Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@14:12:51 GMT

اهداف جو بایدن از سفر به منطقه

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۵۲۱۴

اهداف جو بایدن از سفر به منطقه

رأی الیوم در مطلبی با اشاره به شور و شوق وصف ناپذیر تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس آن محمود عباس از سفر آتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه، و آمادگی برای پهن کردن فرش قرمز برای او این اقدام را مورد نکوهش قرار داده است.

این رسانه می‌نویسد: بایدن به خاطر موضوع فلسطین و حتی احیای عملیات صلح مُرده به منطقه سفر نمی‌کند بلکه هدفش حمایت از امنیت اسرائیل و تقویت آن و تشکیل ناتو عربی سنی به ریاست اشغالگران اسرائیلی و فشار به کشورهای حوزه خلیج فارس به منظور افزایش تولید نفت به منظور کاهش قیمتها برای نجات اقتصاد آمریکا و اروپا و نابودی اوپک پلاس با روسیه، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رأی الیوم نوشت: بایدن هیچ کدام از تصمیمات اتخاذ شده از سوی ترامپ رئیس جمهوری قبلی آمریکا از جمله انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و قرار دادن آن به عنوان پایتخت اشغالگران و نیز الحاق جولان سوریه را لغو نکرده است.

این رسانه با اشاره به شهادت سه جوان فلسطینی و زخمی کردن شماری دیگر به دست نظامیان صهیونیست، آورده است: آیا دولت آمریکا این اقدام وحشیانه را محکوم کرده است؟ آیا اقدامی از سوی آمریکا علیه نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی-آمریکایی در روز روشن و پس از آن تعدی به جنازه او، به عمل آورده است؟

رأی الیوم در ادامه هدف از سفر بایدن را ارائه تسلیحات پیشرفته به صهیونیست‌ها و پیشبردن طرح‌های سازش میان این رژیم و کشورهای عربی و اقدامات خصمانه علیه ایران توصیف کرده است و اینکه این سفر ثمری برای تشکیلات خودگردان و رئیس آن ندارد.

این رسانه در پایان نوشت: بایدن رئیس جمهور کشوری است که عراق، سوریه و لیبی را ویران کرده است و در ورای همه حملات اسرائیل به کشورهای عربی است و فلسطینی‌ها از آن استقبال نخواهند کرد زیرا دستانش به خون ملت فلسطین آغشته است و حامی ظلم و اشغالگری و آپارتاید رژیم صهیونیستی است و تصمیم تشکیلات خودگردان برای استقبال از بایدن، ربطی به ملت فلسطین ندارد و به مثابه اهانت به شهیدان و اسیران فلسطینی است. چرا تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس آن از دیدار با بایدن سر باز نمی‌زند؟ مگر بایدن برای مقامات تشکیلات خودگردان و ملت فلسطین چه دارد که آنها برای او فرش قرمز پهن کنند؟ از همین رو باید این دیدار که در راستای توطئه علیه جهان عرب و اسلام است، مورد مخالفت قرار گیرد./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: جو بایدن تشکیلات خودگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن باز هم به پوتین توهین کرد

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود توهین و او را «قصاب» خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید، جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کار‌هایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می‌توانستیم خیلی کار‌های اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون توهین‌های مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

دیگر خبرها

  • اردوغان با بایدن دیدار می‌کند
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین اهداف جمهوری اسلامی ایران است
  • نخست‌ وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست‌وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • «محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد