Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق برنامه باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها نوسازی شود که سال گذشته با افزایش وام از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون در مهرماه سال قبل بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر به بانک معرفی شدند و ۷۵ هزار نفر عقد قرارداد و کار ساخت واحدهای مسکونی خود را با تسهیلات جدید آغاز کردند. از دی‌ ماه سال گذشته تاکنون اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی بنا به دلایلی متوقف ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توقف دلیل مشخصی داشت و آن هم این بود که سقف وام مسکن روستایی به یکباره و در جلسه شورای عالی مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد افزایش یافت. اما همین تصمیم چالش عجیبی میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان برنامه و بودجه ایجاد کرد. سازمان برنامه و بودجه معتقد بود که این افزایش سقف نیازمند تضمین نامه مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات از ۵ درصد تا ۱۸ درصد (۱۳ درصد) از سوی دولت است اما هر روز که از این تصمیم و دستورات چند باره رئیس جمهور گذشت کلاف سردرگم وام مسکن روستایی بیشتر و بیشتر شد.

حال با گذشت چند ماه از مصوبه دولت، افزایش سقف وام مسکن روستایی در دست انداز صدور ضمانت نامه مابه التفاوت نرخ سود گیر کرده است. هر چند میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنان معتقد است که وام مسکن روستایی تورم زا است.

در جلسه ای که ۲۳ خرداد ماه جاری با حضور رئیس‌جمهور، مسوولان سازمان برنامه‌ و بودجه و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد رئیسی دستور دادند تا تسهیلات ۲۰۰ میلیون‌ تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد از ابتدای تیر با ابلاغ به بانک ها پرداخت شود.

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که طبق دستور رئیس جمهور آیا پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد از اول تیر ماه با ابلاغ به بانک ها آغاز می شود؟ گفت: پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی طبق دستور رئیس جمهور از اول تیر ماه قطعی است. امروز نیز قرار است تا اسماعیلی مسئول دفتر رئیس جمهور ضمانتنامه مابه التفاوت نرخ سود (۱۳ درصد) را صادر و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه جلسه ای در این خصوص میان مسئول دفتر رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن برگزار شد، ادامه داد: خروجی این جلسه در نهایت به این ختم شد که ضمانت نامه مابه التفاوت نرخ سود وام مسکن روستایی ابلاغ شود تا از اول تیر ماه این تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد به متقاضیان پرداخت شود.

جودی در پاسخ به این پرسش که قبول دارید که این تاخیر پرداخت وام مسکن روستایی در نهایت به ضرر کشور و روستاها به لحاظ ایمن سازی شد؟ گفت: همانطور که رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم اعلام کرده بود تاخیر هر روز پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی باعث تاخیر و توقف ساخت و نوسازی روزانه ۵۵۰ واحد مسکونی خواهد شد.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در پاسخ به این پرسش که قبول دارید تاخیر در پرداخت تسهیلات سهم این وام در قیمت تمام شده ساخت مسکن را کاهش می دهد؟ تاکید کرد: در سال ۸۴ که طرح بازسازی و نوسازی مسکن روستایی با پرداخت ۵ میلیون تومان وام آغاز شد سهم این وام تا ۷۵ درصد قیمت تمام شده ساخت را پوشش می داد اما حالا با رسیدن سقف وام تا ۲۰۰ میلیون تومان این سهم تا ۶۰ درصد کاهش یافته است. به هر حال افزایش قیمت نهاده های تولید این سهم را روز به روز کاهش داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم ابلاغ وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی می بینیم که مردم و متقاضیان وام مسکن روستایی از وام ۱۰۰ میلیون تومانی سال قبل همچنان استقبال آن چنانی نمی کنند. امیدواریم این تسهیلات با ابلاغ و آغاز پرداخت از سوی بانک های عامل روند نوسازی مسکن روستایی سرعت خوبی بگیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: وام ۲۰۰ میلیون تومانی متقاضیان دریافت وام سازمان برنامه و بودجه مابه التفاوت نرخ سود ۲۰۰ میلیون تومانی نرخ سود ۵ درصد وام مسکن روستایی مسکن روستایی وام ۲۰۰ میلیون رئیس جمهور بنیاد مسکن پرداخت وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه به ۷۳ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، سید اصغر صالحی عصر دوشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گناوه به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ امام راحل (ره) و سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امروز در ۲ حوزه بهسازی معابر روستایی و بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه پروژه‌هایی افتتاح شد.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: استان بوشهر دارای ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار با جمعیت ۷۳ هزار و ۱۱ خانوار است که ۶ هزار و ۱۱۱ خانوار در شهرستان گناوه هستند.

وی گفت: امروز در جزیره شمالی در شهرستان گناوه ۴ هزار و پانصدمین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی استان بوشهر افتتاح شد.

وی بیان کرد: اجرای این پروژه‌ها از محل اعتبارات در نظر گرفته شده تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان و ۱۰۰ میلیون تومان متمم، به ازای هر واحد انجام شده است.

صالحی با بیان اینکه مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بوشهر معادل ۶۳ درصد است بیان کرد: میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در سطح ملی ۵۳ درصد است که استان بوشهر با توجه به میزان مقاوم سازی ۶۳ درصدی، از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در شهرستان گناوه اتفاق بسیاری خوبی در مقاوم سازی مسکن روستایی صورت گرفته و این میانگین به ۷۳ درصد رسید که از میانگین استانی نیز بالاتر است.

وی بیان کرد: این امر تنها با پیگیری‌های فرماندار شهرستان، بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاها و مردم روستاها و همکاران در بنیاد مسکن شهرستان محقق شده است که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهسازی معابر روستایی نیز فعالیت‌های خوبی در سطح استان بوشهر انجام شده است، گفت: همه ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر دارای طرح هادی مصوب هستند که حداقل یک بار اجرای طرح هادی در تمامی روستاها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شده است.

صالحی بیان کرد: اعتبارات در سطح روستاها از سه محل اعتبارات تملک دارایی، ملی (قیر رایگان) و یا مسئولیت‌های اجتماعی استفاده شده است.

وی گفت: از هر سه نوع اعتبارات در شهرستان گناوه نیز استفاده شده است و در بالغ بر ۲۷ روستا معادل ۴۰ میلیارد تومان با هم افزایی اعتبارات دهیارها و ملی، طرح‌ها اجرا شده است.

وی یادآور شد: در سطح استان بوشهر نیز بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار استانی در نظر گرفته شده است و همچنین اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان از محل اعتبار ملی و همین مبلغ نیز از محل همیاری دهیاران روستاها را تأمین شده است.

کد خبر 6079294

دیگر خبرها

  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با آورده ۱۵ میلیون تومانی
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • ۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • ساخت نهضت ملی مسکن بدون آورده متقاضیان
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه به ۷۳ درصد است
  • تسهیلات مسکن در خوزستان بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است
  • مقاوم‌سازی بیش از پنج هزار واحد مسکونی در ایلام