Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@10:13:17 GMT

اعلام شرایط وام مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۴۴۴۳

اعلام شرایط وام مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، خداکرم کولیوند، مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران شرایط پرداخت وام مسکن ایثارگران را تشریح کرد. وی در خصوص میزان وام مسکن ایثارگران و شرایط پرداخت آن در سال جاری گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران هر سال با توجه به تورم مسکن پیشنهادات خود را به هیئت دولت اعلام می‌کند و این پیشنهاد در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب و در دستور کار دولت قرار می‌گیرد، در حال حاضر ما منتظر ابلاغ مصوبه آن هستیم تا این مصوبه به تائید شورای پول و اعتبار بانک مرکزی برسد و پس از آن نیز بانک مرکزی سهمیه‌ها را مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته وام بانکی به این صورت نیست که پایان 1401 تمام شود بلکه به طور معمول پرداخت آن بین ماه‌های تیر و مرداد سال جاری تا پایان خرداد سال بعد ادامه دارد.

مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در قوانین و مصوبه هیئت دولت این موضوع لحاظ شده و به صورت دائمی است و جانبازان می‌توانند از وام مجدد بدون هیچ محدودیتی برخوردار شوند، البته افرادی که تا سال 90 که سقف وامشان حدود 40 میلیون تومان بوده استفاده کرده‌اند، تنها در قالب ساخت می‌توانند مجدداً بهره‌مند شوند اما شرایط وام مجدد خرید مسکن در قانون بودجه سنواتی مشخص می‌شود و در سال 1401 صرفاً ایثارگرانی که تا قبل از این تاریخ، مبلغ 25 میلیون تومان وام دریافت کرده‌اند مشروط بر اینکه تا پایان سال 99 تسویه حساب کرده باشند، در اولویت قرار دارند.

کولیوند در مورد واگذاری زمین به ایثارگران در استان‌های مختلف گفت: در قانون مشمولان واگذاری زمین، جانبازان 25 درصد به بالا، همسر و فرزندان شهید و آزادگان هستند که بر اساس این قانون و تفاهم‌نامه‌های استانی که با استانداران منعقد شده، در سراسر کشور واگذاری زمین باید انجام شود، البته شاید در استانی زمین به اندازه کافی نباشد و این روند به کندی صورت پذیرد زیرا در مراکز استان‌ها و به خصوص تهران با مشکل جدی کمبود زمین مواجه هستیم، اما به صورت کلی این قانون در حال اجرا است.

وی با ذکر این مطلب که 5 درصد از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن به ایثارگران اختصاص یافته است، افزود: پیشنهادات بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اعمال معافیت‌های قانونی برای ایثارگرانی که در طرح جهش مسکن ثبت‌نام می‌کنند به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است. پیشنهاداتی مثل معافیت از پرداخت خرید انشعابات آب، برق و گاز و تراکم ساخت که البته تمام این موارد در قیمت تمام شده ملک محاسبه و با معافیت‌های قانون این مبلغ کاهش می‌یابد تا آورده ایثارگر نسبت به سایر افراد کمتر شود. ما این پیشنهاد را ارائه داده‌ایم و منتظریم ساز و کار نرم‌افزاری و سامانه‌ای که محل ثبت‌نام است اصلاح شود و این موضوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وام مسکن بنیاد شهید ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی

نشست مشترک مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی و مشاور استاندار در امور ایثارگران صبح امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت 1403 در محل این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، حسین شرافتی در این نشست بر ضرورت نگاه ویژه به وضعیت خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و مدافعین حرم تیپ فاطمیون جامعه اتباع و مهاجرین خراسان رضوی تأکید نمود و بیان داشت ساماندهی این گروه از اتباع در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به در دستور کار بودن مستمر بازدید، سرکشی و تکریم خانواده های شهدا  و ایثارگران اتباع توسط این اداره کل، خاطر نشان ساخت: مطابق با سیاستهای راهبردی سازمان ملی مهاجرت طرحها و برنامه های مختلفی جهت رسیدگی و ساماندهی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اتباع و مهاجرین خارجی کشور تدوین و به مرحله اجرا رسیده است.

امیرالله شمقدری نیز در این نشست ضمن قدردانی از خدمات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خراسان رضوی در قبال خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران اتباع و مهاجرین استان بر ضرورت ادامه روند خدمت صادقانه و بشردوستانه به ایشان تأکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم