم ثبت در سامانه جامع انبارها و عدم ثبت ورود و خروج کالا به انبارها کشف و توقیف شد.

میرحیدری اضافه کرد: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه، ۱۸۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه ضمن پلمب شرکت مذکور، یک نفر دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند. فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: شناسایی و برخورد با عوامل فرصت طلبی که مبادرت به احتکار کالا کنند به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 6084030

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • کشف احتکار مواد غذایی به ارزش ۱۸۱ میلیارد ریال در قم
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند
  • تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلفاتی در حوزه بازار کالاهای اساسی لرستان