Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو به لیتوانی هشدار داد که به دلیل جلوگیری از انتقال کالاهای تحریم‌شده به برون‌بوم «کالینینگراد» از مسیر خاک لیتوانی، با عواقب جدی مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه واشنگتن‌پست، لیتوانی، یک کشور بالتیک که از سرسخت‌ترین حامیان اوکراین است، گفته است که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را اجرا خواهد کرد، تحریم‌هایی که به معنای ممانعت از انتقال کالاهای روسیه به برون‌بوم «کالینینگراد» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالینینگراد مقر اصلی ناوگان دریای سیاه مسکو است، اما مسیر زمینی مستقیمی بین این برون‌بوم و سرزمین اصلی روسیه وجود ندارد.

این تصمیم لیتوانی مورد محکومیت روسیه قرار گرفت و کرملین با احضار دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در مسکو، آن را «بی‌سابقه و خصومت‌آمیز» خواند.

«کالینینگراد» و «روسیه» بر روی نقشه

منطقه کالینینگراد که بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر با سرزمین اصلی روسیه فاصله دارد، بخشی از خاک روسیه است که به تازه‌ترین نقطه بحران میان مسکو و اروپا تبدیل شده است.

شهر و بندر کالینینگراد در ساحل جنوبی دریای بالتیک میان لیتوانی و لهستان واقع شده‌اند که هر دو عضو اتحادیه اروپا و ناتو هستند. این منطقه بخش عمده کالاهای مورد نیاز خود را از طریق لیتوانی و بلاروس دریافت کرده و با روسیه ارتباط دریایی دارد.

لیتوانی که مسیر محموله‌های فولاد و سایر فلزات به مقصد روسیه را بسته است، می‌گوید تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا که از روز شنبه اجرایی شد، باید این کار را انجام دهد. روسیه به دلیل حمله به اوکراین تحت تحریم است. به نوشته رویترز مقامات روس می‌گویند مسیر سایر کالاهای اساسی هم مسدود شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کالینینگراد روسیه روسيه لیتوانی حمله روسيه به اوكراين اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

دیگر خبرها

  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد