Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@01:20:13 GMT

به روز رسانی کاردانو چه زمانی آغاز می شود؟

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۲۲۵۵

به روز رسانی کاردانو چه زمانی آغاز می شود؟

قیمت رمزارز ADA در ماه‌های اخیر چه چیزی کاردانو را بسیار خاص می‌کند؟ 5 فاز کاردانو در نقش راه پروژه چیست؟ و آپدیت بعدی کدام فاز است؟ آپدیت بعدی در کاردانو چیست؟ به روز رسانی برای کاردانو چه معنایی دارد؟ آیا قیمت ADA می‌تواند پس از به روز رسانی افزایش یابد؟

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ کاردانو یک شبکه بلاکچین است که در سال 2017 تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یکی از هم بنیانگذاران اتریوم، بنیانگذار این پروژه بود. بلاکچین کاردانو از مکانیزم کارآمد اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند. توکن بومی کاردانو ADA نام دارد.

کاردانو یک بلاکچین است که توسعه آن برای بلندمدت برنامه ریزی شده است و طبق استانداردهای علمی بیشتر توسعه خواهد یافت. در نتیجه، کاردانو بهترین ویژگی‌های بلاکچین‌های دیگر را به کار می‌گیرد و خطاهای این بلاکچین‌ها را در پروژه خود بهبود می‌بخشد. اخیراً کاردانو قراردادهای هوشمند را معرفی کرد.

قیمت رمزارز ADA در ماه‌های اخیر

مانند سایر ارزهای دیجیتال، ارزش کوین ADA در ماه‌های اخیر رشد منفی داشته است. زیرا از نوامبر 2021 در بازار نزولی قرار داریم. قیمت بیت‌کوین و اتریوم در این ماه به بالاترین حد خود رسید. اما قیمت‌ها از نوامبر به طور مداوم در حال کاهش هستند.

قیمت ADA در 12 ماه گذشته، منبع: Coinmarketcap

کاردانو (ADA) در سپتامبر 2021 به بالاترین حد خود رسید. در آن زمان، ارزش توکن ADA به بیش از 3 دلار رسید. اما پس از آن کاهشی در قیمت ADA رخ داد. این امر علاوه بر، دلیل نزولی بودن روند کلی بازار در این مدت بوده است، همچنین تا حد زیادی به دلیل ظهور و افزایش محبوبیت بلاکچین‌هایی مانند؛ Solana و Avalanche بود. اینها در «جایگزین‌های اتریوم» در رقابت با کاردانو هستند.

چه چیزی کاردانو را بسیار خاص می‌کند؟

کاردانو یک بلاکچین است که توسط بنیاد کاردانو پشتیبانی می‌شود. این امر توسعه بیشتر شبکه را سازماندهی می‌کند. روش‌های مبتنی بر شواهد برای توسعه بیشتر بلاکچین کاردانو استفاده می‌شود. این توسعه به سمت بلندمدت طراحی شده است و در نهایت باید به پیچیده‌ترین بلاکچین از نظر فنی منجر شود.

توسعه بیشتر در چندین مرحله انجام می‌شود که در هر یک از آنها کار بر روی یک نقطه کانونی انجام می‌شود. این منجر به انتقاداتی شد که کاردانو خیلی کند در حال توسعه است و اقتصادی نیست. اما پس از آپدیت بزرگ آلونزو  در سال 2021، قیمت ADA به شدت افزایش یافت.

5 فاز کاردانو در نقش راه پروژه چیست؟ و آپدیت بعدی کدام فاز است؟

کاردانو در مراحل توسعه خود به 5 مرحله تقسیم می‌شود. در زیر خلاصه‌ای از این مراحل آورده شده است:

بایرون (Byron): بایرون اساس فنی کامل را برای کاردانو ایجاد کرد. توکن شبکه ADA و پروتکل اثبات سهام Outboros در این فاز ایجاد شد. شلی (Shelley): در شلی، تمرکز زدایی از شبکه هدف اصلی توسعه دهندگان بود. در پایان این فاز، شبکه کاردانو 50 تا 100 برابر غیر متمرکز تر از قبل بود. گوگوئن (Goguen): این پروژه در فاز گوگوئن گام بزرگی به سوی  قراردادهای هوشمند برداشت. با معرفی قراردادهای هوشمند، کاردانو اکنون می‌تواند مبنای برنامه‌های غیرمتمرکز باشد. باشو (Basho): کاردانو در حال حاضر در مرحله توسعه باشو است. هدف در این مرحله افزایش گسترده مقیاس پذیری  و قابلیت همکاری است. در نهایت سرعت تراکنش می‌تواند تا 1000 تراکنش در ثانیه باشد. ولتر (Voltaire): آخرین مرحله توسعه در کاردانو، مرحله توسعه عملکردهای حاکمیتی در کاردانو است. به این ترتیب، احزاب شرکت کننده در شبکه کاردانو نیز می‌توانند، بر توسعه کاردانو تأثیر بگذارند.

در حال حاضر در مرحله توسعه باشو هستیم. تصویر زیر به شما یک نمای کلی از نقشه راه کاردانو می‌دهد.

آپدیت بعدی در کاردانو چیست؟

به روز رسانی بعدی در پروژه کاردانو، هارد فورک واسال (Vasall) است. این به روز رسانی باید بلافاصله هزینه تراکنش‌ها در کاردانو را کاهش دهد. این به روز رسانی قرار است، در تاریخ 29 ژوئن 2022 (8 روز دیگر) برای بلاکچین کاردانو آغاز شود. هارد فورک واسال قبلاً در شبکه آزمایشی عمومی خود راه اندازی شده بود. هارد فورک واسال علاوه بر کاهش هزینه‌های تراکنش، برای بهبود پایداری و اتصال بلاکچین کاردانو در نظر گرفته شده است. کاهش هزینه‌ تراکنش‌ها از طریق مکانیسم CIP-33 انجام می‌شود.

علاوه بر این، هارد فورک واسال همچنین شامل CIP-31 و CIP-32 به عنوان یک به روز رسانی برای کاردانو است. ارتقاء CIP-31 به dApps ها اجازه می‌دهد تا به طور مؤثرتری با بلاکچین کاردانو تعامل داشته باشند. CIP-32 به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا داده‌ها را «روی زنجیره» در بلاکچین کاردانو ذخیره کنند.

به روز رسانی برای کاردانو چه معنایی دارد؟

همان طور که در بالا گفته شد، هارد فورک واسال به طور قابل توجهی بلاکچین کاردانو را در جنبه‌های مختلف بهبود می‌بخشد. کاهش هزینه‌های تراکنش، بلاکچین کاردانو را برای برنامه‌های غیرمتمرکز جذاب تر می‌کند. علاوه بر این، این ارتقاء زمان را تا پیشرفت‌های بزرگ در باشو پر می‌کند که باید کاردانو را به کارآمدترین و سریع‌ترین بلاکچین در بازار تبدیل کند.

کاردانو در حال رقابت با بلاکچین‌های دیگر مانند اتریوم یا سولانا است. در حال حاضر بلاکچین اتریوم، پر استفاده ترین پلتفرم برای برنامه‌های غیرمتمرکز است. اتریوم چندین سال است که عملکردهای قرارداد هوشمند را ارائه می‌دهد و در انجام آن انقلابی بود. با این حال، در سال‌های اخیر پروژه‌های بیشتری ظهور کرده‌اند که می‌خواهند به بلاکچین اتریوم حمله کنند.

کاردانو در سال‌های اخیر به عنوان «قاتل اتریوم» شناخته شده است. زیرا بلاکچین کاردانو نسبت به بلاکچین اتریوم مزایایی دارد. با آپدیت اتریوم 2.0، اتریوم می‌خواهد مشکلات خود را در دراز مدت حل کند. اگر کاردانو بخواهد در آینده به اتریوم حمله کند، بلاکچین آن نیاز به توسعه مداوم دارد.

آیا قیمت ADA می‌تواند پس از به روز رسانی افزایش یابد؟

در حال حاضر قیمت رمزارز ADA به دلیل بازار نزولی بسیار پایین است. این به روز رسانی می‌تواند ما را به سمت بهبودی جزئی در قیمت ADA سوق دهد. با این حال، یک روند صعودی بزرگ در کوتاه مدت بعید است، زیرا در حال حاضر کل بازار ارزهای دیجیتال در چنین روند نزولی قرار دارد.

با این حال، در میان مدت و بلند مدت، کاردانو پروژه‌ای است که می‌تواند دوباره ارزش خود را افزایش دهد. حتی ممکن است در آینده کاردانو بتواند، جایگزین برتر بلاکچین اتریوم به عنوان پلتفرم پایه برای برنامه‌های غیرمتمرکز شود. به گفته تحلیل گران و توسعه دهندگان این پروژه، چند سال دیگر قیمت‌های 100 دلاری یا 1.000 دلاری برای کاردانو امکان پذیر است و معتقدند قیمت‌های بسیار پایین فعلی ADA، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری بلندمدت است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کاردانو برنامه های غیرمتمرکز بلاکچین کاردانو ارزهای دیجیتال بلاکچین اتریوم روز رسانی مرحله توسعه حال حاضر بلاکچین ها آپدیت بعدی قیمت ADA

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد

  به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی، مهندس محمد محمدی با اظهار گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش بهای  کود‌های شیمیایی بویژه اوره، بر توقف افزایش قیمت با توجه به آغاز کشت بهاره  تاکید کرد. وی برهمین اساس خواستار ایجاد  کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون کشاورزی به عنوان فعالین بخش خصوصی  شد. محمدی افزود:  با تشکیل این کمیته و  با همراهی و حضور مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و سایر نهاد‌های مرتبط می توانیم هرچه سریعتر  موضوع افزایش قیمت کود شیمیایی را پیگیری و بررسی نماییم. رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی با انتقاد  از موضع موجود یاد آور  شد:  هر گونه اعمال افزایش قیمت بویژه برای نهاده های کشاورزی و کود می بایست بصورت فراگیر و در پایان سال زراعی به آگاهی و اطلاع کشاورزان  استان برسد  و اعمال گردد چرا که این امر آثار سوء را در فصل کشت برای کشاورزی استان به ارمغان خواهد آورد ./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • تأثیر مارکت کپ بیت کوین و اتریوم بر دینامیک‌های قیمت
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در تهران
  • دو میم کوین محبوب شیبا اینو و دوج کوین؛ بررسی تفاوت های آنها
  • آغاز انتخاب رشته مجازین آزمون دکتری از شنبه
  • آغاز فروش ون‌ اینرودز توسط بهمن موتور (+ جدول فروش و قیمت)
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میادین نفت و گاز با سهم ۴۵درصدی در توسعه یک میدان