Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@09:47:24 GMT

نرخ عمومی شیوع اعتیاد در استان خراسان جنوبی ۳.۷۸ است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۹۵۸۰

نرخ عمومی شیوع اعتیاد در استان خراسان جنوبی ۳.۷۸ است

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه نرخ عمومی شیوع اعتیاد در استان ۳.۷۸ است گفت: در هفته مبارزه با مواد  مخدر در مجموع بیش از ۳۰۰ برنامه در استان پیش بینی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، محمدرضا حسنی مقدم صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه شعار هفته مبارزه با مواد مخدر امسال «پرداختن به چالش‌های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران‌های بشری» است اظهار داشت: در هفته مبارزه با مواد  مخدر در مجموع بیش از 300 برنامه در استان خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سخنرانی پیش از خطبه‌ها در شهرستان‌ها، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، افتتاح کانون یاریگران زندگی در حوزه کار و تولید در خراسان جنوبی بخشی از برنامه‌ها است گفت: برگزاری کارگاه نه به اعتیاد، شناخت مواد مخدر برای آموزش تخصصی عوارض مصرف مواد، نشست استانی با خیرین و کارآفرینان، برگزاری همایش پیاده روی در همه شهرستان‌ها بخشی دیگر از برنامه‌ها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 86 مرکز درمان اعتیاد با پذیرش حدود 14 هزار بیمار در استان فعالیت دارند گفت: سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی برای درمان معتادان در استان هزینه شده است.

حسنی مقدم با بیان اینکه، تمامی معتادان متجاهر و کودکان معتاد به صورت رایگان تحت درمان قرار گرفتند افزود: سال گذشته بیش از 528 معتاد متجاهر در سطح استان جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

  وی با بیان اینکه نرخ عمومی شیوع اعتیاد در خراسان جنوبی 78.3 درصد است گفت: در زمینه دستگیری قاچاقچیان در سال جاری بیش‌ از 18 درصد نسبت‌ به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: توقیف وسایل نقلیه قاچاقچیان نسبت به سال قبل 48 درصد کاهش داشته‌ که دلیل این کاهش، افزایش 10 برابری قیمت مواد مخدر است که باعث شده، محموله‌های مواد به صورت خرد وارد شوند؛ هرچند که این خود می‌تواند یک آسیب باشد چرا که افراد به سمت مواد مخدر صنعتی و روانگردان می‌روند که آسیب آن به مراتب بالاتر است.

حسنی مقدم افزود: از ابتدای امسال 200 معتاد متجاهر در مراکز مجری تبصره 2 ماده 16 پذیرش شدند، مرکز ماده 16 با کمک بهزیستی استان تا 15 تیرماه راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 20 هزار نفر از جمعیت استان درگیر اعتیاد هستند گفت: از این تعداد 20 درصد را بانوان و مابقی آقایان هستند.

نرخ سرعت شیوع اعتیاد در جامعه دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری کنترل شده استبالا بودن شیوع اعتیاد در دانش‌آموزان؛ استان فارس بالاتر از میانگین کشوری استنرخ شیوع اعتیاد در استان زنجان به 2 تا 2.5 درصد رسید

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار داشت:برای اشتغال درمان یافتگان مواد مخدر، سال گذشته حق بیمه بهبودیافته‌هایی که توسط سمن‌ها بکارگیری شدند پرداخت شده است.

حسنی مقدم افزود: هم اکنون بیش از 70 درصد کودکانی که بهبود پیدا می‌کنند، ورود مجدد به حوزه اعتیاد ندارند البته همه اینها مدیریت خوب بعد درمان را می‌طلبد.

انتهای پیام/254/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی خراسان جنوبی شیوع اعتیاد حسنی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد

سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اظهار کرد: در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ و برخورد ویژه با عوامل و عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و روانگردان در تهران، ماموران عملیات ویژه این پلیس با انجام اقدامات پلیسی گسترده دریافتند، یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر که از محکومان تحت تعقیب است به بهانه کرونا از زندان مرخصی و دیگر به زندان مراجعه نکرده است و با تشکیل یک باند اقدام به توزیع گسترده مواد مخدر در جنوب پایتخت می‌کند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: از همین رو با گسترش چتر اطلاعاتی مخفیگاه متهم شناسایی و تردد متهم تحت کنترل در آمد و مشخص شد که خبر دریافتی صحت داشته و تعدادی افراد مشکوک به مخفیگاه متهم در حال تردد هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از این مکان ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد.

سرهنگ باباپور از موفقیت کامل ماموران در انجام این عملیات خبر داد و ابراز داشت: متهم پس از تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفت.

وی در پایان گفت: امیدواریم با دستگیری متهم که از قاچاقچیان و از اعضای اصلی توزیع مواد مخدر در جنوب پایتخت بود بستر‌های آلودگی جوانان به اعتیاد و مواد مخدر کمتر و کمتر شود.

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر در کرمان
  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • بیش از ۲۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان‌شمالی
  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • باند ۴ نفره توزیع هروئین در اصفهان منهدم شد
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر