Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس آدمیت‌نسب در نشست مجمع سلامت شهرستان دیّر گفت: امروزه پسماند یکی از معضلات جهانی است و وجود هوای سالم، آب‌وخاک عاری از آلاینده‌ها و پسماند‌ها از بدیهی‌ترین نیاز‌های اولیه و حقوق شهروندی است.

او می‌گوید: در اولین و دومین مجمع سلامت شهرستان نیز موضوع پسماند در ۵ اولویت انتخابی اعضا بود که این نشانگر این است که موضوع پسماند به‌عنوان یک مسئله ویژه و چالش بزرگ سلامت و بهداشت در سطح شهرستان مطرح است که برای رفع آن باید برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر عنوان کرد که گام‌هایی در این چند سال از سوی دستگاه‌های متولی برداشته شده است، اما با حرکت لاک‌پشتی به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم و کماکان رفع مشکل پسماند یکی از مطالبات به‌حق مردم از حوزه سلامت است.

به گفته او،  با تدبیر مسئولین و اهتمام جدی دستگاه‌های متولی تا پایان سال شاهد حل معضلات پسماند و انتقال آن به محل جدید و استاندار باشیم.

رئیس دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با اشاره به عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت گفت: ۷۲ مؤلفه اجتماعی مؤثر بر سلامت وجود دارد که نقش تعیین‌کننده بر سلامت جمعیت تحت پوشش دارد.

عیسی صفوی می‌گوید: برخی از آسیب‌های اجتماعی، با تقویت سواد سلامت جامعه و بهره‌گیری از خرد جمعی و مشارکت مردمی در پاسخ‌گویی به این آسیب‌ها مرتفع می‌شود.

او اعلام کرد که بایستی نگرش و نگاه اجتماعی خود را به امر سلامت تقویت کنیم و با کمک و مدد همین نگرش به ارتقاء فرهنگ و آموزش سواد سلامت جامعه، بپردازیم.

امام‌جمعه دیّر نیز با اشاره به احادیث و روایات درباره نقش مردم در تأمین سلامت گفت: اسلام، تأمین سلامت را مسئولیتی فردی و اجتماعی می‌داند و به نقش انکارناپذیر فرد مسلمانان در تأمین سلامت خود، تأکید دارد.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی بیان کرد که برخورداری از بالاترین حد استاندارد‌های منطقی و قابل حصول حوزه سلامت، حق مسلم هر انسان است که باید برای تأمین آن با همکاری آحاد جامعه تلاش شود.

سومین مجمع سلامت شهرستان دیّر با موضوع سلامت و پسماند با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین محلی در این شهرستان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرستان دیر استان بوشهر سایت پسماند شهرستان دی ر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمد جباری دادستان مرکز استان کردستان در آیین تکریم و معارفه دادستان کامیاران اظهار کرد: لازمه تحقق شعار سال ، جلب و جذب مشارکت مردمی توسط مسئولین در عرصه های مختلف است.
وی ضمن تبریک حمله افتخارآفرین نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاک رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر خداوند متعال و اراده جمعی مردم، مدلی از نظام سیاسی – دینی را در جهان ارائه داده که آثار آن را در سرتاسر جهان مشاهده می کنیم.

جباری افزود: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی، دادستان وظایف متعددی از قبیل احقاق حق، تشخیص حق و اجرای حق را بر عهده دارد و کارشناسان علوم قضایی بیش از ۲۵۰ وظیفه را برای دادستان احصاء کرده اند.

وی تاکید کرد: دادسرا از حساس ترین ارکان قوه قضاییه به شمار می رود که رسیدگی به تظلمات، احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، کشف جرم و اجرای حکم از جمله وظایف دادسراست.

دادستان سنندج تصریح کرد : با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری، لازمه جهش تولید، جلب مشارکت های مردمی است و این مهم توسط مسئولین ۳ قوه باید صورت گیرد.

جباری اضافه کرد: در این راستا کمیته ای با مشارکت مردم در استان تشکیل شده تا راهکارهای جلب و جذب مشارکت های مردمی را با توجه به اقتضائات، پتانسیل ها و توانمندی هر شهرستان را رصد کنند.

وی افزود: یکی از خدمات دستگاه قضایی، تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت در جامعه است که استفاده از ظرفیت های مردمی با تکیه بر قانون و ابداعات مدیریتی می تواند بسیار راهگشا باشد.

دادستان مرکز استان همچنین بر ضرورت آسیب شناسی جرایم در کامیاران تاکید کرد و بر تبادل نظر مسئولین این شهرستان و سازمانهای مردم نهاد در جهت کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
در پایان این مراسم، میلاد کفراشی به عنوان دادستان جدید شهرستان کامیاران معرفی شد و از زحمات کورش مرادی تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897862

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • دفن غیراصولی پسماند در ۱۰۱ نقطه چهارمحال و بختیاری
  • بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است