Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان طی پیامی به مناسبت روز جهانی پناهندگان خواستار کمک جامعه جهانی به کشورهای میزبان اصلی پناهندگان شد.

به گزارش ایران اکونومیست، دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شهباز شریف به مناسبت سی‌ام خرداد روز جهانی پناهندگان گفت که پناهندگان با بزرگترین قربانیان جنگ‌ها، تنازعات، فقر و نابرابری اقتصادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت که از سویه گرفته تا فلسطین و افغانستان، رنج و مصائب این قشر ضعیف نیازمند توجه و سیاست گذاری در راستای منابع جدید برای رسیدگی به وضعیت آنان است. 

نخست وزیر پاکستان خطاب به جامعه بین الملل تاکید کرد که جهان باید به کشورهای درحال توسعه که همچنان میزبان میلیون‌ها نفر از پناهندگان هستند، کمک کند. 

امروز، سی‌ام خرداد ماه برابر با ۲۰ ژوئن، مصادف با «روز جهانی پناهجویان» است؛ روزی برای بزرگداشت میلیون‌ها انسان از جمله میلیون‌ها شهروند افغان که به دلیل دهها سال آتش جنگ و درد و رنج و فقر و ناامنی حاصل از حضور اشغالگران بیگانه در کشورشان، روز خوش ندیده‌اند و برای گریز از شرایط اسفباری که آمریکایی‌ها و غربی‌ها برای آنان رقم زدند، ناگزیر به ترک خانه و کاشانه شده‌اند.  

ایران و پاکستان به عنوان دو همسایه اصلی و نزدیک افغانستان از دهه‌های گذشته با چالش پناهجویان از این کشور همسایه روبرو هستند. 

جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر میزبان بزرگترین جامعه پناهندگان دنیا به خصوص شهروندان افغانستانی بوده و حتی در دوران جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه دهه‌های اخیر هم حاضر به قطع ارائه خدمات به میلیون‌ها نفر از اتباع افغانستان که در ایران مشغول کار؛ تحصیل و زندگی هستند؛ نشده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جامعه بین‌الملل ، پناهجویان ، پاکستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جامعه بین الملل پناهجویان پاکستان میلیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار، پیش از این در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود. شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدای خود در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.  

کاظم تبار در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: نمایش آلاء در سال ۱۴۰۰ تولید شد که از آن به بعد در سالن اصلی مولوی، جشنواره‌ فتح خرمشهر، جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر، سالن قشقایی تئاتر شهر، جشنواره دائجون کره جنوبی به اجرا درآمد و در حال انجام تمرینات نهایی جهت اجرا در تونس هستیم.

آلاء در ادامه افزود: در هر مرحله‌ اجرایی تغییراتی چه در متن، چه در میزانسن و حرکات داشته که این اجرا نیز از این امر مستثنی نبوده است. به طور کل می‌توان گفت این اجرا ۳۰ درصد با اجرای اول آلاء در تالار مولوی تفاوت کرده است. آلاء دعوتنامه‌های مختلفی از شرق آسیا و اروپا نیز دریافت کرده که در حال رایزنی با جشنواره‌های مبدا هستیم.

وی اظهار داشت: البته درباره اجرای تونس باید عرض کنم قرار بود پارسال در این جشنواره حاضر باشیم، اما به دلایلی این اتفاق ممکن نشد تا امسال که مجددا نمایش در این جشنواره پذیرفته شد. البته این اتفاق بدون حمایت‌های کوروش زارعی که برادرانه و دلسوزانه حامی این نمایش بودند و رایزن فرهنگی ایران در تونس، امکان پذیر نبود.

آلاء اظهار داشت: به لحاظ توانمندی تئاتر ایران ظرفیت‌های خوب و نابی دارد که ظرفیت ارائه‌ آن در سراسر دنیا وجود دارد که این امر نیاز حمایت‌های همه جانبه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد است تا توانایی و استعداد‌های ایرانی در سراسر دنیا به منصه‌ ظهور برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ میزبان جام جهانی حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • عراق حذف شد؛ صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت های فوتسال با بردی نفس گیر
  • صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال با بردی نفس‌گیر
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند