Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، محمد کاظمی فرد روز چهارشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه با اشاره به هوشمندسازی دستگاه قضایی افزود: امروز در قوه قضاییه با بهره‌گیری از فناورهای نوین محدودیت زمانی و مکانی از بین رفته است و ایرانیان خارج از کشور می‌توانند ابلاغیه های خود را ببینند و در دادرسی های برخط شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اکنون تنها ۲۵ درصد از زندانیان با اعزام فیزیکی در جلسه دادرسی شرکت می‌کنند و در سال۱۴۰۰ تعداد ۲۲۵ هزار جلسه رسیدگی الکترونیکی برگزار شده است.

کاظمی فرد درباره استفاده از پابند الکترونیک گفت: در سال گذشته ۶۹۰۰ زندانی از پابند های الکترونیک استفاده کردند و از ابتدای استفاده از این امکان برای گذران دوران حبس تاکنون حدود ۱۴ هزار زندانی از این امکان بهره‌مند شدند که این امکان بسیار خوب و مفید و در کاهش جمعیت کیفری موثر است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به صدور گواهی عدم سوء پیشینه طی ۲ روز کاری افزود: در سال گذشته حدود دو میلیون گواهی صادر شده است که ۳۰ درصد از این گواهی‌ها به صورت کاملا خودکار بری صادر شده است.

کاظمی فرد با اشاره به ۲۵ استعلام‌ الکترونیک توسط قضات اظهارداشت: قضات از طریق این استعلام‌ها امور دادرسی را با سهولت بیشتری انجام دهند.

ادامه دارد... د.

برچسب‌ها هفته قوه قضاییه قوه قضاییه ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته قوه قضاییه قوه قضاییه ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه هفته قوه قضاییه قوه قضاییه ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد

به گزارش قدس آنلاین سمیه گلپور فعال کارگری درباره بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در جمع کارگران و ضرورت توجه به این قشر اظهار داشت: مواردی که رهبر انقلاب درباره مردمی‌سازی اقتصاد، رکن جهش تولید، توجه به معیشت کارگران و ضرورت تداوم روند احیای واحدهای تولیدی بیان کردند بارها در نشست های مختلف از سوی ایشان مطالبه شده است.

وی با اشاره به اینکه با نگاه هوشمندانه‌ای که معظم‌له دارند حق مطلب را ادا کردند، افزود: نکات مهمی که رهبر انقلاب درباره مطالبات کارگری به ویژه مساله تامین امنیت شغلی کارگران عنوان کردند، بسیار مهم بود و ایشان را مطالبه گر و فعال کارگری دیدیم.

عضو شورای عالی اشتغال‌ به ضرورت تداوم روند احیای واحدی تولیدی که رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند هم اشاره کرد و به اقدامات دولت در این زمینه پرداخت و گفت: دولت سیزدهم به سهم خود توانست چراغ بسیاری از کارخانه‌هایی که بنا به هر دلیلی نیمه تعطیل یا تعطیل بود را با تدبیر و درایت، روشن کند که هم کارگران توانستند به محیط کار بازگردند و هم کارفرماها دلگرم شدند و در حقیقت با احیای این واحدها، تولیداتی که به نفع مردم بود و بخشی از نیازهای جامعه با تولید محصولات داخلی تامین می‌شد با این اقدام زنده شد.

گلپور افزود: اتفاق خوب دیگر این بود که کشورمان با وجود تحریم ها و مشکلات دشمنان، توانست شماری از محصولات را در داخل تولید کند و به عبارتی با این اقدام خیال خام کشورهای غربی را نقش بر آب کند، اما این اقدامات موثر کافی نیست و باید با همکاری سایر دستگاه ها واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل دیگری احیا شوند تا شاهد امید و نشاط در میان جامعه کارگران باشیم. بر این اساس می طلبد که حوزه نظارت از طریق وزارت تعاون و سایر دستگاه های نظارتی فعال تر شود.

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم به راهکارهای مجلس و دولت برای انجام مطالبات رهبر انقلاب در بهبود معیشت کارگران اشاره کرد و گفت: افزایش دستمزد متناسب با تورم مطابق با قانون کار، معافیت مالیات مستقیم بر اساس سبد معیشت، تسهیل فراهم سازی مسکن از طریق اعطای زمین، تخصیص یارانه به اشخاص به جای کالاها و فراهم سازی جهش تولید از طریق تسهیل مشاغل خانگی به خصوص برای بانوان می تواند در بهبود این وضعیت نقش آفرینی کند.

وی درباره تسهیل فراهم سازی مسکن توضیح داد: دولت مطابق با اصل ۳۱ قانون اساسی مکلف به تامین مسکن برای همه اقشار به ویژه کارگران است و ارزانترین نهاده ای که دولت می تواند به این کار تخصیص دهد زمین است که دولت سیزدهم و مجلس فعلی مصوبات خوبی را در این راستا داشته اند.

استادیار و مدرس دانشگاه در رابطه با فراهم سازی جهش تولید از طریق تسهیل مشاغل خانگی به خصوص برای بانوان تصریح کرد: دولت می تواند با سازماندهی سکویی و حمایت از شکل گیری زنجیره ارزش از طریق سکوهای مجازی امکان اشتغال زنان خانه دار به مشاغلی از صنایع دستی، خیاطی، آشپزی تا برنامه نویسی رایانه ای را با سرمایه گذاری اندک فراهم سازد. این کار هم برای بانوان امنیت اقتصادی و اجتماعی بیشتری فراهم می کند، هم سبب جهش تولید از طریق مشارکتت مردمی می شود و در نهایت منجر به رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

گلپور معتقد است: مشارکت اقتصادی زنان می‌تواند به صورت اشتغال در قالب کارمندی و کارگری و بنگاه داری یا در قالب اشتغال خانگی باشد. البته خانه داری که طبق برآوردها ارزشی معادل ۷ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) دارد، در آمار اشتغال لحاظ نمی شود. موضوع بسیار مهم، توانایی زنان در تولید اشتغال خانگی است که طبق آمار وزارت کار ۸۰ درصد اشتغال خانگی را به خود اختصاص داده و در ماده ششم برنامه هفتم توسعه نیز حکمی قوی برای حمایت از آن مصوب شده است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم در سال جهش تولید با مشارکت مردم گامی اساسی برداریم، یکی از بهترین نقاط اثر زودبازده توسعه اشتغال خانگی بانوان در حدی است که بتوان طی چند سال از نرخ ۱۵ درصد کنونی به ۳۰ درصد رسید. این امر هم باعث جهش تولید می‌شود و هم برای بانوان امنیت اجتماعی و اقتصادی فراهم می سازد و هم معیشت خانوار را رونق می‌بخشد، به ویژه در شهری مثل تهران که دارای یک بازار مصرف بزرگ است، تولیدات خانگی می تواند بسیار جذاب باشد.

این فعال کارگری راهبرد مشارکت اقتصادی زنان برای جهش تولید و ارتقای امنیت اجتماعی را با تمرکز بر فراهم سازی مهارت های شغلی نظیر صنایع دستی و تولید کالاهای مصرفی، ایجاد و توسعه سکوهای تجمیع، عرضه و بازاریابی محصولات خانگی، فراهم سازی اعتبارات و امکانات مورد نیاز اشتغال خانگی و نیز ارایه معافیت ها و تسهیلات مرتبط با این موضوع دانست و گفت: اکنون در این حوزه اغلب قوانین لازم وجود دارد و آنچه مورد نیاز است ارتقای سازماندهی و حمایت موثر از این حوزه با حمایت بیشتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با بهره گیری از ظرفیت سکوهای آموزشی و بازارسازی مجازی است.

گلپور در تعبیر خود از جهش تولید گفت: جنس جهش از جنس پرواز است و برای رسیدن به این جهش، دولت با فراهم کردن فضای سرمایه گذاری می تواند نقش تسهیل گیری را افزایش دهد و از مردم مشارکت بخواهد.

وی درباره راهکار هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید نیز توضیح داد: باید شرایط آن را برای فردی که قصد اشتغالزایی دارد تبیین کرد و آموزش داد و دولت به سهم خود در حوزه تسهیل گری می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته به مناسبت هفته کار و کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور در حسینیه امام خمینی(ره) به نکات مهمی از جمله مساله کارگران، امنیت شغلی، تولید و موانع بر سر راه آن اشاره کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو ۲۰۲۴ را کسب کرد
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل