Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@07:17:11 GMT

خوشه بندی نخلستان‌ها در بم ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۱۱۸۰

خوشه بندی نخلستان‌ها در بم ادامه دارد

معقول گفت: خوشه‌های سبز و نارس  بر روی شاخه‌های درختان خرما به منظور محصول دهی بهتر و آرایش خوشه‌ها ،برداشت آسان‌تر و جلو‌گیری از ریزش خرما بسته می شوند.

او گفت: در شرق استان کرمان  ۳۶ هزار هکتار سطح زیر کشت نخل است و بالغ بر ۶ میلیون نخل کار خوشه بندی آن‌ها در حال انجام است.

معقول می گوید: نخلستان‌های بم  بهترین خرمای ایران و جهان را تولید می کند رطب مضافتی بم با تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن به بیش از ۵۰ کشور دنیا صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او می‌گوید: یکی از مراحل سخت حساس و پر زحمت خوشه بندی نخل است قبل از تغییر رنگ خوشه‌های خرما باید انجام شود و خوشه‌های اضافی و برگ‌های زائد باید حرص و حذف شود و خوشه های خوب سنگین به صورت قوصی به تنه درخت با آرایش منظم توسط الیاف یا طناب بافته شده از خود ضایعات نخل با نام محلی چیلوک به درخت خرما بسته می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بم می‌گوید: خوشه بندی  از شکستن خوشه‌ها جلوگیری می کند و باعث می شود محصول کمتر ریزش داشته باشد و کار برداشت آسان شود.

او می گوید: روی هر نخل  ۸ تا ۱۰ خوشه بسته می شود که این امر باعث اشتغال زایی فصلی شده و حتی از استان‌های هم‌جوار برای خوشه بندی نخلستان‌ها به بم می آیند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت خرما خوشه بندی خوشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشه ستاره‌ای کروی Messier 3 را رصد کنید

خوشه ستاره‌ای کروی Messier 3 بیست‌ونهم فروردین از ساعت 19:35 تا 00:03 قابل رصد خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خوشه ستاره‌ای کروی Messier 3 چهارشنبه -بیست‌ونهم فروردین‌- حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد، این خوشه ستاره‌ای از اصفهان تمام شب قابل مشاهده است، حوالی ساعت ۱۹:۳۵ حدود ۳۳ درجه بالاتر از افق شرقی قابل مشاهده خواهد بود، سپس ساعت ۰۰:۰۳ حدود ۸۵ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید، حدود ساعت ۰۴:۲۸ نیز از دسترس خارج می‌شود.

رصد خوشه ستاره‌ای کروی Messier 3 در زاویه ۲۸ درجه و ۲۲ دقیقه شمالی از نیمکره شمالی آسان‌تر است، اما از عرض‌های جغرافیایی بسیار جنوبی قابل مشاهده نیست، این خوشه ستاره‌ای در قدر ۶.۳ کاملاً کم نور است و مطمئناً با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، اما می‌توان آن را از طریق دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد کرد.

کد خبر 745342

دیگر خبرها

  • تصاویری زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین + فیلم
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • (ویدئو) زیباترین جاده نخلستان ایران
  • خوشه ستاره‌ای کروی Messier 3 را رصد کنید
  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید
  • دستگاه پرکن مایعات روتاری
  • تولید کود و سموم زیستی از پسماند نخلستان‌ها
  • قیمت قارچ در میادین تره بار شهرداری تهران کاهش یافت
  • کشت نخیلات در ۴۷ هکتار از باغات کارون
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت