Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش "ورزش سه"، محمد اسفندیارپور فصل گذشته در اردیبهشت ماه سال گذشته بود که به جای جواهری به عنوان مدیرعامل جدید گل‌گهر سیرجان انتخاب شد. او که سابقه کار در شرکت‌های صنعتی را هم در کارنامه دارد، با تثبیت امیرقلعه‌نویی در فصلی که گذشت توانست رتبه چهارم را برای تیم فوتبال باشگاه رقم بزند و حالا در فصل جدید به دنبال بهبود موقعیت آبی‌پوشان سیرجانی در جدول لیگ برتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مدیرعامل گل‌گهر درباره موضوعات مختلفی نظیر تمدید قرارداد امیرقلعه‌نویی، شایعات پیرامون بازگشت این مربی به استقلال، تمدید با بازیکنان و همینطور برنامه باشگاه  برای جذب بازیکنان جدید هم صحبت‌ شده‌ایم که این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید.

*گل‌گهر فصل را با رتبه چهارمی تمام کرد. آیا از رتبه‌ای که کسب کردید رضایت دارید؟
به هر حال رتبه چهارم رتبه بدی برای گل‌گهر نیست. با توجه به اینکه سومین سال حضور تیم در لیگ برتر است، فکر می‌کنم با توجه به  هزینه‌ای که کردیم رتبه قابل قبولی باشد. البته به لحاظ هزینه، هزینه‌های بالایی انجام ندادیم و نسبت به سایر تیم‌ها خیلی معقول رفتار کردیم. ولی اگر آن اتفاق نیفتاده بود و آن رای صادر نشده بود و در واقع بی عدالتی نشده بود، فکر می‌کنم جایگاه گل‌گهر خیلی می‌توانست بهتر باشد. چون در ابتدای فصل خیلی خوب شروع کردیم و یک حرکت با شتاب رو به جلو خیلی خوب داشتیم ولی خب متاسفانه درگیر این قضیه شدیم و یک شوک به گل گهر و مجموعه تیم وارد شد. عملا ترمزی شد وتا کادر فنی، مدیریت و بازیکنان بتوانند خودشان را جمع کنند و به شرایط ایده آل برسند، زمان برد و عقب افتادیم. همین آسیب باعث شد چهارم شویم. حق گل‌گهر بالاتر از چهارمی بود. همه واقف به موضوع هستند. نمی خواهیم دیگر در موردش صحبت کنیم و عملا تمام شده است.

*اریک بایناما به صورت قرضی راهی استقلال تاجیکستان شد. آیا در فصل جدید به گل‌گهر بازمی‌گردد؟
الان دیگر بر اساس آئین نامه شرایط برگشتن دارد و می‌تواند برگردد و کار کند. امیدوارم بیاید و قابلیت‌ها و توانمندی‎‌اش را نشان بدهد. حداقل ثابت کند که انتخابش انتخاب درستی بوده است. شاید و امیدوارم که مسئولان امر یک مقدار چشمانشان را باز کنند. فضایی که امروز فوتبال کشور درگیرش شده است؛ آئین نامه هایی که صادر می‌شود با فلسفه و نیتی است که شاید مشکلاتی را حل کند ولی به نظرم به جاهای دیگر آسیب می‌زند. اگر دستورالعملی صادر می‌شود باید جمیع جهات را بسنجد؛ نگاه به توسعه و رشد فوتبال، آکادمی‌ها، استفاده از ظرفیت جوانان، تعیین سهمیه های نقل و انتقالاتی، سهمیه بازیکنان خارجی و بقیه مسائل. ولی این باعث شده جاهای دیگر آسیب ببیند. به هر حال هزینه‌ها را که می‌بینیم و دستمزدهایی که بخشی از آن متاثر از همین دستورالعمل‌هاست، محدودیت‌هایی را برای تیم ها ایجاد می کند. خصوصا در بخشی از پست های خاص که به هر حال یا توجه نشده یا وجود نداشته است. تمرکز نشده تا تنوعی در سبک بازی، در تعداد بازیکن، به لحاظ کیفیت و کمیت وجود داشته باشد و بتواند نیازهای باشگاه‌ها را برطرف کند. همین باعث شده که سطح دستمزدها امسال کمی بی رویه رشد بکند. عرضه و تقاضا هم هست. وقتی که ما محدودیت در عرضه ایجاد می‌کنیم، قاعدتا باید هزینه‌اش را بپردازیم. ولی جای دیگری هزینه‌هایش پرداخت می‌شود. کسانی که دستورالعمل‌ها را صادر می‌کنند باید چشمانشان را باز کنند و به این مسائل توجه بیشتری کنند.

*در حال حاضر قیمت‎هایی که در بازار می‌شنوید و برای نقل و انتقالات با آنها سر و کار دارید چگونه است و چطور به آن نگاه می‌کنید؟
خب قیمت‌ها را شما هم شنیدید و ما هم درگیرش هستیم ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که هم برای مجموعه گل‌گهر هست و هم بقیه باشگاه‌ها. باشگاه‌های صنعتی و ... همه ما با سقف بودجه‌ای مواجه هستیم و درآن چارچوب حرکت می‌کنیم. یک مقدار فضایی که اطراف باشگاه‌های صنعتی ایجاد می‌شود غیر واقعی هست. یعنی اطلاعاتی که گاها پخش می‌شود، منتشر می‌شود و در مورد آن صحبت می‌شود یک فضای احساسی و هیجانی هست که به نظرم با واقعیت فاصله دارد. آنچه مسلم است اینکه تمام این باشگاه‌ها در قالب سیاست‌هایی اداره می‌شوند که شرکت‌های اصلی یا شرکت‌های مادر تدوین می‌کنند. بخش زیادی از این سیاست‌ها در حیطه مسئولیت‌های اجتماعی و مدنی در جامعه محلی هست که در آن کار می‌کنند. به همین جهت ما هم همین محدودیت‌ها را داریم. اصلی‌ترین عاملی که شاید در جذب بازیکن برای ما تعیین کننده باشد، محدودیت بودجه‌ای است و قطعا در آن چارچوب حرکت می‌کنیم و مطمئنا اگر جایی بازیکنی را با قیمتی بالاتری به خدمت بگیریم باید در جای دیگر هزینه‌هایمان را کاهش دهیم تا شرایط را کنترل کنیم. ما سیاست و برنامه داریم که  در همان قالب حرکت کنیم. عرض هم کردم که عرضه و تقاضا وجود دارد ولی برخی‌ها در این فضا سعی می‌کنند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. با این حال همه باشگاه‌ها به این شرایط واقف هستند و براساس صلاح باشگاه‌ خودشان تصمیم خواهند گرفت.

*برخی بازیکنان گل‌گهر نظیر سعید صادقی و آرمین سهرابیان مورد توجه تیم‌های دیگر قرار گرفته‌اند. در این مورد صحبت می‌کنید که باشگاه برای حفظ آنها تلاش می‌کند یا خیر؟
سعید صادقی و آرمین سهرابیان همینطور که مورد توجه بقیه تیم‌ها قرار دارند، مورد توجه کادر فنی ما هم قرار دارند. کما اینکه در دو سال گذشته در مجموعه گل‌گهر رشد کرده‌اند. قابلیت‌ها و توانمندی‌های خودشان، پشتکار و تلاش خودشان مطمئنا تاثیرگذار بوده ولی از طرفی شرایطی که گل‌گهر فراهم کرده؛ چه شرایط فنی‌ای که کادر فنی فراهم کرده؛ چه زیرساخت‌هایی که گل‌گهر در اختیار گذاشته؛ چه آرامشی که تزریق شده به باشگاه در رشد آنها اثرگذار بوده است. دیگر شرایط روحی بدتر از این نمی‌توانست رخ بدهد ولی ما توانستیم شرایطی آرمانی فراهم کنیم که بازیکنان ما با فراغ بال و بدون دغدغه کار حرفه‌ای خودشان را دنبال کنند. این مسائل در رشد این دوستان تاثیرگذار بوده است و اطمینان دارم خود این دوستان ( صادقی و سهرابیان) هم قدردان هستند. مطمئنم اگر باشگاهی را انتخاب کنند، گل‌گهر بین انتخاب‌هایشان خواهد بود. حالا ممکن است به هر دلیلی بخواهند با باشگاه‌های دیگر مذاکره داشته باشند. این حق طبیعی آنها هست. ما هم احترام می‌گذاریم و امیدواریم چه گل‌گهر را انتخاب می‌کنند و چه باشگاه‌های دیگر مسیری که در پیش دارند، با موفقیت‌شان همراه باشد و امیدوارم برای ایران هم بدرخشند.

*در مورد جذب محمد خدابنده‌لو دو دیدگاه وجود دارد. برخی می‌گویند باشگاه  گل‌گهر مبلغ بیشتری نسبت به پرسپولیس برای جذب او پرداخت کرده و از سوی دیگر برخی هم اعتقاد دارند که این بازیکن جوان که سن مناسبی هم دارد گل‌گهر را انتخاب کرده تا در فضای بهتری رشد کند. خودتان در این مورد توضیح می‌دهید که ماجرا از چه قرار است؟
آقای خدابنده‌لو فارق از عدد و رقم و مبلغ انتخابش انتخاب فنی و حرفه‌‌ای انجام داد. چون آقای خدابنده‌لو در سنی قرار دارد که شاید هنوز نیاز به رشد دارد. مشاورینی که به این بازیکن مشورت دادند، به او گفته‌اند که گل‌گهر این شرایط رشد را بهتر می‌تواند برای او فراهم کند. نظر بنده هم همین است. به هر حال ممکن است دیگران نظرات دیگری داشته باشند. پرسپولیس باشگاه بزرگ و پرافتخاری است و شاید هر کدام از بازیکنان افتخار کنند که پیشنهادی از سمت پرسپولیس داشته باشند ولی انتخاب خدابنده لو مطمئنا تنها عامل مالی نمی‌توانست باشد که او را متقاعد کند که به هر قیمتی بیاید و در ترکیب گل‌گهر قرار بگیرد. برای هر بازیکنی رشد، موفقیت و اینکه بتواند توانمندی‌هایش را نشان بدهد، عامل مهمی است که ایشان هم جوان آینده داری هست و ما هم یکی از افتخارات‌مان همین است تا شرایطی فراهم کنیم تا این استعدادها رشد پیدا کنند. حالا اینکه عده‌ای به مسائل دیگری می‌پردازند، این هم طبیعی است و خرده‌‎ای نمی‌گیریم. به هر حال فضای رسانه ای است و قابل احترام. کارشناسان نقد می کنند و نظرشان را می دهند و ما هم احترام می‌گذاریم.

*این روزها به شدت درگیر نقل و انتقالات و تمدید قرارداد بازیکنان‌تان هستید. 
تمرکزمان روی تمدید قرارداد بازیکنان خودمان است. خوشحالم بازیکنانی که با گل‌گهر کار کرده‌اند، امروز اولویت اول آنها برای انتخاب گل‌گهر است. مطمئنا پشت این قضیه تلاش همکاران بنده و شرایطی بوده که گل‌گهر فراهم کرده که ترجیحش این باشد که با گل‌گهر همکاری کند. بعضی از دوستان سال پنجم همکاری را با گل‌گهر را تجربه می‌کنند و این باعث خوشحالی است.

*چند  درصد از لیستی که امیرقلعه‌نویی در اختیار شما قرار داده است، جذب شده‌اند و با چند بازیکن خارجی و داخلی دیگر آماده شروع رقابت‌ها می‌شوید؟
فکر می‌کنم هفتاد هشتاد درصد تیمم‌مان تکمیل است. این درصدی هم که مانده بچه‌های خودمان هستند که به مرور قراردادهایشان تمدید خواهد شد. شاید روی یکی دو گزینه بخواهیم نگاهی داشته باشیم؛ داخل و خارج از کشور. مشخصا نمی‌توانم جواب دقیقی بدهم و باید ببینیم به چه جمع بندی‌ای می‌رسیم.

*یکی از مهم‌ترین اقدامات شما تمدید با امیر قلعه‌نویی پیش از پایان مسابقات بود. در این مورد صحبت می‌کنید.
به هر حال انتخاب سرمربی مهم‌ترین انتخاب برای هر تیمی است. به خصوص در گل‌گهر که ما به دنبال نهادینه‌سازی یک سبک هستیم. یک سبک فوتبالی و تعریف یک فلسفه برای فوتبال گل‌گهر. با توجه به اینکه به آکادمی‌ها شکل دادیم و آقای چمنیان به تیم‌های پایه شکل داده اند و آموزش را در رده‌های پایه پیش می برند. هماهنگی خوبی میان آکادمی و تیم بزرگسالان گل گهر وجود دارد. یک ارتباط منطقی هست و تلاش می‌کنیم چیزی که می‌خواهیم را نهادینه کنیم و محصولات آکادمی گل‌گهر را به تیم بزرگسالان، تیم های دیگر و همینطور تیم‌های خوب فوتبال دنیا معرفی کنیم. این اتفاق خوب در حال رقم خوردن است. در یکی دو سال گذشته تمرکز کردیم و حس کردیم شاید روندی که پیش رو داریم به این داستان کمک کند. حضور آقای امیرقلعه‌نویی و کادرشان در تیم بزرگسالان می‌تواند این آرامشی که شروع کردیم را تداوم بدهد. آقای قلعه‌نویی اصلی ترین گزینه ما بود و توانستیم به جمع بندی و توافق برسیم. به هر حال آقای قلعه‌نویی نسبت به توانایی‌های تیم آکادمی شناخت خوبی دارد و مورد بعدی هم این است که بتوانیم بخش بیشتری از بچه ها را در این ساختار حفظ کنیم تا با همان قدرت مسیر فصل قبل را ادامه بدهیم و نتیجه بهتری را برای گل‌گهر و برای هواداران رقم بزنیم.

*در مقطع انتهایی فصل از سوی رسانه ملی و در واقع آقای خیابانی در مورد جدایی آقای قلعه‎‌نویی اخباری منتشر شد. آیا این موضوع صحت داشت؟
احتمالا در جلساتی که آقای خیابانی بوده‌اند این اتفاق افتاده است(باخنده). ما حداقل از روز اول تکلیف‌مان با خودمان روشن بود. حالا اینکه برخی افراد با چه قصدی به این مسائل می‌پردازند، خودشان بهتر می‌توانند توضیح بدهند. از خودم می‌توانم بگویم از بقیه خیر.

*طی روزهای اخیر امیر قلعه‌نویی یکی از گزینه‎هایی بوده که نامش برای مربیگری در استقلال مطرح شده است. در جریان این اخبار بودید؟
این هم مثل خبر قبلی است. به صورت رسمی این موضوع را تایید نمی‌کنم و از کانال ما هم پیگیری نشده است.

*درنهایت به عنوان سوال پایانی پس از کسب یک رتبه پنجمی و سپس یک رتبه چهارمی، اهداف و چشم انداز تیم فوتبال گل‌گهر در فصل آینده به چه شکل تعریف شده است؟
اهداف متفاوتی در باشگاه داریم ولی اگر بخواهم به طور خاص در مورد تیم فوتبال بزگسالان حرف بزنم، باید بگویم ما هم هدف بزرگی داریم و هم آرمانی فکر می کنیم؛ هم از آقای قلعه‌نویی با توجه به رزومه و تجربه‌ای که دارند انتظار زیاد داریم؛ هم گل‌گهر بنگاه بزرگی است که انتظارات بالایی از آن وجود دارد؛ هم مردم سیرجان استحقاق موفقیت بیشتری دارند. همه این ها انتظارات را از ما بالا می برند و ما تمام تلاشمان را با همه محدودیت‌ها به کار خواهیم گرفت تا بهترین نتایج را کسب کنیم.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: نقل و انتقالات امیرقلعه نویی خدابنده لو قلعه نویی آقای قلعه باشگاه ها گل گهر گل گهر هزینه ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نخستین نشاء برنج در استان مازندران در فصل زراعی جاری امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و دیگر مسئولان اجرایی بصورت مکانیزه در روستای فیروزکلای علیا شهرستان آمل انجام می‌شود.


رمضانی با اشاره به اینکه شخم و شیار اراضی شالیزاری تاکنون در سطح ۱۷۳ هزار هکتار از شالیزار‌های استان (معادل ۸۱ درصد سطح کل) انجام شد گفت: آب تخت اولیه در سطح ۱۳۳ هزار هکتار (معادل ۶۳ درصد سطح کل) انجام شد.


وی تصریح کرد: خزانه‌گیری برنج تاکنون در سطح ۱۶۷ هزار هکتار (معادل ۷۸ درصد سطح کل) و بذر پاشی هم در سطح ۱۵۰ هزار هکتار (معادل ۶۹ درصد سطح کل) از اراضی شالیزاری استان انجام شد.


رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: کشاورزان امسال راغب شدند به کشت ارقام پرمحصول بپردازند و پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار هکتار به کشت ارقام پرمحصول در استان افزوده شود.


به گفته رمضانی ۱۷۸ بانک نشاء در استان مازندران فعال هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توافق اولیه تراکتور با سرمربی سابق یک تیم‌ملی اروپایی
  • اهمیت استراتژیک گندم
  • اهمیت گندم و نان
  • چرایی شکست قانون حمایت از فرزندآوری؛ آما و ارقام چه می‌گوید؟
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • (عکس) تصویر باورنکردنی و جدید از احسان علیخانی
  • گل زدن به بارسلونا حسی باورنکردنی داشت
  • نشاکاری ۱۰ درصد شالیزار‌های فریدونکنار