Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با انتقاد از وضعیت عمرانی شهر خرم‌آباد و پروژه‌های نیمه‌تمام این شهر گفت: حقوق نامتعارف نباید در شورای شهر انجام شود که در  فضای مجازی مورد نقد مردم  باشد و باید تمام پرداختی‌ها به‌صورت شفاف باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی شامگاه سه‌شنبه در پنجاه‌ و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان اینکه در قانون اساسی 34 ماده و 9 تبصره به‌عنوان وظیفه بر عهده شورای اسلامی شهرها است اظهار داشت: امور عمرانی، نظارت بر درآمدها، هزینه‌ها و امور فرهنگی شهر وظایف سنگینی است که بر عهده شهرداری‌ها و شورای شهر گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آثار باستانی برجای مانده در شهر خرم‌آباد و سایر شهرهای لرستان حکایت از تاریخ و تمدن این استان و شهر خرم‌آباد دارد، ولی با گذشت تاریخ اتفاقاتی در مرکز لرستان به وقوع پیوست که به مجموعه‌های تاریخی این استان آسیب‌زده است.

ابراز نگرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برگشت اعنبارات عمرانیاحیای طرح‌های نیمه‌تعطیل و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی دو برنامه مهم و اساسی دولت سیزدهم استبیشترین اعتبار عمرانی مناطق شهرداری یزد برای بافت تاریخی است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: اگر از همان ابتدا پارک صخره‌ای، برج‌های دوقلو، دریاچه کیو، منطقه زیباکنار و باغ فلاحت به‌ عنوان یک مجموعه هماهنگ با مدیریت واحد بود امروز شاهد نبودیم که به‌صورت یک غذای نیم‌خورده باشند در حالی که می‌توانست یک مجموعه گردشگری در شهر ایجاد کنند.

وی بیان کرد: نباید اجازه بدهیم اتفاقی که برای باغ فلاحت افتاد  در شهر تکرار شود هر چند مصوبه‌ای برای این‌ گونه کارها گرفته شده باشد نباید هویت شهر خدشه‌دار شود، چرا که هویت یک شهر با پول خریداری نیست.

شاهرخی با بیان اینکه بیش از هزار و 300 شهرداری وجود دارد و حدود 300 هزار نفر در این مجموعه شاغل هستند و حدود 120 نفر در کشور عضو شوراهای شهر و روستا هستند، گفت: بر اساس آمار در سراسر کشور مجموعه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای شهر و روستا به‌عنوان متولی ارائه خدمات عمومی و  مدیریت بخشی از امور شهری و روستایی در خدمتگزاری در حد و اندازه‌ای که سبب رفاه و آسایش مردم شوند تاثیرگذار هستند.

وی ضمن تأکید بر شفاف‌ بودن مجموعه شهرداری و شورای شهر  با مردم تصریح کرد: شفاف‌سازی باید در شوراهای شهر پررنگ شود،  مجموعه شهرداری و شورای شهر با شفاف صحبت‌کردن  با مردم باید تلاش کنند اعتماد آسیب‌دیده مردم نسبت به شهرداری و شورای شهر را بازگردانند و روزنه‌هایی که سبب عدم اعتماد و کاستی‌ها شده را برطرف کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: مجموعه و سازمانی که سبب نارضایتی اکثریت مردم می‌شود با اهداف نظام فاصله دارد و متأسفانه اعتماد مردم  در سال‌های گذشته به شهرداری و شورای شهر دچار آسیب شده که در این راستا  جهت جبران این آسیب باید تلاش کند با وقف‌کردن خودش برای مردم این آسیب را برطرف کند.

شاهرخی با اشاره به عدم دخالت اعضای شورای شهر در عزل و نصب‌های شهرداری اظهار داشت: براساس قانون اعضای شورای حق ندارند در نصب و عزل شهرداری، سازمان‌ها و مجموعه وابسته به آن دخالت کنند یا به آن‌ها دستور بدهند و همچنین براساس تبصره یک ماده 82 قانون اعضای شوراها و بستگان درجه یک آن‌ها به هیچ عنوان حق انجام معامله با شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن را ندارند در غیر این صورت عضویت در شورا از آن‌ها سلب می‌شود.

وی افزود: متأسفانه براساس تحقیقات انجام‌ شده بیشترین و مهم‌ترین تخلفات شوراها مربوط به تخلفات ساختمانی، دخالت در کمیسیون ماده 100 و مزایده‌ها، سوءاستفاده از طرح‌های تفصیلی و پرداخت حقوق از شهرداری‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: انتظار داریم شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر به تعهدات خود عمل کنند و به برنامه‌ها و شعارهایی که اعلام کرده‌اند پایبند باشند که متأسفانه  در این استان بین برنامه‌ها و اقدام فاصله دارد که همین امر سبب رنج مردم لرستان شده است.

وی بیان کرد: اینکه در چندین دوره  شهرداری و شورای شهر به جایی برسیم که صدها نفر نیروی مازاد به شهرداری تحمیل شود  مطلوب نیست و کلیه کسانی که در این انتصابات دخالت داشته‌اند در برابر مردم و پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند.

شاهرخی با بیان اینکه علی‌رغم تلاش‌های انجام‌ شده در حقیقت وضعیت شهر خرم‌آباد مطلوب نیست گفت: وضعیت این شهر نیازمند تغییر و تحول است چرا که فضای سبز، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، بازآفرینی شهر، عدم رسیدگی به حاشیه شهر، حقوق معوق کارکنان شهرداری قابلیت خودشان را از دست داده  و دارای مشکلات فراوانی هستند.

وی تصریح کرد: امیدواریم پدیده زشت تحمیل نیروهای سفارشی به ادارات لرستان به‌ویژه شهرداری‌های رخت برببندد و به‌ویژه وقتی این انتصابات از نزدیکان مسئولان آن اداره یا شهرداری باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان  ضمن  تأکید بر شفافیت در ادارات به‌ویژه شهرداری‌های لرستان خاطرنشان کرد:  موضوع شفافیت  سلامت اداری را در همه ادارات استان به‌ویژه شهرداری و شورای شهر رقم می‌زند، البته این‌گونه نباشد که این شفافیت تنها در رابطه با مسائل کم‌اهمیت رعایت شود.

شاهرخی اظهار داشت: پرداخت‌های نامتعارف نباید در شورای شهر انجام شود که در فضای مجازی مورد نقد مردم باشد و از سازمان‌های بیرون نامه بزنند که این پرداخت نامتعارف است بلکه تمام پرداخت‌ها باید شفاف و براساس تبصره و قانون باشد که به جایگاه شورای شهر خدشه وارد نشود.

وی افزود: شورای اسلامی شهر نباید تنها شورای شهرداری باشد بلکه  با نگاه  فراتر در ارتقای فرهنگ عمومی شهر تلاش کند.

 انتهای پیام/645/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان لرستان شهرداری و شورای شهر شورای اسلامی شهر شهر خرم آباد شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده ولی فقیه در استان در مرکز کنترل هلال احمر

آیت الله آل هاشم در ویدیو کنفرانس کنترل و هماهنگی عملیات طرح نوروزی جمعیت هلال احمر، با اشاره به اهداف مهم این جمعیت گفت: کنفرانس بین‌المللی حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین و غزه که در چند هفته اخیر با دعوت از ۴۴ کشور برگزار شد، از کار‌های ارزشمند جمعیت هلال احمر در راستای تقویت امداد رسانی و ارسال کمک‌های مردمی به مردم مظلوم فلسطین دانست.

وی همچنین از دکتر منجم، بعنوان مدیری پا در رکاب نام برده و تصریح کرد: مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی و همکاران وی بصورت شبانه روزی در خدمت رسانی به مردم باغیرت و پرتلاش آماده به کار هستند.

وی در ادامه با اشاره به توسعه مشارکت اجتماعی جوانان در جمعیت هلال احمر، این اقدام را تحسین کرد و گفت: پست‌های نوروزی جمعیت هلال احمر که با همت جوانان برقرار شده در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهر تبریز و سایر شهر‌ها مستقر شده اند.

امام جمعه تبریز همچنین افزود: جمعیت هلال‌احمر در اقدامی ارزشمند، در لحظه افطار با افطاری ساده از مسافران نوروزی پذیرایی می‌کنند.

حائز بالاترین درصد رای در مجلس خبرگان رهبری و منتخب مردم استان، در پایان سخنان خود، از خدمات جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی سال ۱۴۰۳ قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که این جمعیت در سال جدید نیز با عزمی راسخ در مسیر خدمت به مردم گام بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • در سال گذشته روند حرکت اکثر شاخص‌ها و نمودارها مثبت شد
  • دیدار روحانیون و ائمه جماعات با نماینده ولی فقیه در ورامین
  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند
  • آغوش گرم مالک برای محقق‌کننده آرزوهای لرستان (عکس)
  • ابتکار و انجام کارهای جدید که به چشم مردم می‌آیند اولویت مسئولان باشد
  • موافقت وزیر کشور با ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد مغان
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد در کردستان مورد توجه قرار گیرد
  • حضور نماینده ولی فقیه در استان در مرکز کنترل هلال احمر
  • تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان
  • دعوت نماینده ولی فقیه در لرستان از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس