Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون طالبان برای ارتباط با شخصیت‌های افغانستان از بازگشت وزیر سابق مخابرات و رئیس سابق شرکت افغان تله کام به کابل خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «احمدالله وثیق» سخنگوی کمیسیون طالبان برای ارتباط با شخصیت‌های افغانستان از بازگشت «امیرزی سنگین» وزیر سابق مخابرات و فناوری اطلاعات و «جنت فهیم» رئیس سابق شرکت افغان تله کام به کابل خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرزی سنگین در دسامبر سال 2004 به سمت وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان تعیین گردید و به مدت 5 سال در این پست حضور داشت.

بازگشت سنگین و فهیم شمار شخصیت‌ها و مقامات ارشد دولت سابق که دعوت طالبان به کابل بازگشته‌اند را به 11 نفر افزایش داد.

پیش از این «حکیم نوروزی» معاون سابق مشاور امنیت ملی، «مولوی عبدالخبیر چیچکا» مشاور دولت سابق و از اعضای شورای علما، ژنرال «محمد انور کوهستانی» رئیس سابق امور پشتیبانی وزارت کشور، «محمد صدیق چکری» وزیر سابق حج و اوقاف، «فاروق وردک» وزیر سابق آموزش و پرورش و وزیر دولت سابق در امور پارلمانی، «امان الله غالب» مدیر سابق شرکت توزیع برق افغانستان (برشنا)، «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع سابق، «حسن مبارک عزیزی» وزیر ترانسپورت دولت سابق و «انتظار خادم» رئیس حفاظت از غیرنظامیان و امور مصالحه شورای امنیت ملی به دعوت طالبان به افغانستان بازگشته‌اند.

سرنوشت مقامات فاسد دولت پیشین که به افغانستان بازگشته‌اند چه خواهد شد؟بازگشت معاون سابق مشاور امنیت ملی و مشاور سابق پارلمان افغانستان به کابلبیش از 100 نفر از طریق کمیسیون ارتباط به افغانستان بازگشته‌اند

کمیسیون ارتباط با شخصیت‌های افغانستان اخیراً نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که از زمان آغاز به کار این کمیسیون تاکنون بیش از 100 نفر به افغانستان بازگشته و ده‌ها نفر دیگر نیز برگه‌های بازگشتی را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس افغانستان بازگشته بازگشته اند وزیر سابق رئیس سابق دولت سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم

شاه زلینا نماینده نخست‌وزیر مالزی در راس هیئتی در سفر به کابل با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان دیدار کرد.

وی هدف از این سفر را گسترش روابط با طالبان عنوان کرد و اظهارداشت: مالزی آماده همکاری با طالبان در بخش‌های مختلف است. 

وی افزود: طالبان باوجود تحریم‌های موجود، پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته است، اما رسانه‌های جهانی در تلاش کم جلوه نشان دادن این پیشرفت‌ها هستند.

عبدالکبیر در این دیدار با اشاره به تأمین امنیت کامل در افغانستان، از دولت و شهروندان مالزی دعوت کرد در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند