Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به تاکید رییس جمهور و دولت سیزدهم بر توسعه صنایع پایین دستی در استان ایلام تاکید کرد: حمایت از صنایع پایین دستی و شرکت‌های دانش بنیان، راهبرد گروه است و از توسعه این صنایع در ایلام حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری آریا ایلام، حسن بهرام‌ نیا استاندارد ایلام و علی‌اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام، ایوان، هلیلان، چرداول، مهران، ملکشاهی، چوار و سیروان با دکتر علی عسکری دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام در این نشست با اشاره به اینکه پتروشیمی ایلام و پتروشیمی ارغوان گستر ایلام دو شرکت تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این منطقه هستند، گفت: این دو پتروشیمی نقش مهمی در اقتصاد استان ایلام دارند اما پیشرفت‌های مورد انتظار ما در این دو مجموعه هنوز محقق نشده و مشکلاتی پیش روی آنهاست که امیدواریم با حمایت مالی هلدینگ خلیج فارس، شاهد توسعه و تحقق تولید در ظرفیت اسمی و بهره‌برداری این دو شرکت باشیم.

وی با اشاره مصوبه هیات دولت در خصوص صنایع پایین دستی در ایلام،‌گفت: با ایجاد پارک پلی پروپیلن و پیش‌بینی فعالیت 92 شرکت در آن، برای 4 هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

بسطامی هم در این نشست با اشاره به مشکل بیکاری در استان ایلام گفت: علی‌رغم وجود منابع غنی نفت و گاز، متاسفانه بیکاری و رشد آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های جدی در استان است و امیدواریم با حمایت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شاهد کاهش بیکاری و رونق اقتصادی در استان باشیم.

علی عسکری نیز در این نشست با اشاره به سفرهای متعددی که در زمان تصدی مسئولیت‌های گذشته به غرب کشور داشته، گفت: در دوران دفاع مقدس هم خاطرات خوب فراوانی از مردم ایلام و مردم غیور غرب کشور دارم و به خوبی با ظرفیت‌های بالقوه این منطقه آشنا هستم و معتقدم که بسیاری از این ظرفیت‌ها متاسفانه بالفعل نشده است.

وی تصریح کرد: این استان ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه نفت و گاز دارد و اینکه استاندار این استان از خانواده صنعت نفت است را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم با توجه به همت و تاکید دولت برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در این منطقه، شاهد تحول در این عرصه باشیم.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، افزود: رفع مشکلات پتروشیمی ایلام و ارغوان گستر را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و از سوی دیگر با توجه به تعریف ماموریت ایجاد صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش در پترول، برای حمایت از این صنایع در ایلام آماده‌ایم.

وی ادامه داد: ما به شرط تامین زمین و امکانات اولیه موردنیاز از سوی استانداری برای ایجاد پارک فناوری در ایلام آماده‌ایم و از پترول می‌خواهم مکان‌یابی این پروژه را آغاز کند.

علی عسکری همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار میان این گروه و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، گفت: با بهره‌برداری از این طرح که انشالله از پایان شهریور ماه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، مشکل خوراک پتروشیمی ایلام حل می‌شود که موجب برکات فراوانی برای منطقه خواهد شد.

گسترش برنامه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، کمک به محیط زیست و کاهش آلایندگی مجتمع‌های گروه با اجرای طرح‌های زیست محیطی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ایلام/اعظم آریایی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایلام گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس صنایع پایین دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

معاون شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره تغییر تقویم آموزشی و احتمال آغاز فعالیت مدارس از شهریورماه در سال‌های آینده توضیحاتی داد.

به گزارش تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس (زمان آغاز و پایان سال تحصیلی) از موضوعاتی است که دستخوش سیاست‌گذاری‌های متفاوت بوده است.

با وجود تجربه شکست‌خورده دهه ۷۰ برای آغاز سال تحصیلی از اول شهریورماه، یک‌بار دیگر این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است!

پیش از این بازگشایی مدارس از شهریور منجر به نارضایتی والدین و حتی کاهش میزان یادگیری دانش‌آموزان به‌دلیل گرمای هوا شده بود، در نهایت مجلس شورای اسلامی سال ۷۶ به موضوع ورود و با قانون‌گذاری زمان آغاز سال تحصیلی را از اول مهر ماه تعیین کرد.

هم‌اکنون پرونده این موضوع یک بار دیگر باز شده است، اما باید به این نکته مهم دقت کرد که بازگشایی مدارس تمام کشور از اول شهریور ماه قطعاً باعث ایجاد مشکلاتی برای والدین، دانش‌آموزان و معلمان و در نهایت نارضایتی آن‌ها خواهد شد ازاین‌رو در صورت تصویب باید آن را برای مناطق خاصی از کشور اجرا کرد.

در همین ارتباط موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: موضوع تقویم آموزشی مدارس سال‌هاست که مطرح بوده است و اقلیم‌های مختلف در کشور با تفاوت دمای بسیار، بازنگری در تقویم آموزشی مدارس را مطرح کرده‌اند.

وی افزود: سال ۷۶ مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، زمان بازگشایی مدارس سراسر کشور را اول مهر، پایان سال تحصیلی را پایان اردیبهشت و زمان برگزاری امتحانات را خرداد ماه تعیین کرد و وزارت آموزش و پرورش مکلف به رعایت مصوبه مجلس به‌عنوان قانون کشور است.

کفاش ادامه داد: اخیراً ۲۷ نفر از نمایندگان مجلس، طرحی را برای مدیریت زمان آموزش و تغییر تقویم آموزشی در کشور ارائه کرده‌اند، این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

معاون دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش گفت: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از اول شهریور است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

کفاش در پاسخ به این پرسش که «آیا ممکن است در سال‌های آینده زمان آغاز سال تحصیلی تغییر کند و به شهریور منتقل شود؟»، ابراز کرد: آغاز سال تحصیلی از شهریور در قالب چارچوبی است که شورای‌عالی آموزش و پرورش باید آن را تصویب کند و این احتمال وجود دارد که سال تحصیلی زودتر آغاز شود.

معاون دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره اینکه «آغاز سال تحصیلی از مهر ماه به‌عنوان یک نوستالژی در اذهان شهروندان حک شده است، علاوه بر این تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ممکن است خانواده‌ها را دچار مشکل کند.»، گفت: تغییر تقویم آموزشی به‌دلیل اقلیم‌های متفاوت در کشور مطالبه آموزش و پرورش است از سوی دیگر سال‌هاست شهروندان زمان آغاز سال تحصیلی را از مهر ماه می‌دانند، این موضوعات در تصمیم‌گیری و تدوین چارچوب‌ها مدنظر خواهد بود و با در نظر گرفتن تمام مسائل به‌دنبال شناور بودن زمان آغاز سال تحصیلی هستیم.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد
  • استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیل‌بندهای ۲ بلوار شهر ایلام
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیلبند‌های بلوار صنایع و شهید تندگویان