Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو (توکیو ۲۰۲۰) هزینه نهایی برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را ۹.۹۱ میلیارد یورو (۱۰.۴۵ میلیارد دلار ) اعلام کرد.

این رقم ۲  برابر بودجه‌ای است که در زمان اعطای میزبانی بازی‌ها به ژاپن در نظر گرفته شده بود، اما ۲۰۲ میلیون یورو کمتر از مبلغ پیش بینی شده در دسامبر گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم در آخرین جلسه هیئت اجرایی توکیو ۲۰۲۰ و قبل از اینکه این نهاد به طور رسمی در پایان این ماه منحل شود، فاش شد. توکیو ۲۰۲۰ مایل بود که چهره نهایی را به عنوان یک پیروزی به تصویر بکشد، زیرا توانست بازی‌ها را در شرایط بی سابقه‌ای برگزار کند. هزینه نهایی برای اقدامات ضد کرونا ۲۴۴ میلیون یورو بود.

در سپتامبر ۲۰۱۳ زمانی که توکیو با شکست دادن استانبول و مادرید میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ را دریافت کرد، بودجه در نظر گرفته شده ۵.۱ میلیارد یورو بود. بودجه جدیدی در دسامبر ۲۰۱۶ اعلام شد و توکیو ۲۰۲۰ ادعا کرد که رقم نهایی ۵۲۹ میلیون یورو کمتر از مبلغ پیشین است. هزینه بازسازی مکان‌ها کمتر از حد انتظار بود، و دلایل دیگر، به کاهش رقم نهایی نسبت به رقم پیش بینی شده در دسامبر کمک کرد.

گزارش نهایی نشان داد که هزینه ساخت سالن ها، از جمله بازسازی استادیوم ملی، ۶.۱ میلیارد یورو بود، در حالی که هزینه‌های عملیاتی شامل حمل و نقل و امنیت بالغ بر / ۳.۶ میلیارد یورو شد. ۱.۴ میلیارد یورو صرف هزینه‌های مربوط به محل برگزاری مسابقات، مانند زیرساخت‌های موقت و فناوری شد و ۳.۱ میلیارد یورو هم برای مخارج خدماتی مانند رقابت و عملیات محل برگزاری، حمل و نقل و امنیت هزینه شد. کل هزینه‌های مربوط به بازی‌های پارالمپیک هم ۱.۱ میلیارد یورو بود.

این گزارش ادعا می‌کند که تصمیم دشوار برای برگزاری بازی‌ها تقریبا بدون تماشاگر به این معنی است که به جای درآمد ۶۲۷ میلیون یورویی از فروش بلیت، آن‌ها فقط ۲.۸ میلیون یورو کسب کردند. گزارش رسمی توکیو ۲۰۲۰ که به IOC تحویل داده شده است، ادعا می‌کند که "اولویت دادن به ایمنی و امنیت " در بحبوحه همه‌گیری کرونا باعث شد بیشتر سالن‌ها بدون تماشاگر باشند.

توکیو ۲۰۲۰ باید ۴.۴ میلیارد یورو از کل هزینه‌ها را پوشش دهد، دولت محلی ۴.۱ میلیارد یورو و دولت ملی ۱.۳ میلیارد یورو. عدم فروش بلیت به توکیو ۲۰۲۰ ضربه زد، اما حامیان مالی محلی به میزان ۲.۶ میلیارد یورو این کاستی را جبران کرد.

سایر منابع اولیه درآمد برای توکیو ۲۰۲۰ شامل کمک ۶۰۶ میلیون یورویی IOC و ۳۹۷ میلیون یورویی حامی مالی برنامه المپیک - TOP - بود.

گزارش توکیو ۲۰۲۰ مدعی شد که معرفی ورزش‌های شهری مانند اسکیت‌برد جذابیتی برای جوانان ایجاد کرد و این بازی‌ها همچنین فرصتی برای نشان دادن بهبود ژاپن پس از زلزله ویرانگر، سونامی و فاجعه هسته‌ای سال ۲۰۱۱ بود.

بیشتر بخوانید

پارالمپیک توکیو در قالب اعداد و ارقام؛ از توزیع ۵۰۰۰ مدال تا بیش از ۴ میلیارد بیننده مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو + فیلم و عکس باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی دنیای ورزش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش المپیک ۲۰۲۰ المپیک ۲۰۲۰ توکیو المپیک ۲۰۲۰ توکیو ۱ میلیارد یورو میلیون یورو توکیو ۲۰۲۰ هزینه ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم کاپیتان بارسا: به خاطر کارت قرمز حذف شدیم!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته در چارچوب دیدار برگشت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی و با حضور هوادارانش روبروی پاری سن ژرمن قرار گرفت و با نتیجه 1-4 برابر این تیم شکست خورد. 

شاگردان ژاوی در بازی رفت با نتیجه 2-3 در زمین حریف به پیروزی رسیده بودند اما این نتیجه برای صعود به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها کافی نبود و آنها در مجموع با نتیجه 4-6 حذف شدند تا ناکامی دیگری را در این فصل و در لیگ قهرمانان هم تجربه کرده باشند. 

تراشتگن پس از پایان این بازی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:« این باعث ناراحتی من است که کمک داور ویدیویی صحنه پنالتی اعلام شده روی عثمان دمبله را مورد بررسی مجدد قرار نداد. این تصمیم تنها توسط یک نفر در زمین گرفته شد. 

اگر می‌توانستیم بدون یار اخراجی و یازده برابر یازده در زمین بازی کنیم، خیلی چیزها می‌توانست تغییر کند. پی اس جی پس از کارت قرمز توانست بر ما تسلط پیدا کند. ما می‌خواستیم دفاع کنیم و در تلاش برای ضد حمله بودیم، این کاری است که می‌توان با 10 بازیکن انجام داد. 

شاید نتیجه 1-4 نشانگر این مسئله نباشد اما ما واقعا شانس خوبی برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا داشتیم. پس از کارت قرمز دیگر نتوانستیم به شیوه خودمان بازی کنیم و همه چیز عوض شد.»

دیگر خبرها

  • پپ گواردیولا بعد از شکست برابر رئال مادرید چه گفت؟!
  • درخواست چندین کشور از یوفا: مهلت اعلام لیست نهایی برای مسابقات یورو ۲۰۲۴ را به تاخیر بیاندازید
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • عقل و قلبم می‌گوید آرسنال، بایرن را شکست می‌دهد
  • اول ورزشگاه لرزید بعد رختکن، جشن وحشیانه دورتموند!
  • خشم کاپیتان بارسا: به خاطر کارت قرمز حذف شدیم!
  • توخل: شانس صعود بایرن مونیخ و آرسنال برابر است
  • با مشعل المپیک پاریس روشن شد
  • درخشش یک ۳۸ ساله چشم موتا پائز را گرفت
  • کرسپو: قدرت العین با الهلال برابر است