Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اسکوچیچ بهترین نتایج تاریخ را گرفته و نباید از او انتقاد کنیم.

به گزارش مشرق، خداداد عزیزی درباره انتقادات مطرح شده نسبت به وضعیت آماده سازی تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: هنوز اتفاقی برای تیم ملی نیفتاده است. شرایط فوتبال ما را همه می‌دانند اما عده‌ای دوست دارند شیطنت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی دلال‌ها و افرادی که دوست دارند زد و بند کنند، همیشه دنبال اهداف خودشان هستند در غیر این صورت خیلی روشن است که تیم‌های بزرگ به دلیل تحریم، برخی اتفاقات دیگر و پول های کلانی که برای برگزاری بازی دوستانه می‌خواهند و فدراسیون ما چنین پولی ندارد، با تیم ما بازی نمی‌کنند.

* دوره قبلی با دمپایی پوش‌های سیرالئون بازی کردیم و ۱۷۰ هزار دلار پول دادیم

وی ادامه داد: برخی تیم‌های دیگر که ضعیف‌تر هستند هم برخی مواقع امکان برگزاری بازی با ما را ندارند یا مربیان ما دیدار دوستانه با آنها را قبول نمی‌کنند. نباید بگوییم فدراسیون فوتبال فقط الان چنین شرایطی دارد. مگر دوره‌های قبل با چه تیم‌هایی بازی کردیم؟ آیا ایران با سیرالئون که با دمپایی به ورزشگاه آزادی آمد، بازی نکرد؟ به من گفتند همین تیم هم ۱۷۰ هزار دلار از فدراسیون پول گرفت. سابقه دیدارهای تدارکاتی تیم ملی مشخص است اما نمی‌دانم چرا یک عده تا این اندازه مدعی هستند.

* خیلی از تیم‌ها با ما بازی نمی‌کنند و  نباید شیطنت کرد

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درمورد اینکه به هر حال تیم ملی در دوره‌های قبلی بازی دوستانه بیشتری برگزار می‌کرد، حتی اگر این تیم‌ها ضعیف بودند، گفت: خودم در جریان لغو بازی با کانادا بودم. وقتی فدراسیون این کشور به دلیل مسائل سیاسی زیر قرارداد می‌زند و می‌گوید به این دلیل با ایران بازی نمی‌کنیم، دیگر فدراسیون فوتبال ما کاری نمی‌تواند انجام بدهد. اینگونه نیست که سرمربی و فدراسیون نخواهند تیم ملی بازی برگزار کند اما دوستان باید بدانند خیلی از تیم‌ها با ما بازی نمی‌کنند و باید دست از شیطنت بردارند.

* بازیکن نباید درباره تصمیم سرمربی اظهارنظر کند و باید برنامه او را بپذیرد

عزیزی درخصوص در خصوص اینکه برگزار نشدن دیدارهای دوستانه و تامین نشدن امکانات برای تیم ملی صدای ملی‌پوشان و حتی خود اسکوچیچ را درآورده است، توضیح داد: فدراسیون فوتبال باید چه کاری انجام می‌داد؟ اگر بازیکنان به برگزاری اردوی قطر انتقاد دارند باید بدانند که این موضوع تشخیص کادر فنی بوده و از نظر شخصی من بازیکن نباید در مورد تصمیم سرمربی اظهارنظر کند. کادر فنی است که باید برای برگزاری اردوها تعیین تکلیف کند، البته با توجه به اینکه در فصل تعطیلی لیگ‌ها هستیم، شاید بازیکن توقع داشت به جای برگزاری اردو در گرمای قطر، در تهران می‌ماندیم و اینجا تمرین می‌کردیم تا بیشتر استراحت کند. این هم یک جنبه از موضوع است.

بیشتر بخوانید:

اسکوچیچ تنها مشکل فوتبال ایران نیست

* لغو بازی با کانادا و اکوادور به دلیل سیاسی سبب شد دست ما در حنا بماند

وی ادامه داد: خود ما در زمان سرمربیگری تومیسلاو ایویچ ۴۰ روز در اردو بودیم، مسئول برنامه‌ریزی اردوها، کادر فنی است و معمولا بازیکن هم باید این برنامه‌ها را بپذیرد.‌ باز هم می‌گویم از ریز جزئیات ‌بازی با کانادا و لغو آن باخبر هستم، قرار بود تیم ما برای برگزاری دو دیدار مقابل کانادا و اکوادور به این کشور برود، اما وقتی با شیطنت برخی‌ها این دیدارهای دوستانه لغو شد، برنامه‌ریزی فدراسیون و کادر فنی برای فیفادی خرداد بهم ریخت. به خاطر مسائل سیاسی ابتدا دیدار با اکوادو و سپس کانادا لغو شد. دست ما در حنا ماند و کاری نمی‌توانستیم انجام بدهیم. خیلی هم تلاش کردند تا تیم ملی به مصاف اروگوئه برود، اما اسکوچیچ با طی کردن مسیر طولانی تا این کشور مخالفت کرد.

* شرایط ما با ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و ... یکسان نیست

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان عنوان کرد: در نهایت مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی به این نتیجه رسیدند؛ هر جوری شده از این فیفادی بهره‌برداری کنند. به همین دلیل به قطر رفتند و تمرینات تیم در این کشور برگزار شد و یک بازی هم با الجزایر انجام دادیم. درست یا غلط این کار موضوعی است که باید فدراسیون و اسکوچیچ درموردش نظر بدهند، اما شرایط ما با کشورهایی مثل کره، ژاپن، استرالیا، عربستان و سایر تیم های آسیایی و اروپایی یکسان نیست.

* پاداش فیفا پرداخت شود ما هم کارهایی انجام می‌دهیم

عزیزی افزود: ژاپن پول دارد و به راحتی هزینه برگزاری دیدار دوستانه با برزیل در کشورش را پرداخت می‌کند. کره جنوبی و استرالیا و... هم همین شرایط را دارند اما ما چنین وضعیتی نداریم. اگر پاداش صعود به جام جهانی که در حساب فیفا بلوکه شده به فدراسیون پرداخت شود، طبیعی است که ما هم می‌توانیم کارهایی انجام بدهیم. البته اگر باز هم تیم‌های بزرگ قبول کنند، با وجود تحریم‌ها به ایران بیایند یا ما به خارج از کشور برویم و با آنها بازی کنیم. مشکل ما یک تا دو مورد نیست، اما باید شرایط را قبول کنیم.

* فوتبال سیاسی شده و شانسی برای بازی های دوستانه خوب نداریم 

وی اضافه کرد: از فدراسیون فوتبال و کادر فنی حمایت نمی‌کنم و عضوی از فدراسیون هم نیستم، اما باید پذیرفت شرایط سیاسی کشورمان به شکلی نیست که وضعیت مناسب و مساعدی در فوتبال روز دنیا داشته باشیم. فوتبال سیاسی شده و هر کسی می‌گوید سیاسی نیست دروغ می‌گوید. به همین دلیل شانسی برای برگزاری دیدارهای دوستانه خوب نداریم، مجبور هستیم به مصاف تیم‌های درجه ۲ و ۳ دنیا مثل برخی تیم‌های آفریقایی یا آمریکای جنوبی برویم. تیم‌های درجه یک اروپایی هم با ما بازی نمی‌کنند، تنها تیمی که شاید مشکلی برای برگزاری دیدار با ما را نداشته باشد روسیه است که اصلا صلاح هم نیست با این تیم بازی کنیم.

* تغییر اسکوچیچ بازی عده ای دلال است

وی در مورد انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد دراگان اسکوچیچ پس از باخت تیم ملی به الجزایر توضیح داد: این موضوع هم بازی یک عده دلال است، به صرف باخت به الجزایر در یک دیدار تدارکاتی آیا باید این مربی از تیم ملی برود؟

* اسکوچیچ بهترین نتایج تاریخ را گرفته است، دیگر باید چه کار کند؟

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه اسکوچیچ با وجود کسب نتایج خوب برای تیم ملی در هر سه بازی که شاگردانش مقابل تیم های زیر ۵۰ رنکینگ فیفا بازی کردند در کسب نتیجه ناکام مانده و همین موضوع نگرانی‌هایی را در مورد جام جهانی ایجاد کرده است، پاسخ داد: هر چند ما مقابل کره یک بازی را بردیم و در دیدار دیگر به تساوی رسیدیم، اما در گروه خود با اقتدار اول شدیم. برای اولین بار در تاریخ رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، سه بازی مانده به پایان مسابقات صعود کردیم. دیگر باید یک مربی چه کاری انجام بدهد؟ به راه افتادن بحث جدایی اسکوچیچ به مسائل کنترل‌شده‌ای برمی‌گردد که برخی دلال‌ها راه انداخته‌اند. بودن اسکوچیچ به سود آنها نیست و روی این قضیه شک نکنید.

* باید آمار درخشان اسکوچیچ در بازی‌های رسمی را نادیده گرفته و با باخت در دیدار دوستانه بگوییم به درد نمی‌خورد

عزیزی خاطرنشان کرد: آیا غیر از این است که تیم اسکوچیچ در مرحله مقدماتی بهترین تیم تاریخ بوده است؟ این مربی از مربیان بزرگی مثل کی‌روش، ویلموتس، بلاژوویچ و برانکو هم بهتر نتیجه گرفته و کسی در این موضوع شک ندارد. آمار نتیجه‌گیری‌اش از همه این نفرات بهتر بوده است. پس از رقابت‌های مقدماتی هم فقط یک دیدار دوستانه با الجزایر داشتیم. آیا می‌توانیم این آمار درخشان اسکوچیچ در بازی‌های رسمی را نادیده بگیریم و به خاطر یک باخت به الجزایر در دیدار دوستانه بگوییم این مربی به درد تیم ملی نمی‌خورد. این موضوع خیلی غیرمنطقی است.

* اشتباه فدراسیون در زمان ایویچ را تکرار نکنیم

وی اضافه کرد: شک نکنید برخی افراد خط و خطوطی می‌دهند تا با تغییر اسکوچیچ به اهداف خودشان برسند، اما فدراسیون فوتبال مقابل این موضوع مقاومت کند زیرا این مربی نتایج خوبی گرفته است. باید در جام جهانی همراه تیم ملی باشد. قبل از جام جهانی ۹۸ که خودمان بازیکن تیم ملی بودیم، فدراسیون فوتبال اشتباه بزرگی در مورد ایوویچ کرد که پیشنهاد می‌کنم مدیران فعلی فدراسیون از آن اتفاق تجربه گرفته و چنین اشتباهی را دوباره تکرار نکنند.

حماسه ساز ملبورن عنوان کرد: ایوویچ قبل از جام جهانی ۹۸ در بازی‌های دوستانه‌ای مثل دیدار با رُم، نفرات خود را آزمایش کرد و نیامد از ترکیب اصلی‌اش مقابل رم استفاده کند. آن مسابقه را ۷ بر یک باختیم اما بلافاصله ایوویچ را برکنار کردند. در شرایطی که اگر او بود شانس داشتیم در این جام ۹۸ شرایط بهتری داشته باشیم. با احترام به جلال طالبی که نتایج خوبی در فرانسه کسب کرد، شاید اگر ایوویچ سرمربی ما بود به دلیل اینکه شناخت بیشتری از تیم داشت می‌توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم. ایوویچ در آن زمان می‌گفت من مشغول ارزیابی نفراتم هستم و می‌خواهم آنها را جابجا کنم تا در نهایت ببینم کدام بازیکن در پست‌های مختلف بهتر است. اما اشتباهی مرتکب شدیم و وی را تغییر دادیم، ‌الان هم اسکوچیچ نتایج خوبی گرفته و باید در جام جهانی به او اعتماد کنیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت فیفا تیم ملی فوتبال ایران اسکوچیچ خداداد عزیزی فدراسیون فوتبال کارلوس کی روش خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فدراسیون فوتبال ما بازی نمی کنند دیدار دوستانه برای برگزاری جام جهانی کادر فنی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثل اسپانیا نمی‌توانیم جوانگرایی کنیم/ استقلال حق داشت از حسینی دفاع کند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت:ما یک شبه قادر نخواهیم بود جوان گرایی کنیم. شما به کشوری مثل اسپانیا نگاه نکنید که این کار را به راحتی انجام می‌دهد ما نه شرایط آنها را داریم نه زیرساخت مناسب در اختیار داریم.

به گزارش مشرق، ستار همدانی در گفتگویی در خصوص دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برابر ترکمنستان گفت: با توجه به شکست سنگین ترکمنستان در بازی رفت این تیم در بازی برگشت به دنبال آن بود که گل‌های کمتری را دریافت کند. بازی برگشت قابل توصیف نیست. نه زمین بازی مناسب بود و نه شرایط آن. مهم‌ترین موضوع کسب ۳ امتیاز این دیدار بود که به هر طریق به دست آمد تا تیم ملی ایران بالاتر از ازبکستان در صدرجدول گروه قرار بگیرد.

