Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@23:38:26 GMT

پیش بینی افت برای شاخص کل

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۹۹۲۰

پیش بینی افت برای شاخص کل

ارزش معاملات در محدوده سه هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بود و نسبت به روز گذشته کاهش یافت، حجم معاملات نیز در محدوده پنج میلیارد ۵۳۴ میلیون برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز روند منفی در پیش گرفت، شاخص کل افت هفت هزار و ۶۱۷ واحدی را تجربه کرد و شاخص هم وزن افت سه هزار واحدی، ارزش معاملات در محدوده سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و نسبت به روز گذشته کاهش یافت، حجم معاملات نیز در محدوده پنج میلیارد ۵۳۴ میلیون برگه سهم بود، شاخص فرابورس نیز روند منفی در پیش گرفت و افت ۱۵۲ واحدی را تجربه کرد، ۱۰۶ نماد در بازار بورس و ۷۶ نماد در بازار فرابورس روند منفی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی اجمالی به تحولات بازار امروز

آسیاتک از صف فروش روز گذشته به صف خرید امروز رسید.

وبملت ۱۰ تومان سود تقسیم کرد، تفارس همچنان در صف خرید باقی ماند.

حکشتی با افزایش تقاضا به صف نشست، در بین فلزی‌ها رشد فتوسا به چشم می‌خورد.

صندوق‌های دولتی پالایش و دارا یکم هردو منفی بودند.

گروه پالایشی یکپارچه منفی بود و روند منفی شاوان در منفی ۴.۸ درصد قابل توجه بود.

گروه خدمات رفاهی برق اکثراً در صف فروش بودند.

گروه سیمانی روند منفی را سپری کردند.

گروه خودرویی، قطعات خودرو، محصولات کشاورزی و دامپروری روند منفی داشتند.

ارزش و حجم معاملات نسبت به روز گذشته کاسته شد.

شاهد خروج پول از سهام به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت هفت هزار ۶۱۷ واحدی به سطح یک میلیون ۵۳۹ هزار ۶۳۰ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت سه هزار ۱۲۶ واحدی در سطح ۴۲۳ هزار ۴۵۷ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۰۶

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۸۵

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۱۵۲ واحدی به سطح ۲۰ هزار ۸۳۳ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۷۵

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۲۱۷

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۵ هزار ۴۵۱ و ۴۴ هزار ۳۷۵ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۷۵۲ و پنج میلیارد ۶۶۲ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. همای

۳. افران

۴. حکشتی

۵. اسیاتک

بیشترین حجم معامله

۱. خگستر

۲. خودرو

۳. شستا

۴. خساپا

۵. خپارس

بیشترین افزایش قیمت

۱. فمراد

۲. قمرو

۳. بموتو

۴. ثفارس

۵. کساپا

بیشترین کاهش قیمت

۱. میدکوح

۲. خچرخش

۳. داروح

۴. شاملاح

۵. رکیشح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد

پیش بینی: افت تا محدوده یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد

سامانه توسعه‌یافته بورس کالا از شنبه هفته آینده چهارم تیر آغاز به کار می‌کند

برای عرضه عرضه‌های بورس کالا به شکل جدید انجام می‌شود بورس کالای ایران از ثبت و تأیید عرضه‌های مربوط به تالار پتروشیمی، طلا و حراج باز از طریق سامانه جدید عرضه از روز شنبه چهارم تیر خبر داد. سامانه عملیاتی موسوم به سامانه سیمرغ به لحاظ تکنولوژی ارتقا یافته که علاوه بر بالا رفتن ضریب امنیت، تسهیل عرضه آن هم در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی شب گذشته در برنامه صف اول

رئیس جمهور برای واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا دستور داده است، ارزش سهام دولت در این دو خودروساز بسیار بالاتر از قیمت تابلو است در تلاش هستیم سهام تودلی خودروسازان را به همراه سهام دولت در سایپا و ایران خودرو به صورت یکپارچه واگذار کنیم. برخی از نهادهای عمومی که سهام در ایران خودرو و سایپا دارند خواستار واگذاری سهام خود از طریق خصوصی سازی و به صورت یکپارچه شده اند.

واگذاری سهام مدیریتی خپارس

در مرحله نخست واگذاری خودروسازان، شرکت‌های پارس خودرو، بن رو، سایپا سیتروئن و ایران خودرو خراسان واگذار خواهند شد.

فاطمی امین وزیر صمت اظهار امیدواری کرد که تا در هفته آینده قیمت‌گذاری تمام اموال این دو شرکت به پایان برسد تا بلافاصله واگذاری را آغاز خواهیم کرد به طوری‌که در مرحله نخست شرکت‌های پارس خودرو، بن رو، سایپا سیتروئن و ایران خودرو خراسان خواهند بود و سهام مدیریتی واگذار خواهد شد و به سمتی خواهیم رفت تا اصلاح ساختار مدیریتی در صنعت خودرو را داشته باشیم.

بزرگترین صندوق جسورانه کشور تأسیس شد

سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت اصولی تأسیس بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه کشور را به نام «ارغوان» و با مدیریت تأمین سرمایه دماوند صادر کرد.

