Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ابطال مصوبه هیات دولت در رابطه با افزایش ۱۰ درصد حقوق کارگران طرف قرارداد با دولت خبر داد و گفت: بر این اساس حقوق تمام کارگرانی که با دولت طرف قرارداد هستند بر مبنای قانون کار اعمال خواهد شد.

کیومرث سرمدی واله در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع این جلسه ابطال مصوبه هیات دولت در رابطه با افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارگران طرف قرارداد با دولت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق قانون کار باید حقوق آنها اضافه می شد که دولت تخلف کرد و حقوق کارگران را ۱۰ درصد اضافه کرد که مجلس به این موضوع ورود پیدا کرده و هیات تطبیق قوانین این مصوبه دولت را ابطال کرد.

سرمدی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع با امضای رئیس مجلس به دولت ابلاغ شد که دولت هم موضوع را پذیرفت و بر این اساس طبیعتا حقوق تمام کارگرانی که با دولت طرف قرارداد هستند بر مبنای قانون کار اعمال خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش حقوق کارگران حقوق کارگران طرف قرارداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانینی که باید درباره هبه کردن بدانید

هدیه بسیار شناخته شده است، اما بسیاری از اشخاص اطلاعات دقیقی درباره شرایط قانونی و قواعد آن ندارند، به همین دلیل است که باید پیش از هدیه دادن، در این زمینه آگاهی‌های بیشتری داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرنشینی مستلزم رعایت قوانین و قواعد شهری است و کارشناسان بر این باورند شهرنشینان هنگامی که به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و به مسئولیت‌های خویش در برابر شهر و اجتماع عمل کنند، به «شهروند» ارتقا پیدا می‌کنند.

حقوق شهروندی نیز مجموعه حق‌هایی است که هر کدام از شهروندان از آن برخوردارند و باید توسط دیگر شهروندان و حاکمیت رعایت شود، حقوق شهروندی در ایران نیز مانند بسیاری از کشورها پذیرفته شده است که بارزترین و مهم‌ترین نمود آن قانون اساسی است که در اصول ۳۲، ۳۴، ۳۵، ۳۷، ۳۸ و ۳۹ به آن اشاره شده است.

یکی از موضوعات قابل توجه حقوق شهروندی، موضوع هدیه یا همان قرارداد هدیه (هبه) است؛ قانون مدنی قرارداد هدیه (هبه) را در ماده ۷۹۵ تعریف می‌کند؛ بر اساس این ماده از قانون مدنی، زمانی که شخصی مال خود را به رایگان به شخص دیگری می‌بخشد، به او هدیه داده است و این قرارداد برقرار خواهد شد؛ در این توافق، صاحب مال، با رضایت و علاقه شخصی، مالی را به شخص دیگری هدیه می‌دهد و تا زمانی که شخص مقابل، هدیه را نگرفته باشد، قرارداد انجام نشده است، بنابراین می‌توان هدیه را به رایگان به شخص دیگری اهدا کرد یا اینکه ممکن است هدیه را در ازای دریافت هدیه دیگری بخشید، گاهی هم دادن هدیه، بابت جبران عمل و محبت طرف مقابل است.

از شروط این قرارداد این است که شخصی که هدیه می‌دهد، باید مالک هدیه باشد، همچنین مالک مال باید شروط لازم اهلیت در قانون مدنی و صلاحیت قانونی داشته باشد، اما لزومی ندارد که شخصی که هدیه را دریافت می‌کند، اهلیت قانونی داشته باشد، بنابراین می‌توان به کودک، صغیر، سفیه یا هر شخصی با شرایط دیگر هدیه داد و مانع قانونی یا شرعی برای این کار وجود ندارد، اما لازم به ذکر است که در صورت هدیه دادن به این اشخاص باید ولی یا سرپرست آن‌ها هدیه را دریافت کند.

توافق برای هدیه دادن در قانون مدنی شناخته شده است و شروط صحت آن، مربوط به مرحله قبض هدیه است، یعنی اینکه با بیان کلامی این جمله که «این مال را به تو بخشیدم» یا این مال را به مالکیت تو درآوردم، یک توافق کلامی ایجاد می‌شود که با قبض هدیه از جانب طرف مقابل، نهایی خواهد شد، بنابراین صحت قرارداد، به ثبت آن در دفاتر اسناد ارتباط ندارد و به صورت کلامی هم می‌توان این توافق را انجام داد.

بدون شک، اگر شخصی به شما هدیه داد، لازم است که به این مسئله توجه داشته باشید که نیازمند یک سند معتبر و قانونی خواهید بود که مشخص کند مال مورد نظر را به عنوان پیشکش دریافت کرده‌اید و مالکیت آن در اختیار شما است، بنابراین اجباری برای ثبت این توافق نیست، اما ثبت آن موجب می‌شود که ابهام جعلی بودن آن یا موارد دیگر مطرح نشود و یک سند و مدرک معتبر در اختیار طرفین باشد.

بر اساس قانون، بازگشت از قرارداد هدیه و فسخ آن در هر شرایطی امکان‌پذیر نیست و در مواردی شما امکان فسخ قرارداد را ندارید؛ اگر هدیه گیرنده پدر، مادر و فرزندان شما باشند، شما نمی‌توانید مالی که هدیه داده‌اید را، پس بگیرید؛ اگر هدیه را در راه رضای خدا و برای نزدیکی به خدا داده باشید و این مسئله را بیان کنید، دیگر نمی‌توانید قرارداد را فسخ کنید؛ اگر هدیه‌ای که به شخص دیگر داده می‌شود، در ازای یک کار یا یک اقدام عملی از سمت او باشد، قرارداد هدیه دارای بها است و بر اساس قواعد مربوط به هدیه، در این صورت امکان پس گرفتن هدیه وجود ندارد؛ اگر شخصی مالی را به عنوان صدقه داده باشد نیز نمی‌تواند آن را بازگرداند؛ اگر هدیه تلف شده باشد، دیگر امکان بازگرداندن آن وجود ندارد.

کد خبر 744676

دیگر خبرها

  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • قوانینی که باید درباره هبه کردن بدانید
  • برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود/ رشد۲۳ درصدی بودجه در سال ۱۴۰۳
  • مصوبه مزد ۱۴۰۳ کارگران تغییر کرد؟
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • کاهش قدرت خرید کارگران با افزایش ۳۵ درصدی جبران نشد