Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که هر کسی بخواهد غذا و کودهای شیمیایی روسیه را وارد کند، می‌تواند آزادانه و بدون ترس از تحریم‌ها این اقدام را انجام دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که هر کسی بخواهد غذا و کودهای شیمیایی روسیه را وارد کند، می‌تواند آزادانه و بدون ترس از تحریم‌ها که این محصولات را شامل نمی‌شود، این اقدام را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورل پیش از دیدار با وزرای خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگران گفت: تحریم‌های ما غذا و انواع کود را هدف قرار نمی‌دهد. هرکسی که می‌خواهد غذا و کود روسی بخرد، می‌تواند این کار را انجام دهد، بدون هیچ مانعی... بنابراین می‌توانند فعالیت کنند، می‌توانند خرید کنند، می‌توانند انتقال دهند، می‌توانند بیمه کنند.

قرار است در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره پیدا کردن راهی برای آزاد کردن غلات اوکراین که در بنادر دریای سیاه در بحبوحه درگیری نظامی جاری در این کشور محاصره شده است، مذاکره شود.

هشدار روسیه به اتحادیه اروپا درباره مشکلات جدی در تأمین گازطرح جدید اتحادیه اروپا منطقه یورو را از فروپاشی اقتصادی نجات نمی‌دهد

با این حال، تحریم‌های اتحادیه اروپا کشتی‌رانی روسیه را هدف قرار داده و از واردات غلات و کودهای شیمیایی از این کشور به بازار جهانی جلوگیری می‌کند.

این امر به یک بحران غذایی فزاینده منجر شده به طوری که قیمت گندم طی دو ماه گذشته به بالاترین رقم خود رسیده است.

اوکراین که همچنین یک تولیدکننده بزرگ نان است، قادر به صادرات غلات خود از طریق دریا نبوده است.

سازمان تجارت جهانی تخمین می زند که در حال حاضر بین 22 تا 25 میلیون تن غلات در بنادر اوکراین نگهداری می شود.

در حالی که کشورهای غربی روسیه را به ممانعت از صادرات متهم کرده اند، مسکو بارها برای عبور ایمن کشتی‌های مملو از غلات از طریق دریای سیاه ابراز تمایل کرده است و می‌گوید ارتش اوکراین به دلیل مین گذاری بنادر از این امر جلوگیری می کند.

به گفته بورل، پیامدهای بحران اوکراین نه تنها برای این کشور "بلکه برای کل جهان بسیار خطرناک است."

وی گفت: من باید مجدداً در مورد خطر قحطی بزرگ در جهان به ویژه در آفریقا هشدار دهم و این جنگ است که باعث افزایش قیمت ها و کمبود انرژی و مواد غذایی می شود. ما از تلاش های سازمان ملل برای رفع موانع صادرات از اوکراین حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است

به گزارش جماران؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در اظهاراتی گفت که مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به کشورهای عضو در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» ندارد.

پوتین با اشاره به اینکه کشورش به لهستان، کشورهای بالتیک یا جمهوری چک حمله نخواهد کرد، گفت که اگر غرب جنگنده‌های «اف-16» در اختیار اوکراین قرار دهد «نیروهای روسیه آنها را سرنگون خواهند کرد».

پوتین همچنین در سخنرانی خود در جمع خلبانان نیروی هوایی روسیه در روز چهارشنبه گفت که «ناتو» از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 در حال توسعه سمت شرق و روسیه است، اما مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به هیچ کشور عضو ناتو ندارد.

او گفت: «هیچ گونه قصد خصمانه‌ای نسبت به این کشورها نداریم، تصور اینکه به کشور دیگری، مثل لهستان یا کشورهای بالتیک حمله کنیم، کاملاً مزخرف است، چک نیز هراس داد، این تنها نوعی هذیان است.»

پوتین همچنین در پاسخ به سوالی درباره جنگنده‌های «اف-16» که غرب وعده ارسال آن را به اوکراین داده است، گفت که این هواپیماها تغییری در وضعیت اوکراین ایجاد نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف
  • رسانه اتریشی: مظنونان تروریستی از اوکراین به اتحادیه اروپا می‌آیند
  • بورل: اتحادیه اروپا بر اساس منافع خود از کی‌یف حمایت می‌کند نه علاقه به مردم اوکراین
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تداوم دیدارها برای لغو تحریم‌ها