قند بیستون تصمیم به افزایش سرمایه گرفت

شرکت قند بیستون بیان داشت موضوع افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات حال شده آورده نقدی سهامداران و سود انباشته مطرح و مقرر گردید مدیرعامل نسبت به تهیه طرح توجیهی افزایش سرمایه مذکور و چگونگی اجرای طرح فوق اقدام و گزارش مذکور را جهت تصمیم گیری به هیئت مدیره ارائه نمایند.

افزایش سرمایه افق

فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش بیان نمود نظر به زمان‌بر شدن فرآیند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، مقرر گردید با عنایت به امکان بهره‌مندی از معافیت مالیاتی در خصوص افزایش سرمایه از محل سود انباشته، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در این مقطع کن لم یکن تلقی شود.

مجمع وتجارت

مجمع عمومی عادی سالانه بانک تجارت با حضور ۶۴ درصد از سهامداران و هیئت مدیره شرکت در حال برگزاری است. سهم بانک در سپرده‌های ریالی؛ تا پایان بهمن سهم بانک به ۸.۷ درصد ارتقا داده و روند رشد ۴ ساله را طی کرده است.

از نظر سپرده‌های جاری نیز در بخش تجاری، سال گذشته با ۸۰ درصد رشد نسبت به ۹۹ روبه‌رو شده است. سهم سپرده‌های جاری ریالی در میان پنج بانک بزرگ نجاری نیز ۲۲/۴ درصد بوده که افزایش داشته است.

متوسط هزینه جذب کل سپرده‌ها در سال ۱۴۰۰ حدود ۹/۸ درصد بوده است که کاهش داشته است، خالص تسهیلات و مطالبات ریالی بانک در سال ۱۴۰۰ رشد محسوسی داشته است، در اسفند ۱۴۰۰ رشد حدود ۸۴ درصد رشد داشته است.

مانده مطالبات از دولت بانک در سال ۱۴۰۰ به لحاظ مبلغی ۱۵ درصد ترازنامه خود را در خصوص مطالبات از دولت تمرکز دارد، که در سال ۱۴۰۰ مانده مطالبات از دولت رشد ۲۶ درصدی داشته است. نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات و مطالبات در اسفند ۱۴۰۰ به ۳.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

مانده تعهدات اعتبارات اسنادی ریالی در اسفند ۱۴۰۰ رشد ۱۴۲ درصدی داشته است، همچنین از نظر مانده تعهدات ضمانت‌نامه ریالی بانک رشد حدود ۱۰۰ درصدی داشته است.

حجم عملیات ارزی در سال ۱۴۰۰ رشد عملکرد ده درصدی داشته ایم. خالص درامد تسهیلات اعطایی و خدمات کارمزد در سال ۱۴۰۰ از نظر کارمزدی دو برابر و در بخش مربوط به درامد حاصل از تسهیلات اعطایی هم ۴۵ درصدی سود داشته ایم.

خالص سود خاصل از سرمایه گذاری ۵۶۲ درصد رشد داشته است. این برنامه ریزی های بانک تا سال ۱۴۰۵ ادامه دارد. تغییر سود و زیان خالص به دلیل درامدهای متفرقه بانک بوده است، در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۴ درصدی خالص مربوط به. درامد عملیات بانکی بوده و ۳۲ درصد در بحث ناشی از تسعیر بوده و درامد متفرقه صرفاً ۱۳ درصد بوده است.

نقشه بازار

کد خبر 583293

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شاخص کل بورس افت شاخص کل بورس تحلیل شاخص کل بورس بورس شاخص بورس بازارهای مالی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تعداد نمادهای افزایش سرمایه بازار بورس ایران خودرو پنج میلیارد حجم معاملات درصدی داشته سال ۱۴۰۰ روز گذشته هزار واحد روند منفی یک میلیون ۱۴۰۰ رشد شاخص کل سه هزار ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامنه نوسان بورس به حالت قبل بازمی‌گردد

بر اساس اعلام معاون سازمان بورس، معاملات بازار سهام از روز چهارشنبه بدون محدودیت دامنه نوسان مثبت و منفی یک درصد انجام خواهد شد و به حالت عادی باز می گردد.

به گزارش مشرق، سازمان بورس روز گذشته طی اطلاعیه ای از محدود شدن دامنه نوسان معاملات بازار در محدوده مثبت و منفی یک درصد در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه خبر داده بود.

در روز یکشنبه با دامنه نوسان مثتب و منفی یک درصد شاخص کل حدود ۱۱ هزار واحد افت کرد و در معاملات روز دوشنبه نیز با افزایش قابل توجه تقاضا شاهد رشد نسبی شاخص کل هستیم. حالا طبق اعلام جدید سازمان بورس محدودیت دامنه نوسان همچنان در معاملات روز سه شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

رضا عیوضلو، معاون نظارت سازمان بورس گفت: اگر ریسک‌های سیستماتیک بازار تا روز چهارشبه برطرف شود، دامنه نوسان در روز چهارشنبه به حالت عادی قبل باز می‌گردد و سازمان بورس با توجه به شرایط در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • افت ۴۹۹۹ واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند
  • دامنه نوسان بورس به حالت قبل بازمی‌گردد
  • شاخص بورس سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را پس گرفت
  • بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل
  • دامنه نوسان بورس، مثبت منفی یک درصد شد
  • دامنه نوسان بورس یک درصد شد
  • دامنه نوسان بورس مثبت منفی یک درصد شد
  • بدترین و بهترین سهم‌های بازار بورس کدام نماد‌ها بودند؟