Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:10:46 GMT

کشت سیب زمینی در ۲۴۰ هکتار اراضی کشاورزی سرپل ذهاب

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۶۷۷۶

کشت سیب زمینی در ۲۴۰ هکتار اراضی کشاورزی سرپل ذهاب

صدرالله بابلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سرپل ذهاب به عنوان یکی از شهرستان‌های گرمسیری استان کرمانشاه پتانسیل‌های ویژه‌ای در بخش کشاورزی دارد.

وی افزود: یکی از محصولات مهمی که کشاورزان در سرپل ذهاب کشت می‌کنند سیب زمینی است و در سال‌جاری ۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت سیب زمینی رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سرپل ذهاب تصریح کرد: کشت محصول سیب زمینی در آبان‌ماه و برداشت آن در خرداد ماه انجام می‌گیرد و برداشت سیب زمینی هم اکنون در سرپل ذهاب آغاز شده و پیش بینی می‌شود به طور متوسط یک هزار و ۲۰۰ تن برداشت شود.

بابلی بیان کرد: سیب زمینی به عنوان یک گیاه وجینی در تناوب با دیگر محصولات زراعی می‌تواند به افزایش حاصلخیزی و بهبود بافت خاک کمک کند و در اشتغالزایی هم در هر هکتار ۸۰ نفر در روز به صورت موقت در عملیات‌های کاشت و داشت و برداشت اشتغالزایی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: سیب زمینی با توجه به قیمت آن می‌تواند به عنوان یک محصول اقتصادی در معیشت کشاورزان تأثیر گذار باشد.

کد خبر 5517729

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه سرپل ذهاب سیب زمینی اراضی کشاورزی بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه سفر استانی کشاورزی مشهد اردبیل آمار کرونا ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی اصفهان سازمان تبلیغات اسلامی سرپل ذهاب سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال