Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس کل موزه ملی ایران از فهرست و انتقال نسخ اصلی مکتب اول و دوم نگارگری به موزه هنر مکتب تبریز تا شهریورماه 1401 خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار ما در تبریز؛جبرئیل نوکنده روز دوشنبه 30 خردادماه 1401 ضمن بازدید از موزه هنر مکتب تبریز و آذربایجان، با بیان اینکه وظیفه موزه ملی ایران غنی‌سازی محتوای موزه‌های شهرستان‌ها است، گفت: «طراح دو موزه ملی ایران و آذربایجان، آندره گودار بود، به همین سبب نزدیکی بسیاری بین این دو موزه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای غنی سازی این موزه و همچنین موزه هنر مکتب تبریز، اقدامات ویژه‌ای انجام خواهد شد.»

رئیس موزه ملی ایران ادامه داد: «با توجه به سفر اخیر مهندس ضرغامی به تبریز و دستور غنی سازی محتوای موزه هنر مکتب تبریز، امروز با حضور در این موزه براساس ارزیابی‌های انجام گرفته و همچنین انجام تعاملات با همکاران استان، در تلاش خواهیم بود تا آثار را فهرست کنیم و متناسب با طرح محتوایی این موزه، فرآیند انتقال را انجام دهیم.»

نوکنده اظهار داشت: «آثار فهرستی متعلق به دوره‌های ایلخانی، تیموری و صفوی مربوط به مکتب اول و دوم تبریز خواهند بود و پس از انجام این فرآیند تا شهریورماه سال جاری به موزه هنر مکتب تبریز منتقل خواهند شد، از دیگر اقدامات مهم دیگر اتصال این موزه ارزشمند به شبکه مجازی موزه‌های کشور خواهد بود تا به‌صورت آنلاین برخی از آثار نیز در این موزه به نمایش گذاشته شوند.»

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میراث موزه هنر مکتب تبریز موزه ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

ثریا قربانی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : پس از بررسی‌های لازم نتایج این نمونه برداری‌ها نشان داد با توجه به اینکه فصل کشاورزی در منطقه آغاز نشده است و هنوز کود و سمومی به اراضی کشاورزی حاشیه این رودخانه داده نشده است، کیفیت آب رودخانه و تالاب هشیلان بسیار نزدیک به هم است از این رو با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، آب این رودخانه تا پایان فروردین ماه به این تالاب انتقال پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون متر مکعب انتقال آب انجام گرفته است اضافه کرد: در همین راستا مقرر شده است پس از این مدت زمانی، دوباره از آب این رودخانه نمونه برداری انجام شود که اگر کیفیت آب آن تغییری نیافته بود مجددا عملیات انتقال آب تا زمانی که امکان انتقال وجود دارد، انجام شود.

قربانی، با بیان اینکه بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری در احیای این تالاب بی تاثیر نبوده است یادآور شد: به دلیل خشکسالی‌های متوالی سال‌های گذشته و برداشت‌های بی رویه آب توسط چاه‌های متعدد غیرمجاز اطراف تالاب، آب سفره‌های زیرزمینی منطقه کاهش شدیدی پیدا کرده بود که این امر موجب شده بود بارندگی‌ها به تنهایی قادر نباشد این تالاب را احیا کند.

وی گفت: از این رو انتقال آب از رودخانه رازآور باعث شد که الان شاهد پرآبی کامل تالاب بوده و علاوه بر این منابع آبی منطقه تا حد زیادی احیا شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • حمید مطهری رسما در تبریز معارفه شد!
  • رسمی: مطهری در تبریز معارفه شد!
  • پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • نصیرزاده: کلینزمن گزینه تراکتور نیست
  • نصیرزاده: کلینزمن گزینه تراکتور نیست/ در حال برطرف کردن موانع برای حضور گل محمدی هستیم