Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@06:40:54 GMT

(ویدئو) سفر غیرمنتظره بوریس جانسون به اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۸۷۸۳

(ویدئو) سفر غیرمنتظره بوریس جانسون به اوکراین

‍‍‍‍‍‍

تنها یک روز بعد از سفر رهبران چهار کشور اروپایی به اوکراین، روز جمعه ۲۷ خردادماه، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، در یک سفر از پیش اعلام‌نشده وارد کی‌یف، پایتخت اوکراین، شد و با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد.

به گزارش فرارو، این دومین سفر نخست‌وزیر انگلیس به کی‌یف، از هنگام حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه گذشته، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رویترز شامگاه جمعه در گزارشی نوشت جانسون در این سفر به مقام‌های اوکراینی پیشنهاد داد ارتش انگلیس یک برنامه مستمر آموزشی نظامی برای نیرو‌های اوکراینی برگزار کند.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس روز جمعه اعلام کرد ارتش این کشور می‌تواند در هر چهار ماه، ۱۰هزار تن از نیرو‌های نظامی اوکراینی را آموزش دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال استریت ژورنال: اوکراین از کمک غرب به اسرائیل خشمگین است

اوکراین از ایالات متحده به دلیل حمایتش از اسرائیل خشمگین است، این در حالی است که کی یف منتظر کمکی است که در کنگره به تعویق افتاد. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

ولادیمیر دوبوویک، دانشیار و مدیر مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ملی مخنیکوف در اودسا معتقد است اوکراین شروع به بیزاری از ایالات متحده کرده‌است. وی افزود که ایالات متحده در مرحله اولیه درگیری برای اوکراین یک عامل تعیین کننده بود، اما اکنون کاهش قابل توجهی در سطح حمایت وجود دارد.

این کارشناس با بررسی خلق و خوی مقامات اوکراینی بر این باور است که کمک‌های آمریکا به اسرائیل برای دفع حملات ایران موجب خشم و ناراحتی اوکراینی‌ها شده است؛ اوکراینی که در شرایط فعلی ضربات جبران ناپذیری از ارتش روسیه دریافت کرده است.

این مقاله خاطرنشان می‌کند که سیستم حفاظت از حریم هوایی اسرائیل با پشتیبانی ایالات متحده و تعدادی از متحدانش صورت گرفت. در عین حال، اوکراین همچنان انتظار کمک‌های حیاتی آمریکا را دارد که در کنگره به تعویق افتاده است.

پیش از این ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، حمله ایران به اسرائیل در ۱۴ آوریل را محکوم کرده بود، اما در همان پست بار دیگر اعلام کرد که کی یف منتظر حمایت مالی غرب است. زلنسکی تصریح کرد که کی یف بسیار امیدوار است که کنگره آمریکا در مورد کمک به اوکراین تصمیم بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • (ویدئو) اعتراف غیرمنتظره ژیلا صادقی در برنامه تلویزیون
  • وال استریت ژورنال: اوکراین از کمک غرب به اسرائیل خشمگین است
  • اذعان فرمانده نیروهای مسلح اوکراین درباره وضعیت «دشوار» میدان نبرد
  • تقلای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب بسته کمکی به رژیم صهیونیستی
  • واکنش نخست‌وزیر انگلیس به اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل
  • اعزام نظامی به اوکراین ارزش بررسی را دارد
  • ۸۴۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پیش بینی مقام نظامی انگلیسی از زمان شکست اوکراین
  • جانسون: شکست اوکراین برای غرب فاجعه‌ای «وحشتناکتر از ویتنام» خواهد بود