Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ علی محمدی رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی درباره وضعیت شماره‌گذاری خودروها از سوی پلیس گفت: شماره‌گذاری خودروها تابع قوانین و مقررات جاری کشور است و بر این اساس هر خودرویی که تائیدیه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت را دریافت کرده و مجوز شماره‌گذاری آن بر اساس ضوابط و چک لیست‌ها از سوی سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست نیز صادر شده باشد، از سوی پلیس شماره‌گذاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اینکه آیا سواری سمند سورن پلاس از سوی پلیس شماره‌گذاری می‌شود یا خیر، گفت: مجوزهای شماره‌گذاری برای این مدل از خودرو صادر شده و در حال حاضر شماره‌گذاری آن نیز انجام می‌شود.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور درباره شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های برقی نیز اظهار کرد:‌ در مورد شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های برقی نیز ضوابط و مقررات برابر دیگر وسایل نقلیه است و اگر چنانچه این خودروها مجوز و تائیدیه سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط‌زیست را داشته باشند، پلیس نیز نسبت به شماره‌گذاری آن‌ها اقدام خواهد کرد. این دسته از وسایل نقلیه با توجه به برقی بودن و آلایندگی کم معمولا تائیدیه سازمان حفاظت محیط‌زیست را دریافت می‌کنند، اما ایمنی و مقاومت آن‌ها نیز مهم است که باید سازمان ملی استاندارد آن را بررسی و اعلام کند.

محمدی درباره اینکه آیا تاکنون خودرو و موتورسیکلت برقی از سوی پلیس شماره‌گذاری شده یا خیر، گفت: سابقه درج پلاک و شماره‌گذاری این وسایل نقلیه وجود دارد و مواردی که تائیدیه‌های لازم محیط‌زیست و استاندارد را اخذ کرده بودند، شماره‌گذاری شدند.

وی درباره این تائیدیه‌ها نیز تصریح کرد: هر مدل خودرو اعم از برقی، بنزینی، گازسوز و ... که بخواهد شماره‌گذاری شود، باید استانداردهای ۸۵ گانه را داشته باشد و سازمان استاندارد باید مستندات آن را برای پلیس ارسال کند. معاونت فنی و مهندسی پلیس راهور این موارد را بررسی می‌کند و در صورتی که تمام تائیدیه‌ها اخذ شده باشد، ما نسبت به شماره‌گذاری اقدام می‌کنیم.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور درباره شماره‌گذاری وسایل نقلیه نیز اظهار کرد: در حال حاضر شماره‌گذاری وسایل نقلیه برابر ضوابط و استانداردهای موجود در حال انجام است و پلیس راهور در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به ضرب پلاک و نصب آن روی خودروها اقدام خواهد کرد.

کد خبر 684316 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها پلیس - نیروی انتظامی تعويض پلاك پلاک خودرو خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی تعويض پلاك پلاک خودرو خودرو ایرانی شماره گذاری خودروها شماره گذاری وسایل نقلیه سوی پلیس تائیدیه ها پلیس راهور محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام خودروها مشمول مالیات شدند؟

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس بند پ تبصره ۶ احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱) می‌شوند.

مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو بر مبنای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده (۱۹۰) قانون مالیات‌های مستقیم هستند.

ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است؛ متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند.

پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است فهرست مالکان و خودروهای مشمول را مطابق با درخواست سازمان امور مالیاتی کشور حداکثر تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و امکان دسترسی برخط جهت استعلام موردی را برای این سازمان فراهم کند.

مالیات تعیین شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۱۶) قانون مالیات‌های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.

کد خبر 6078556 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد اراضی کشاورزی قزوین رفع تداخل شد
  • صیانت از جان شهروندان با برقی سازی خودروها
  • کدام خودروها مشمول مالیات شدند؟
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • صیانت از جان شهروندان با برقی‌سازی خودروها
  • کشف بنز قاچاق میلیاردی در نور
  • کشف بنز قاچاق ۶۰۰ میلیاردی در نور
  • آغاز فروش خودروهای برقی از اردیبهشت+ جزئیات
  • زمان فروش خودروهای برقی وارداتی
  • آغاز فروش خودروهای برقی وارداتی از اردیبهشت ماه