Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – شورای اروپا روز دوشنبه تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را در رابطه با الحاق شبه جزیره کریمه به خاک این کشور ربمدت یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، در بیانیه شورای اروپا آمده است که تحریم‌ها تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳ (۲ تیر ۱۴۰۲) تمدید و از روسیه خواسته شده تا به آنچه اقدامات بی‌ثبات‌کننده این کشور در شرق اوکراین نامیده می‌شود، پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا و غرب از مارس ۲۰۱۴ که روسیه با برگزاری همه‌پرسی کریمه را خاک خود الحاق کرد، مسکو را تحریم کرده است. شورای اروپا تاکید دارد که الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد و شبه جزیره کریمه را همچنان بر اساس رای سازمان ملل جزو خاک اوکراین می داند.

منطقه کریمه واقع در ساحل دریای سیاه ۲۷ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و بر اساس نتایج سرشماری سال ۲۰۱۴، یک میلیون و ۴۹۲ هزار روس، ۳۴۴ هزار اوکراین تبار و ۲۳۳ هزار تاتار تبار دارد.

اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی گسترده ای دارند از سال ۲۰۱۴ و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی‌یف از آن به عنوان «انقلاب» و روس‌ها از آن به عنوان «کودتا» یاد می‌کنند، آغاز شد.

مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی‌یف زدند.

با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، کرملین امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می‌دادند،رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه را دادند که با موافقت پوتین اجرایی شد.

اتحادیه اروپا دو ماه پیش نیز با صدور بیانیه‌ای روسیه را به تلاش برای سربازگیری و نقض قوانین بین‌الملل در شبه جزیره کریمه متهم و اعلام کرد که فدراسیون روسیه موظف است که از حقوق بشر در شبه جزیره کریمه دفاع کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شبه جزیره کریمه ، روسیه ، اتحادیه اروپا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شبه جزیره کریمه روسیه اتحادیه اروپا شبه جزیره کریمه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند

زلنسکی در مصاحبه‌ای مدعی شد که ارتش روسیه می‌تواند به اروپا برود و افزود، در این صورت آمریکا باید از کشورهای اروپایی محافظت کند.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: موشک‌های روسیه می‌توانند به هر کشوری برسند. ارتش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌تواند به اروپا بیاید و سپس شهروندان ایالات متحده، سربازان ایالات متحده، باید از اروپا محافظت کنند زیرا آنها اعضای ناتو هستند.

این ادعا از سوی زلنسکی در حالی مطرح شده که پوتین پیشتر گفته بود روسیه برنامه‌ای برای حمله به ناتو ندارد.

مسکو همچنین گفته که تامین تسلیحاتی غرب برای اوکراین سازش صلح آمیز را مخدوش می‌کند و باعث دخالت مستقیم کشورهای عضو ناتو در جنگ اوکراین می‌شود.

زلنسکی در ادامه گفت، نیروهای اوکراین موفق شده‌اند از پیشروی‌های روسیه در بدترین ماه‌های زمستان جلوگیری کنند و افزود: ما شرایط را تثبیت کرده‌ایم. بهتر از دو سه ماه پیش بود که کمبود مهمات توپخانه و انواع سلاح داشتیم.

رئیس‌جمهور اوکراین با بیان این ادعا که حملات روسیه در حال کاهش است، گفت: ما اکنون نیاز به کمک داریم.

وی در ادامه اذعان کرد که حملات نیروهای روسیه و موشک‌ها و گلوله‌های بی پایان آنها باعث تخریب برخی از روستاهای اوکراین شده ست.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت آنچه که بیش از همه مورد نیاز است سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت آمریکایی و توپخانه بیشتر است. در حالی که او از میلیاردها دلار حمایت ایالات متحده که کشورش قبلا دریافت کرده است قدردانی کرد اما گفت که ماهیت بودجه اختصاص داده شده توسط آمریکا برای کمک به اوکراین باید مورد توجه قرار گیرد.

زلنسکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: برای پوتین، اوکراین یکی از اقمار فدراسیون روسیه است. در حال حاضر ما هستیم اما بعدا قزاقستان، کشورهای حوزه بالتیک، لهستان و بعدش آلمان یا دست کم نیمی از این کشور است.

زلنسکی ادامه داد:‌ آمریکا به ما کمک می‌کند و ما بابت این کمک، قدردان هستیم با این حال آمریکا نمی‌خواهد این جنگ ادامه داشته باشد اما این جنگ به اروپا و آمریکا می‌رسد. این جنگ خیلی سریع می‌تواند به آمریکا برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زلنسکی: اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند
  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف