Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، با توجه به ادامه بحران جنگ اوکراین و روسیه که موجب افزایش قیمت غلات، روغن خوراکی و کود کشاورزی شده، آفریقا در این میان از همه مناطق جهان با شدت بیشتری آسیب‌پذیرتر است.

روسیه و اوکراین نزدیک به یک سوم عرضه جهانی گندم را در اختیار دارند و روسیه صادرکننده جهانی کود و اوکراین صادرکننده عمده ذرت و روغن آفتابگردان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلنسکی در یک سخنرانی برای رهبران اتحادیه آفریقا گفت که این قاره در شرایطی گرفتار شده که باعث آن نبوده است.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی در دفتر مجمع اتحادیه آفریقا گفت: «من  شما را در  یک حالت اضطراری خطاب می‌کنم، زمانی که جنگ داریم. در یک شرایط اضطراری برای کل جهان، زمانی که آفریقا واقعاً گروگان گرفته می شود. گروگان کسانی که جنگ علیه دولت ما را آغاز کردند.» زلنسکی در ادامه افزود: « این جنگ ممکن است که از شما و کشورهای‌تان بسیار دور باشد ولی افزایش فاجعه بار قیمت مواد غذایی اثرات جنگ را به خانه میلیون‌ها خانواده آفریقایی آورده است.»

روسیه در مقابل اتهامات اوکراین و غرب را نسبت به مقصر شناختن روسیه در افزایش بهای قیمت غلات و گندم و به طور کلی مواد غذایی در جهان به ویژه در مناطق فقیر جهان نشین آفریقا را رد می‌کند. روسیه محاصره بنادر اوکراین را به عنوان مانعی در صادرات غلات از اوکراین به عنوان دلیل افزایش بهای قیمت مواد غذایی قبول نداشته و می‌گوید افزایش قیمت جهانی مواد غذایی و سوخت به دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه است که در  پی حمله ۲۴ فوریه روسیه علیه اوکراین اعمال شده و  روسیه خود آن را عملیات نظامی ویژه می‌نامد.

در عین حال، مکی سال، رییس‌جمهوری سنگال گفت که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه روسیه با ممکن شدن صادرات غلات اوکراینی به منظور کاهش بحران جهانی غذا که به‌ویژه آفریقا را تحت تأثیر قرار داده، موافق است.

همینطور مکی سال که رئیس اتحادیه آفریقا نیز هست در روز دوشنبه  پس از سخنرانی زلنسکی در توییتر گفت این قاره همچنان متعهد به احترام به قوانین بین‌المللی، حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها و تجارت آزاد است.

کد خبر 685229 برچسب‌ها روغن روسیه - اوکراین روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه اتحادیه آفریقا اوکراین ولودیمیر زلنسکی سنگال آفریقا غلات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روغن روسیه اوکراین روسیه ولادیمیر پوتین روسیه اتحادیه آفریقا اوکراین ولودیمیر زلنسکی سنگال آفریقا غلات اتحادیه آفریقا مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند