Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، این طلبه جوان که سرگروه تبلیغی اعزام مبلغ سازمان اوقاف استان‌ هم است، می‌گوید: تهیه پوشاک و مایحتاج ضروری و تقسیم آنها با هماهنگی مدیران مدارس برای دانش آموزان نیازمند، ارائه مشاوره در راستای جلوگیری از خودکشی چند نفر از کارهایی است که انجام داده‌ایم.

بیرانوند در خصوص  جهاد تبیین هم می‌گوید: جهاد تبیین در ابتدای راه است اما طبیعتاً دارای نقاط ضعفی است که ما وظیفه داریم با تلاش شبانه روزی و مستمر به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری دسترسی پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این طلبه جوان که اهل بیرانشهر است گفت‌وگوی کوتاهی در خصوص اهمیت جهاد تبیین و  انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

 در خصوص اهمیت جهاد تبیین برای ما بگویید؟

باتوجه به اینکه جهادتبیین یک کلید واژه از طرف مقام معظم رهبری مطرح شده بهتر است اهمیت آن را از زبان خود آقا بشنویم رهبری در مورد اهمیت و ضرورت جهاد تبیین می‌فرماید: جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است و هر کس که می‌تواند باید اقدام کند از این بیان حضرت آقا دو نکته قابل برداشت است؛ یک بحث قطعیت؛ یعنی این جهاد تبیین از نظر حضرت آقا یک راهبرد برون رفت از مشکلات است. دوم ، فوریت آن؛ یعنی هرچه در این عرصه تاخیر شود آثار آن کمرنگ خواهد شد. جهاد تبیین بیان حقایقی است که در منطق اسلام وجود دارد اما دشمن آن را برای مردم وارونه جلوه می‌دهد. ریشه جهاد تبیین در قرآن و سیره اهل بیت است در قرآن سوره نحل آیه. ۶۴ می‌فرماید: وَمَا أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ إِلَّا لِتُبَیِّنَ لَهُمُ..... همان طور که در صدر اسلام تبیین و بیان مهمترین وظیفه پیامبر اسلام بوده و پیامبر به وسیله همین بیان، جهل ها،تزویر ها و نفاق دشمنان را برملا می‌کرد تامردم حقایق را بدانند و راه درست از نادرست تشخیص بدهند، از آنجا که روحانیت ادامه دهنده راه پیامبران و اهل بیت علیهم السلام هستند، بنابراین باید با تمام وجود حقایق و معارف اسلام را برای مردم بازگو و تبیین کنند تا مردم و به خصوص جوانان در برابر هجمه‌های دشمن دچار انحراف و سرگردانی نشوند. البته باید هنرمندانه باشد تا بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد و اگر انتقال این معارف بر اساس روش‌های نو و جدید باشد موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

با توجه به اهمیت موضوع و شرایط فعلی که دشمن در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هجمه کرده است در زمینه فرهنگی القا شبهات در فضای حقیقی و مجازی در صدد تضعیف عقاید و باورهای دینی بوده ، نیاز به تبیین و ابلاغ حقایق اهمیت چند برابر پیدا کرده است. پس هر کس در حیطه و جایگاه و مسئولیت خود در جامعه نسبت به این فریضه بزرگ الهی وظیفه روشنگری و تبیین دارد.

 

ارزیابی شما از جهاد تبیین چیست؟

 چون جهاد تبیین در ابتدای راه است طبیعتاً دارای نقاط ضعف بوده که ما وظیفه داریم با تلاش شبانه روزی و مستمر به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری دسترسی پیدا کنیم.

در حوزه جهاد تبیین چه کارهایی انجام داده‌اید؟

در حوزه جهاد تبیین با توجه به ابلاغ جدید از طرف رهبری اقدامات اولیه در جهت شناسایی هجمه دشمنان در حوزه‌های اجتماعی و اعتقادی و مبانی انقلاب اسلامی پاسخ‌یابی وشیوه انتقال آن صورت گرفته است.

 با توجه به نظرسنجی مخاطبان نقاط مورد نیاز شناسایی شده و بر روی پاسخ دهی و رفع آنها تلاش شده است،  تخصصی کردن مباحث و محتویات باتوجه به تخصص طلاب مبلغ صورت گرفته است.

 

با توجه به اهمیت تبلیغ بفرمایید، چه فعالیت‌هایی را داشته‌اید؟

تبلیغ و رساندن پیام‌های الهی توسط پیامبران و ادامه دهنده راه آنان در قرآن مورد اشاره شده است و در سوره احزاب آیه ۳۹می‌فرماید:  الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ  در راستای تبلیغ توسط طلاب و فضلای استان در دو بخش تبلیغ فضای حقیقی و مجازی فعالیت‌های متنوع صورت گرفته است.

من  به عنوان یکی از کوچکترین مبلغین در استان از سال ۱۳۸۰ تاکنون فعالیت‌هایی را در حوزه تبلیغات انجام داده‌ام.

حضور در مدارس در همه مقاطع،کلاس داری، مشاوره، دیدار چهره به چهره، برگزاری مسابقات دینی و مشاوره برای والدین بخشی از کارهایی است که انجام داده‌ام.

برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی، برپایی خیمه‌های معرفت در مناسبت‌های دینی و ملی، مشاوره و پرسش و پاسخ در امامزادگان و بقاع متبرکه استان و تبلیغ در فضای مجازی در قالب گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی.

 

جامعه هدف شما چه کسانی هستند؟
 
جامعه هدف در مدارس دانش آموزی همه مقاطع و در غیر آن عموم مردم هستند.

به عنوان نمونه  افرادی بودند که قصد خودکشی داشتند با چند جلسه و مشاوره از خود کشی منصرف و به آینده امیدوار شدند، برای تشویق و انگیزه سازی دانش آموزان با بردن آنها به سالن‌های ورزشی و اماکن دیگر باعث جذب و گرایش به روحانیت و مبانی دینی شده‌ایم.

در زمینه حل معضلات اجتماعی مانند اعتیاد نوجوانان و افتادن در دام تبهکاران و فرار از خانواده بار‌ها با ارایه مشاوره و برگرداندن آنها به آغوش خانواده و جامعه نمونه زیادی داشتیم، یا در زمینه فرقه‌های انحرافی بارها با نگاه دینی به شبهات دانش آموزان پرداخته‌ایم.

از دیگر  اقدامات انجام شده تهیه پوشاک و مایحتاج ضروری و تقسیم آنها با هماهنگی مدیران مدارس برای دانش آموزان نیاز مند است.

حل اختلاف بین زوجین هم از مواردی است که در روستاهای بیرانشهر دنبال میکنم.

 

در راستای تهیه محتوا و نیاز سنجی مخاطبان در حوزه تبلیغات مطالعاتی دارید؟

جهت تهیه محتوا و نیازسنجی مخاطبان وارزیابی خروجی تبلیغ در قم کارگروه‌هایی در زمینه‌های مختلف بر اساس سن و جنس مخاطب تشکیل شد که پشتیبانی لازم برای فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

به نظر شما تبلیغات می‌تواند در رفع آسیب‌های اجتماعی تاثیر گذار باشد؟

بله بر اساس نظر سنجی و ارزیابی دانش آموزان، والدین و معلمان توانسته تاثیر مثبت داشته باشد.

شاید تصور این باشد که روحانیت تنها وظیفه‌شان در حوزه تبلیغات دینی باشد؟

خیر، اینطور نیست ما هم به عنوان دیگر اقشار جامعه و حتی فراتر از آنها وظیفه دیگری هم داریم و آن هم بررسی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی  پدر ادامه ارائه راهکار است.

درست است من یک روحانی هستم اما وظیفه من تنها تبلیغ در حوزه دین نیست.

اتفاقا روحانیت با توجه به جایگاهی که بین مردم دارند و اعتمادی که نسبت به این قشر در جامعه وجود دارد ، می‌توانند در حوزه‌های مختلف نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حمید بیرانوند طلبه جوان جهاد تبیین دانش آموزان جهاد تبیین انجام داده فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی سفیران بصیرت در کرمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از مجریان این طرح گفت: ‌نظام‌ تعلیم و تربیت باید به نقطه‌ای

وی اظهار کرد: تاثیر نظارت و تربیت دینی در درون فرد است و تربیت باید آموزش را منتهی به درون فرد کند که کانون پذیرش است و اگر در هر کدام از عناوین تربیتی و آموزشی توجه به این امر داشته باشیم که درون فرد غنی شود، تربیتی است که آفات و امراض روی آن تاثیر نمی‌گذارد.

سرهنگ حسینخانی معاون اجرایی سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این مراسم گفت: مهم ترین وظیفه‌ای که ما در راستای جهاد تبیین داریم، تربیت افراد است ,ومهم ترین قشر ما دانش آموزان هستند و تربیت این افراد فردا در جامعه موثر است و اگر در این مرحله کارمان را خوب انجام دهیم، فردا در جامعه نتیجه را می‌بینیم.

دوره توانمندسازی «سفیران بصیرت» طرح شهید عبدالحمید دیالمه با هدف ارتقاء سطح بینش و آگاهی علمی معلمان آمادگی دفاعی و در راستای جهاد تبیین برگزار می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • علما در طول تاریخ با تبیین حق و حقیقت هدایتگر مردم بوده‌اند
  • وزیر علوم: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
  • تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
  • سیلی مدافعان امنیت به اسرائیل خرسندی ملت را به دنبال داشت
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • طرح ملی سفیران بصیرت در کرمان
  • عملیات «وعده صادق» نقطه عطف عبور از چالش‌ها است