Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، علی اصغر قائمی در هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن، توضیح داد: سازمان امور مالیاتی و وزارت راه و شهرسازی توانمندی اجرای قانون را در خصوص واحدهای مسکونی خالی نداشته‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به شدت به کمک شهرداری‌ها و سازمان ثبت در خصوص واحدهای مسکونی خالی نیازمند است، گفت: شورای عالی استان‌ها لایحه‌ای را تدوین کند و اجرای قانون را در این زمینه به شهرداری‌ها بسپارد تا کمکی به منابع مالی شهرداری‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تعداد واحدهای خالی را ۴۸۸ هزار و ۴۱۶ واحد ملکی عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی مالیات دریافت شده از این واحدها ۳.۵ درصد و در تهران ۲.۵ درصد بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص با بیان اینکه قرار بود یک چهارم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌های کشور که اکثر آنها ناکارآمد بوده و توان مالی ندارند، به وزارت راه و شهرسازی اختصاص پیدا کند، گفت: هر ساله هجومی به این مبالغ برده می‌شود و در موردی می‌خواستند، وزارت بهداشت را هم با این رقم شریک کنند.

مهدی چمران افزود: زمانی شهرداری از این رقم استفاده می‌کردند و از رییس مجلس که به خوبی به شرایط شهرداری‌ها واقف است و همچنین رئیس قوه قضاییه درخواست داریم که اجازه ندهند که سهم شهرداری‌ها آسیب ببیند.

او با بیان اینکه در دوره دوم و سوم زمین‌های خالی به شهرداری عوارض می‌پرداختند، خاطرنشان کرد: این زمین‌های بایر به شهر آسیب می‌رساندند چون به زباله‌دانی تبدیل می‌شدند و به همین دلیل عوارض می‌پرداختند. این عوارض حذف و به مالیات بر ارزش افزوده تبدیل شده است و در ادامه این سهم را از شهرداری گرفتند.

چمران تأکید کرد: شورای عالی استان‌ها وارد شود و اجازه ندهند از این سهم استفاده شود. اگر شهرداری‌ها آسیب ببینند، مردم آسیب خواهند دید و دود آن به چشم همه خواهد رفت‌ امیدواریم این موضوع محقق نشود و شهرداری‌ها بتوانند سهم مالیات بر ارزش افزوده خود را دریافت کنند. این سهم پرداخته نمی شود و انتظار می رود که شهر را اداره کنیم. این کارها انجام نمی‌شود و آنوقت می‌گوییم شهر اتوبوس ندارد.

او با بیان اینکه این موضوع بدون شهرداری‌ها عملیاتی نیست، خاطرنشان کرد: وزارت خانه‌ها نیرویی برای این موضوع ندارند؛ همانطور که می‌بینیم در این زمینه تاکنون اقدام خاصی انجام نشد و تأثیری بر قیمت مسکن نداشت.

منبع:خبرگزاری شهر

کد خبر 684968 برچسب‌ها ساخت و ساز قیمت مسکن و زمین مالیات شوراى شهر تهران شهرداری شهردارى تهران تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ساخت و ساز قیمت مسکن و زمین مالیات شوراى شهر تهران شهرداری شهردارى تهران تهران مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در جلسه رونمایی از «برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن آذربایجان شرقی» افزود: بخش صنعت با ۵.۲۵ درصد، کشاورزی با ۳.۵۱ درصد و خدمات با ۳.۲۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه سهم جمعیتی استان از کل کشور ۴.۷۹ درصد است، ارتقای سهم ارزش افزوده استان از اقتصاد کشور را هدف نهایی برنامه تحولی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این رقم نزدیک به چهار درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی که به نحوی در ارتباط با موضوعات کلان و متوسط رشد اقتصادی فعالیت می‌کنند باید برنامه‌های تحولی خود را به شکلی چارچوب مند ارائه داده و اساس برنامه‌ها خودمحوری دستگاه است.

فتح زاده اضافه کرد: سه مؤلفه جلب مشارکت مردم، بالا بردن میزان مشارکت بخش عمومی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در عملیاتی شدن این برنامه راهبری مهم است.

وی گفت: با اتمام برنامه و اجرای فعالیت‌هایی که تدوین شده باید بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۳، سهم هر بخش را در اقتصاد استان محاسبه کرده و به بهره وری، رشد اقتصادی و ارتقا سهم ارزش افزوده مورد انتظار استان دست یابیم.

کد خبر 6085147

دیگر خبرها

  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد
  • حتی یک خودروی برقی هم موفق به دریافت پلاک تاکسی نشده است