Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - رئیس اداره کل نظارت بر تسهیلات و پیگیری مطالبات بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: این بانک در سال ۱۴۰۰ با پرداخت ۳۶ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان اقتصادی در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، رشدی ۱۰۷ درصدی را در این بخش نسبت به سال ۱۳۹۹ تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد  به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، “رضا حسینی صفا” با اشاره به اولویت اعطای سرمایه درگردش به مشتریان بانک، گفت: این بانک طی سال های اخیر برنامه اعطای تسهیلات سرمایه درگردش از محل منابع بانک به واحدهای معتبر صادراتی و دارای درآمد ارزی در کشور را دنبال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران با اعطای ۱۱هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش معدن در سال ۱۴۰۰، رشدی ۱۰۴ درصدی را در این حوزه نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته است.

حسینی صفا بخش صنعت را یکی از ظرفیت های مهم کشور برای درآمد ارزی و اشتغالزایی معرفی کرد و گفت: بانک توسعه صادرات ایران با هدف توسعه ظرفیت های صادراتی بخش صنعت، ۱۰۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته به مشتریان صنعتی خود پرداخت کرده و حمایت ویژه از این حوزه را در برنامه های خود دارد.

رئیس اداره کل نظارت بر تسهیلات و پیگیری مطالبات بانک توسعه صادرات ایران، افزود: این بانک در سال ۱۴۰۰ به مشتریان فعال در بخش های مرتبط با تامین برق، آب و گاز، ساختمان، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات و بازرگانی داخلی نیز در مجموع ۲۴ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.

حسینی صفا از خاتمه ده پروژه بزرگ تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات ایران در بخش­های صنعت، معدن و خدمات در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این بانک بیش از ۲۱ طرح نیز دردست اجرا دارد و از همه توان و امکانات خود برای به سرانجام رسیدن این طرح ها تا پایان سال ۱۴۰۱ استفاده می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: بانک توسعه صادرات ایران میلیارد ریال تسهیلات سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با پرداخت تسهیلات کم بهره و ارائه تکنولوژی های روز دنیا محقق می شود.

او با بیان اینکه مرزها برای ورود علم و فناوری در راستای توسعه مکانیزاسیون نباید بسته شود، افزود: زمانیکه انحصار در هر بازای ایجاد شود، چالش هایی بدنبال دارد.

هاشمی ادامه داد: کارخانه تراکتورسازی از لحاظ امکانات و اعتبارات باید تقویت شود تا متقاضیان به تسهیلات کم بهره دست پیدا کنند، درغیراین صورت خروج از کشاورزی سنتی محقق نمی شود.

عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی با بیان اینکه درآمد کشاورزان با نرخ سود تسهیلات ۲۳ درصد سنخیتی ندارد، افزود: دولت باید الزامات لازم در راستای پرداخت تسهیلات کم بهره را فراهم کند تا وعده وعیدها محقق شود.

او گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت تسهیلات با نرخ بهره کمتر از ۱۰ درصد باید پرداخت شود تا تحولی در بخش مکانیزاسیون محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • بانک‌ها در توسعه بخش درمان استان بوشهر مشارکت کنند
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