Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی جان صادق پور بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از چهار هزار و ۲۰۰ روستا تحت پوشش این شرکت هستند این در حالی است که در بیش از دو هزار و ۴۰۰ روستا به صورت مستقیم فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۱۷ شهر استان فارس تحت پوشش این اداره هستند شاهد هستیم که یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک در فارس وجود داشته که ۶۲۲ هزار مشترک نیز در حال دریافت خدمات مربوط به فاضلاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق پور ادامه داد: ۴ تصفیه خانه آب در استان فارس در حال اجرا است و یک تصفیه خانه نیز در مرحله ساخت به سر برده است این در حالی است ه برای تأمین آب در استان فارس از بیش از یک هزار و ۲۰۰ حلقه چاه نیز استفاده شده تا بتوان نسبت به تأمین آب اقدام کرد.

او یادآور شد :۸۵ درصد از کل آب شرب مورد نیاز این جمعیت از محل منابع زیرزمینی و ۲۵ درصد از منابع سطحی تأمین و توزیع می‌شود البته سرانه مصرف آب در فارس حدود ۲۰۰ لیتر بوده و در مقایسه با میانگین جهانی بسیار بالاتر است و از کل مشترکان تحت پوشش آبفای فارس، ۴۸ درصد بیش از الگو، آب مصرف می‌کنند و ۴۷ درصد در حد الگوی تعیین شده قرار می‌گیرند، البته ۵ درصد از مشترکان هم غیر خانگی است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان فارس خاطرنشان کرد: ۳۶۰ میلیون مترمکعب آب در سال از منابع مختلف استحصال می‌شود که بالغ بر ۴۰ درصد از این آب هدر می‌رود.

این مقام مسئول معتقد است: به عنوان مثال با قطع یک انشعاب غیرمجاز در شهرستان کازرون، مشکل آب یک روستا کاملاً حل شده یا در فیروزآباد با قطع تعدادی انشعاب غیرمجاز، تأمین آب یک روستا امکانپذیر شده است این در حالی است که برای برطرف کردن مشکلات این بخش اولویت اول، فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است، باید تعداد انشعاب‌ها یا برداشت‌های غیرمجاز کاهش یابد تا در نهایت به نقطه مواجهه قانونی و قطع انشعاب موارد باقیمانده اندیشید و عمل کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای فارس با بیان اینکه، همواره میزان مصرف آب در نیمه اول سال بیشتر بوده است، گفت: طی سه ماه اول امسال ۵۰ میلیون مترمکعب آب در فارس مصرف شده که ۲ درصد سهم بخش صنعت و مابقی سهم شرب بوده است.

به گفته او امسال با توجه به میزان برداشت از منابع آبی، تداوم و تشدید خشکسالی، افزایش جمعیت، رشد تعداد مشترکان و …، شاهد بروز تنش آبی در ۳۲ شهر و ۴۴۸ روستای استان هستیم که این میزان حدود ۳۶ درصد از کل جمعیت استان فارس را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 5519150

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آبفای فارس خشکسالی آبرسانی بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه سفر استانی مشهد ویروس کرونا اردبیل کشاورزی آمار کرونا سیدابراهیم رئیسی سازمان تبلیغات اسلامی قوه قضاییه استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳۰ درصدی اسرای فلسطینی از زمان عملیات طوفان الاقصی

یک مقام ارشد فلسطینی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی از افزایش چشمگیر تعداد شهروندان فلسطینی دربند اسرائیل از زمان عملیات طوفان الاقصی بدین سو خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ «قدوره فارس»، رییس شورای رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی در نشستی رسانه ای از افزایش چشمگیر آمار اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر 2023 خبر داد.

فارس در این نشست رسانه ای اعلام کرد تا قبل از عملیات طوفان الاقصی آمار اسرای فلسطینی دربند اسرائیل از پنج هزار نفر فراتر نمی رفت اما این رقم اکنون بدون محاسبه اسرای نوار غزه از 12 هزار نفر عبور کرده است.

رییس شورای اسرا و آزادگان فلسطینی از افزایش 130 درصدی تعداد اسرای فلسطینی از روز عملیات طوفان الاقصی بدین سو خبر داد.

حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماستحماس: جامعه جهانی توحش اسرائیل ضد اسرای فلسطینی را مهار کند




فارس همچنین با اشاره به شکنجه و آزار اسرای فلسطینی، از شهادت 16 اسیر فلسطینی در زمان اسارت در زندان ها و بازداشت گاه های رژیم صهیونیستی خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟
  • یادواره شهدای روستای سرخا پایین بندرعباس
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم
  • افزایش ۱۳۰ درصدی اسرای فلسطینی از زمان عملیات طوفان الاقصی
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت