Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علیرضا شریعتی، گفت: بازرسی‌های بهداشتی با هدف تأمین سلامت مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی، از مهم‌ترین وظایف مرکز بهداشت است و در همین راستا کارشناسان بهداشت محیط با انجام بازدیدهای مستمر از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی و فروشگاه‌ها، بر روند نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی نیز نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: در همین راستا و در پی بازدیدهای بهداشتی مشترک بازرسان بهداشت محیط این مرکز بهداشت و شبکه دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و مواد پروتئینی، هزار و ۵۰۰ کیلوگرم ضایعات مرغ شامل سر، پا و اسکلت، به دلیل غیر قابل مصرف بودن از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر ادامه داد: این محموله غیربهداشتی با همکاری شبکه دامپزشکی، برای معدوم سازی به روش بهداشتی با دستگاه لاشه سوز، به خارج از شهر منتقل و پرونده فرد متخلف برای گذراندن مراحل قانونی، به مراجع قضائی ارسال شده است.

کشف و توقیف بیش از یک تُن روغن خوراکی تاریخ مصرف گذشته

سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر همچنین از کشف و توقیف ۱۰۷۰ کیلوگرم روغن جامد خوراکی تاریخ گذشته در بازدید کارشناسان بهداشت محیط این مرکز، در شیراز خبر داد و افزود: در بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۲۱۴ حلب روغن جامد ۵ کیلویی گذشته از انبار یک رستوران، کشف و جمع آوری شده است.

دکتر شریعتی اضافه کرد: نمونه برداری از این محموله توقیفی انجام شده و بررسی‌های نهایی در آزمایشگاه معتمد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام می‌شود.

وی ارزش ریالی این روغن‌های جامد تاریخ گذشته را بیش از ۸۵۰ میلیون ریال، عنوان کرد.

کد خبر 5518243

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز مواد غذایی فاسد شیراز بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه مشهد سفر استانی کشاورزی آمار کرونا اردبیل سیدابراهیم رئیسی ویروس کرونا اصفهان همدان مرکز بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد

 مصطفی زبردست به تشریح نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی لرستان ویژه ماه مبارک رمضان و ایام نوروز سال ۱۴۰۳ پرداخت و اظهار داشت: طی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز سال ۱۴۰۳ با استفاده از ۳۹ اکیپ ثابت و سیار همه مراکز و واحد‌های وابسته به دامپزشکی شامل میادین عرضه دام، کشتارگاه‌های دام و طیور، رستوران‌ها، قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها و مرکز جمع‌آوری شیر توسط همکاران این اداره کل مورد رصد و پایش قرار گرفتند.

وی تصریح کرد در اجرای این طرح از دو هزار و ۸۲۲ واحد وابسته به صنایع دام در کل تعداد پنج هزار و ۵۲۱ بازدید به عمل آمد و مقدار دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده‌ای خام دامی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد در انجام این تعداد بازدید ۳۱ مورد نمونه‌برداری و هفت واحد عرضه‌کننده با دلیل شرایط نامناسب بهداشتی با اخذ دستور از مقام قضائی پلمب شدند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: در راستای اجرای این طرح از زحمات همکاران قضائی، اماکن نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی و همکاران اداره کل دامپزشکی لرستان تشکر و قدردانی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته
  • ضبط و معدوم سازی ۳۵۰ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی و فاسد در شهرستان بابلسر