Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوولاد چنتسوف رئیس هیات اوکراینی در اتحادیه اروپا، اعطای نامزدی به کشورش برای پیوستن به این نهاد را سیگنال روشنی به کرملین دانست که به معنای پایان نفوذ روسیه بر این کشور است.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست به نقل از تارنمای روزنامه گاردین، سفیر کی‌یف در بروکسل می گوید که اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا یک تصمیم تاریخی است و به روسیه این سیگنال را می‌فرستد که دیگر نمی‌تواند ادعای نفوذ بر همسایه خود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سوولاد چنتسوف» رئیس نمایندگی اوکراین در اتحادیه اروپا با رد "اشتباه خواندن" پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا، گفت که جنگ روسیه، نزدیکی کی‌یف را با این اتحادیه بیشتر کرده‌است.

وی یک روز پیش از نشست تاریخی اتحادیه اروپا برای بررسی پیوستن اوکراین، در گفت‌وگو با گاردین گفت که کشورش سالهاست به جای عضویت در اتحادیه اروپا به عنوان پل یا یک کشور حائل دیده می‌شد.

رهبران اتحادیه اروپا پس از اعلام نظر مثبت کمیسیون اروپا، فردا پنجشنبه تصمیم خواهند گرفت که آیا وضعیت نامزدی اوکراین را اعطا کنند یا خیر. از زمانی که چهار رهبر اتحادیه اروپا، از جمله فرانسه و آلمان که سردمداران این اتحادیه شناخته می‌شوند در مقام حمایت از عضویت اوکراین برآمده‌اند، انتظارها برای تائید پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا بیشتر شده‌است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین پنج روز پس از آغاز حمله روسیه، درخواست پیوستن به اتحادیه اروپا را ارائه کرد.

اوکراین از زمان وقوع «انقلاب نارنجی» در سال ۲۰۰۴ و در پی آن اعترض های سالهای ۲۰۱۳-۲۰۱۴، که منجر به کناره گیری «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهوری مورد حمایت روسیه شد، به دنبال عضویت در اتحادیه اروپا بوده است.

تلاش اتحادیه اروپا برای اعطای نامزدی به اوکراین درحالی است که این نهاد تا پیش از فوریه گذشته و آغاز حمله روسیه، تمایلی به پیوستن این کشور ۴۱ میلیونی درگیر فساد نداشت.

همزمان نظرسنجی های منتشر شده این هفته از سوی شورای روابط خارجی اروپا نشان می دهد ۵۷ درصد اروپایی‌ها از پیشنهاد عضویت اوکراین حمایت کرده اند. لهستان با ۷۰ درصد بیشترین حمایت را ابراز کرده است و آلمان، فرانسه و ایتالیا با ۴۸، ۴۷ و ۴۶ درصد کمترین حمایت را نشان داده اند.

اعطای نامزدی به اوکراین اگرچه پیشرفت بزرگی در تلاش های این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا بشمار می رود اما سالها طول می کشد تا این عضویت تکمیل شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند

وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌هاصادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا