Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای شهر زنجان با موضوع انعقاد تفاهم‌نامه‌ احداث بوستان هاشمی نژاد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور مرادلو در جلسه امروز _دوشنبه سی‌ام خردادماه_ شورای شهر زنجان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم الانبیا، اظهار کرد: همه مجوزهای لازم برای انعقاد قرارداد احداث بوستان هاشمی نژاد در یک محدوده ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ هکتاری، اخذ شده است.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها برای همکاری با قرارگاه خاتم‌الانبیاء از یک و نیم سال پیش آغاز شده است، افزود: قرار است از ظرفیت این قرارگاه در ساخت پروژه‌های بزرگ شهری استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه در شورای پنجم نیز دغدغه حضور قرارگاه خاتم‌الانبیاء وجود داشت، ادامه داد: متأسفانه در دوره قبلی عواملی باعث شد که این اتفاق نیافتد.

مرادلو به جزییات همکاری قرارگاه در ساخت پارک هاشم‌نژاد اشاره و تصریح کرد: طبق توافق صورت‌گرفته، بوستان هاشمی‌نژاد به مساحت ۶.۸ هکتار در منطقه بی‌سیم زنجان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه این بوستان یک مجموعه کامل از فضای فرهنگی، اجتماعی و تفریحی است، گفت: سالن آمفی‌تئاتر، پیاده‌راه، مسیر دوچرخه‌سواری، فرهنگسرا، مغازه‌هایی با کاربرد فرهنگی، زمین بازی، فضای سبز، شهربازی کودکان، آلاچیق‌های خانوادگی، فضاهای اجتماعی و… در این بوستان لحاظ شده که خدمات زیادی می‌تواند به اهالی این منطقه ارائه دهد.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه زمین این پروژه در جوار منطقه بی‌سیم شهر زنجان قرار دارد و به بنیاد مستضعفان تعلق داشت، اضافه کرد: این زمین مشکلات اجتماعی ایجاد کرده بود که با پیگیری‌های زیاد، بنیاد مستضعفان موافقت کرد که با ایجاد بوستان آن را به شهرداری واگذار کند.

وی با اشاره به اینکه ساخت پارک هاشم‌نژاد پس از تصویب کمیته تطبیق آغاز خواهد شد، یادآور شد: مبلغ قرارداد این پروژه ۱۳۴ میلیارد تومان است.

مرادلو خاطرنشان کرد: علاوه بر این پروژه، در صدد هستیم تا از توان قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای پروژه‌های دیگری مثل اصلاح مسیر آرامستان و اصلاح مسیر کمربندی خیام نیز استفاده کنیم.

کد خبر 583067

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداري زنجان شورای شهر زنجان منصور مرادلو شهر قرارگاه خاتم الانبیاء ص شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قرارگاه خاتم الانبیا شهر زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امانی، عضو شورای شهر تهران: ساخت این مسجد وقفی در پارک قیطریه، خلاف قانون است

به گزارش جماران؛ ناصر امانی؛ عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: خیّری، مبلغی را وقف ساخت مسجد کرده است و فرزندان این خیّر برای اجرای وصیت پدر مرحوم خود با رایزنی و تعامل با مسئولان شهرداری، قسمتی از بوستان قیطریه را برای این منظور انتخاب کرده‌اند اما این اقدام خلاف قانون و مصوبات شورای شهر است.

ناصر امانی گفت: در آستانه روز درختکاری خبری منتشر شد که قسمتی از بوستان قیطریه حصارکشی شده است و قصد جابجایی درختان و ساخت‌وساز را در بوستان دارند و مجدد در آخر هفته گذشته، در پی تماس‌های مردمی باخبر شدیم که گودبرداری انجام شده است. روز گذشته از این محل بازدید کردم و دیدم که ۱۵۰۰ متر از ضلع شمالی پارک حصارکشی شده اما نه درختی قطع شده، نه درختی جابجا شده است.

 امانی افزود: انتخاب فضای بوستان برای ساخت مسجد، خلاف قانون و مصوبات شورای شهر است و ساخت‌و‌ساز در بوستان‌ها به جز خدمات ضروری مثل سرویس بهداشتی و نمازخانه ممنوع است. او همچنین به این نکته اشاره کرد که بوستان‌ها پهنه «جی» محسوب می‌شوند و تغییر کاربری پهنه‌ها هم بدون مصوبه مراجع قانونی ممنوع است. 

 عضو شورای شهر تهران در ادامه چنین گفت که با توجه به وجود دو مسجد بزرگ دیگر در فاصله ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری این مکان، آن‌ها را برای ادای فریضه نماز مناسب دانست.

وی همچنین تصریح کرد: ۱۵ درخت ارزشمند قدیمی با قطر چندده‌ سانتی‌متری در محوطه حصارکشی‌شده وجود دارد که امکان جابجایی آن‌ها حتی در فصل مناسب هم نیست. علاوه بر آن، از ده‌ها اصله درخت و گونه‌های گیاهی نیز باید محافظت شود.

دیگر خبرها

  • جذب ۵۵۱ حامی ایتام در استان زنجان
  • امانی، عضو شورای شهر تهران: ساخت این مسجد وقفی در پارک قیطریه، خلاف قانون است
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • علت تعطیلی درمانگاه خاتم الانبیا چیست؟ فرماندار مهاباد: ممانعتی برای فعالیت نیست
  • هنرمندان در قرارگاه فرهنگی شهر فعالیت داشته باشند
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • ۵۵ نفر از جهادگران برتر بیرجند تجلیل شدند
  • تجلیل از ۵۵ جهادگر برتر شهرستان بیرجند
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد