Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، از کاهش ١٠ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات رانندگی درون شهری سال گذشته در مقایسه با سال ۹۹ بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی این کلانشهر خبر داد. 

هادی شه دوست شیرازی چهارشنبه یکم تیرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور و مصوبه هیئت وزیران باید سالانه ١٠ درصد تصادفات رانندگی در مراکز شهرها و شهرهای بالای ٢٠٠ هزار نفر کاهش یابد، افزود: با مشارکت و تعامل شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی، این تکلیف در سال ١۴٠٠ در کلانشهر شیراز انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف رانندگی، اصلاح نقاط حادثه خیز شهری، ایمن سازی معابر و آموزش فرهنگ ترافیک از عوامل اصلی کاهش تصادفات درون شهری کلانشهر شیراز بوده است. 

شه دوست شیرازی با اشاره به اینکه در سال ١۴٠١ ایمن سازی معابر و کاهش نقاط حادثه خیز شهری به تفکیک مناطق و بر اساس اولویت در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: در کارگروه مشترک پلیس و شهرداری نقاط حادثه خیز شهری شناسایی و ایمن سازی معابر بر اساس اولویت با همکاری شهرداری‌های مناطق انجام خواهد شد. 

او خاطرنشان کرد: آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک به صورت میدانی، فضای مجازی و پارک‌های ترافیک ویژه دانش آموزان به موازات برنامه‌های اجرایی و عمرانی ایمنی معابر و توسعه سامانه‌های ثبت تخلف در سال جاری با جدیت در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قانون برنامه ششم شهرداری شیراز کاهش تصادفات استانی اجتماعی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۶ نفر در تصادفات درون شهری استان آذربایجان شرقی

 سرهنگ فریدون قنبرزاده گفت: از اول طرح نوروزی تا امروز ۶ نفر در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند و روزانه حدود ۲۲ نفر مصدوم شدند.
وی با اشاره به علل تصادفات و تجزیه و تحلیل آن، گفت: ۲ عامل تخطی از سرعت مجاز و عدم توجه به جلو (صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی) از مهمترین علل وقوع تصادفات در استان است.
وی با اعلام اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی ۲ تخلف سرعت غیر مجاز و صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی را به شدت اعمال قانون می‌کند، از رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی، رعایت سرعت مجاز و پرهیز از صحبت کردن با تلفن همراه، خود و خانواده را از وقوع تصادفات ایمن کنند و شادی نوروزی خود را عزا تبدیل نکنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • تصادفات فوتی درون‌شهری در چهارمحال و بختیاری به صفر رسید.
  • فوت ۶ نفر در تصادفات درون شهری استان آذربایجان شرقی
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان گلستان
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی
  • رعایت نکردن حق تقدم، اصلی‌ترین عامل تصادفات درون شهری
  • کاهش ۶۷ درصدی تعداد فوتی‌ها در جاده‌های برون شهری