Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:17:41 GMT

برگزاری دوره آموزشی هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۱۰۳۳

برگزاری دوره آموزشی هوش مصنوعی

انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهرکرد با همکاری مرکز اینترنت اشیا ایران، دوره آموزشی هوش مصنوعی را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این دوره در روزهای ۸، ۹ و ۱۰ تیرماه به صورت مجازی و تعاملی برپا می‌شود و در آن هوش مصنوعی از مفاهیم تا کاربرد به صورت عملیاتی برای شرکت کنندگان، تشریح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدمات هوش مصنوعی، شاخه‌ها و حوزه‌های هوش مصنوعی، معرفی ابزارها و کتابخانه‌های هوش مصنوعی، معرفی یادگیری ماشین و یادگیری عمیق، معماری یادگیری عمیق برای IoT، بررسی سناریوی پیش بینی خرابی موتور توربین هواپیما، جمع آوری داده، بررسی روش‌های یادگیری برای پیش‌بینی خرابی، پیاده‌سازی پیش‌بینی خرابی موتور توربین هواپیما، بررسی سناریو مسیریابی داخلی ساختمان، بررسی مسیریابی داخلی ساختمان، بررسی مسیریابی داخلی ساختمان با تکنیک‌های هوش مصنوعی با IOT، پیاده‌سازی سناریو مسیریابی داخلی ساختمان، بررسی سناریو تشخیص تصویر در IOT، بررسی کاربردهای تشخیص تصویر در IOT و پیاده‌سازی سناریو تشخیص اشیا، سرفصل‌های این دوره است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شناسه @IoTRCadmin پیام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هوش مصنوعی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدئوهای امنیتی بر پایه هوش مصنوعی ساخته شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی میرحسنی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه آی‌تی، درباره نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدئو توضیح داد: این نرم‌افزار با خلاصه‌سازی هوشمندانه ویدئوهای ضبط شده، نه تنها در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی قابل توجهی می‌کند، بلکه دقت و صحت بررسی را نیز به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. با توجه به مزایای منحصر به فرد این نرم‌افزار، پتانسیل صادرات آن به سایر کشورها نیز وجود دارد.

وی در خصوص اهمیت خلاصه‌سازی ویدئوها گفت: مسئله‌ای که اغلب در سازمان‌ها و اداره‌ها، با آن مواجه هستیم، این است که هنگام وقوع سرقت، کارکنان مجبور به بررسی دقیق ویدئوهای ضبط شده توسط دوربین‌های نظارتی هستند.

میرحسنی افزود: این کار که معمولاً ساعت‌ها یا حتی روزها طول می‌کشد، بسیار خسته‌کننده و مستعد خطا است. نرم‌افزار دانش‌بنیان ما با استفاده از هوش مصنوعی، می‌تواند تصاویر ویدئو در محدوده‌ای که توسط کاربر مشخص می‌شود را به طور دقیق بررسی کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: در عرض چند ثانیه، تمام اتفاقات مهم آن بازه زمانی شناسایی شده و از ادامه ویدئو صرف‌نظر می‌شود. در نهایت، ما یک ویدئوی خلاصه از محدوده مشخص شده توسط کاربر ارائه می‌دهیم که شامل تمام اتفاقات رخ داده در آن محدوده می‌شود.

وی گفت: این نرم‌افزار می‌تواند مدت زمان بررسی ویدئو را به طور قابل توجهی از یک شبانه‌روز به نیم ساعت کاهش دهد و کار را برای اپراتورها بسیار ساده‌تر کند.

 میرحسنی، درباره قابلیت‌های این نرم‎افزار توضیح داد: این نرم افزار از قابلیت خلاصه سازی ویدئو با درجه تراکم متوسط، تولید نمودار حضور افراد ( مثلا فروشندگان و مشتریان) در یک مکان از پیش تعریف شده، تولید نقشه تراکم حضور افراد و ... برخوردار است و علاوه بر تسهیل روند بازبینی ویدئوهای دوربین های مدار بسته، امکان شناسایی زمان‌های اوج حضور مشتری و مدیریت پرسنل و صندوق را به مدیران فروشگاه ها می‌دهد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای ۱۵۰۰ نفر از فعالان گردشگری
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره آموزشی صنعت زنبورداری در همدان
  • پیش‌بینی هوش مصنوعی: بارسا امشب می‌برد
  • نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدئوهای امنیتی بر پایه هوش مصنوعی ساخته شد
  • «کشف خودمختار» چیست؟
  • برگزاری دوره‌ آموزشی گردشگری روستایی در پالنگان