Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، هزاران شهروند تونسی در مخالفت با همه پرسی برای قانون اساسی جدید تظاهرات کردند.

 شهروندان تونسی، قیس سعید رئیس جمهوری این کشور را به ربودن کشور و تلاش برای نهادینه کردن حکومت استبدادی متهم کردند.

این تظاهرات اعتراضی که به درخواست حزب مشروطه آزاد به ریاست عبیر موسی برگزار شد نشان دهنده افزایش مخالفت ها با قیس سعید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تظاهرات از میدان باب السویقه تا میدان القصبه نزدیک دفتر نخست وزیری برگزار شد و شرکت کنندگان مخالفت خود را با قانون اساسی جدید و اعتراض خود را به اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور اعلام کردند.

عبیر موسی در جمع تظاهر کنندگان گفت: ملت گرسنه هستند و قدرت خرید آن ها پایین آمده است و اقتصاد کشور روبه ویرانی است ولی سعید هیچ توجهی نمی کند و تنها چیزی که برای او مهم است پیشبرد برنامه های شخصی خود است.

وی اضافه کرد: او می خواهد قانون اساسی مورد نظر خود را به ما تحمیل کند ولی ما این اجازه را نمی دهیم.

مخالفان تونسی اعتقاد دارند که قانون اساسی جدید به رئیس جمهوری اختیارات گسترده و بی سابقه ای می دهد درحالی که اقصاد این کشور در حال فروپاشی است و ورشکستگی است.

رئیس جمهوری تونس، الصادق بلعید و شماری از کارشناسان و احزاب کوچک را مامور به تدوین قانون اساسی جدید کرده است و حزب النهضه و حزب مشروطه آزاد که از احزاب بزرگ مخالف وی هستند را در تدوین قانون اساسی مشارکت نداده است.

بلعید قرار است روز دوشنبه آینده قانون اساسی جدید را به رئیس جمهوری تحویل دهد.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قانون اساسی جدید رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، در این جلسه شهاب اقبال، پژوهشگر پژوهشکده شورای نگهبان، نتایج پژوهش صورت گرفته درباره اصل ۲۲ قانون اساسی که زیرمجموعه فصل حقوق ملت در قانون اساسی به شمار می‌رود را ارائه کرد و ضمن تبیین حقوق مورد بحث این اصل، ارتباط این اصل با سایر اصولی که به این حقوق پرداخته‌اند را تشریح کرد و در ادامه سایر کارشناسان حاضر در جلسه به اظهارنظر درباره مطالب مطرح شده پرداختند.

در این جلسه همچنین دکتر کدخدایی، عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان، ضمن جمع‌بندی مطالب مطرح شده در جلسه، با اشاره به فضای سیاسی اجتماعی کشور در زمان تصویب قانون اساسی، به ارائه توضیحاتی درباره کلمه حقوق در متن این اصل پرداخت و درباره حصری بودن با عدم حصری بودن مصونیت از تعرض حقوق مطرح شده در متن این اصل نکاتی را مطرح کرد.

گفتنی است شرح مبسوط قانون اساسی از جمله رخدادهای علمی پژوهشکده شورای نگهبان است که در آن پژوهشگران این پژوهشکده ضمن بررسی ابعاد مختلف اصول قانون اساسی، به واکاوی کلیه ظرفیت‌های نهفته در این اصول که می‌تواند باعث اثربخشی، رفع ابهام و ارتقاء نظام حقوق عمومی کشور شود می‌پردازند. تاکنون بیش از ۷۰ اصل قانون اساسی در این سلسله جلسات بررسی شده است که پس از اتمام این فرآیند، در قالب کتاب «شرح قانون اساسی» توسط پژوهشکده شورای نگهبان منتشر خواهد شد و در اختیار جامعه حقوقی کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • تظاهرات هزاران اردنی در نزدیکی سفارت اسرائیل + فیلم
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • حمایت فرانسویان از فلسطین