وی افزود: تیم ملی ایران خط حمله قدرتمندی دارد و ما بازیکنان خلاق و خوبی را در این پست در اختیار داریم که تعیین کننده هستند. مهدی قایدی و مهدی طارمی به خوبی در این بازی ارزش خود را نشان دادند. از طرفی بازیکنان جوان فوتبال ایران می‌توانند آینده تیم ملی را تضمین کند. کادرفنی اشراف خوبی به لیگ برتر و پدیده‌های آن دارد و رفته رفته بازیکنان جوان را به تیم ملی اضافه می‌کند. یکی از این بازیکنان محمد قربانی است که از ابتدا در ترکیب قرار گرفت و توانمندی‌های خود را به خوبی نشان داد. کم کم باید نیروی جوانی به تیم ملی تزریق شود تا علاوه بر کسب نتایج مطلوب و حضور در جام جهانی آینده فوتبال ملی ما نیز با حضور این بازیکنان تضمین شود.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد:‌ این اجازه را به کادرفنی باید بدهیم تا به تدریج نسل تیم ملی را تغییر دهد. این بازیکنان رفته رفته در کنار بازیکنان باتجربه، ابتدا کیفیت خود را نشان می‌دهند و سپس کسب تجربه می‌کنند و به تیم اضافه می‌شوند. ما یک شبه قادر نخواهیم بود جوان گرایی کنیم. شما به کشوری مثل اسپانیا نگاه نکنید که این کار را به راحتی انجام می‌دهد ما نه شرایط آنها را داریم نه زیرساخت مناسبی برای این کار در اختیار داریم. نمی‌توانم به یکباره اسم تمامی بازیکنان را خط بزنیم و همه را کنار بگذاریم. جوان‌گرایی زمان‌بر خواهد بود و بهتر است به کادرفنی اجازه دهیم کار خود را پیش ببرد.

بازیکن اسبق استقلال در خصوص حواشی به وجود آمده در مورد بازیکنان این تیم در اردوی تیم ملی فوتبال بیان کرد: هر باشگاهی به هر نحوی بازیکنش را سرمایه خود می‌داند و حق دارد که نگران سرمایه خود باشد و از آن مراقبت کند. این موضوع استقلال و پرسپولیس ندارد. بازیکنان به هرحال بعد از درخشش در باشگاه‌های خود به تیم ملی می‌رسند و در ادامه در تیم ملی در سطح بین‌المللی دیده می‌شوند و موفقیت آنها به باشگاهی که در آن بازی می‌کنند کمک خواهد کرد. باید به باشگاه‌ها همچون تیم ملی احترام گذاشت آنها بازیکنان را پرورش می‌دهند و در اختیار تیم ملی قرار می‌دهند.

همدانی افزود: باید به همه تیم‌ها توجه شود اما بهتر است باشگاه‌ها به تیم ملی و نظر کادرفنی احترام بگذارند و اجازه دهند تفکرات خود را پیاده کنند. کادرفنی نیز باید برخوردی کند تا باشگاه‌ها این رفتار را تکرار نکنند. ترکمنستان حریف سختی نبود و بهتر بود در این بازی از بازیکنانی که کمتر زمان به آنها می‌رسد استفاده کرد. سیدحسین حسینی سنگربان با تجربه‌ای است و در جام جهانی بازی کرد در این فصل نیز نمایش خوبی داشته و بهترین سنگربان کنونی لیگ است و شایستگی‌ها خود را به اثبات رسانده و باشگاه استقلال حق دارد از او دفاع کند. در مقابل علیرضا بیرانوند نیز در هفته‌های اخیر مطمئن ظاهر نشده و می‌شد در بازی رفت از حسینی استفاده کرد. هرچند معتقدم باید اجازه دهیم کادرفنی کار خودش را بکند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • زمان سقوط رونالدو فرا رسید؟
  • پرسش و پاسخ جالب تیری آنری و جیمی کرگر؛ بهترین سرمربی تاریخ فوتبال کیست؟
  • حمله یک پرسپولیسی به رکورد خاطره انگیز دراگان اسکوچیچ
  • بهترین نجات دروازه های تاریخ فوتبال دنیا (فیلم)
  • ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی
  • مثل اسپانیا نمی‌توانیم جوانگرایی کنیم/ استقلال حق داشت از حسینی دفاع کند
  • کروس در بین 8 بازیکن برتر تاریخ آلمان
  • اورلین شوامنی: تونی کروس یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال است
  • رییس فدراسیون فوتبال فرانسه: زیدان؟ دشان بهترین سرمربی فوتبال فرانسه است
  • فدراسیون فوتبال به AFC: بازی روی چمن مصنوعی را ممنوع کنید!