Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@22:20:13 GMT

وام ودیعه فقط برای‌ ۴ درصد مستأجران‌

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۹۸۰۳

کارشناس مسکن گفت: در شرایطی که ما ۱۲ میلیون خانواده مستاجر داریم، تسهیلات ودیعه مسکن مصوب در بهترین حالت تنها به ۴ درصد مستأجران می‌رسد. ناطقان: فرشید ایلاتی ضمن اشاره به مصوبه امروز پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن، اظهار داشت: سئوال اول این است‌ که آیا سیاست‌گذار می‌تواند به همه مستاجران این تسهیلات را پرداخت کند؟ مشخصا جواب این سوال خیر است اما این سوال ما را به یک مسیری هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در بهترین حالت به حدود ۵۰۰ هزار خانواده پرداخت می‌شود، گفت: در شرایطی که ما ۱۲ میلیون خانواده مستاجر داریم، این تسهیلات به ۴ درصد مستاجران می‌رسد.

*تسهیلات ودیعه مسکن در بهترین حالت به ۴ درصد مستاجران پرداخت می‌شود

وی در بیان خلاهای اطلاعاتی بازار مسکن افزود: قطعا در اجرا این ۴ درصد به زیر ۲ درصد می‌رسد، زیرا ما در مسئله کدهای رهگیری صوری هنوز فعالیتی نکرده‌ایم.

ایلاتی تشریح کرد: در شرایطی که تسهیلات ودیعه مسکن به کمتر از ۴ درصد مستاجران می‌رسد اما سیگنال پرداخت آن عمومی است و این پیش‌فرض را در موجران تقویت می‌کند که مستاجر تسهیلات گرفته و رقم افزایش را اضافه می‌کند، به معنای دیگر یک تورم انتظاری گسترده با یک وام محدود ایجاد کرده‌ایم.

* تسهیلات ودیعه مسکن یک طرح شکست خورده است

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه اگر بخواهیم این سیاست عملکرد واقعی داشته باشد باید به ۳۰ درصد مستاجران پرداخت شود، گفت: اگر بخواهیم به ۳۰ درصد مستاجران تسهیلات ودیعه بدهیم به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است.

وی ادامه داد: متاسفانه این تسهیلات از منابع قانون جهش تولید و تامین مسکن استفاده می‌کند و یعنی نظام بانکی به جای پرداخت تسهیلات موثر و مثبت ساخت مسکن،‌ تسهیلاتی شکست‌خورده می‌پردازد و منابع قانون جهش تولید عملا هدر می‌رود.

ایلاتی در بیان نتیجه این مدل سیاست‌گذاری در بازار مسکن گفت: دولت این سیاست را اجرا و اعلام نکند، بهتر از شرایطی است که توسط رئیس بانک مرکزی اعلام شد، زیرا یک ضریب تاثیر محدود و آثار منفی وسیع را به همراه دارد.

 بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ منابع تسهیلات ودیعه مسکن از محل قانون جهش تولید مسکن به مستأجران پرداخت خواهد شد. منبع: مشرق برچسب ها: وام ودیعه ، مستاجران ، تسهیلات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وام ودیعه مستاجران تسهیلات تسهیلات ودیعه مسکن درصد مستاجران ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد

عباس اکبری روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خمین، گفت: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار پارسال در راستای پرداخت وام مشاغل خانگی به متقاضیان چهار دستگاه اجرایی صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین تخصیص یافت.

وی ادامه داد: ۹۰ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال طرح برای دریافت تسهیلات در سال گذشته به بانک‌های عامل معرفی شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خمین تعهد پارسال شهرستان در سامانه رصد را ۷۶۷ نفر عنوان کرد و افزود: یک‌هزار ۷۱۲ نفر در این سامانه ثبت شد که این تعداد ۲۲۳ درصد بیشتر از تعهد شهرستان است.

فرماندار خمین نیز در این نشست با تقدیر از پیگیری ادارات برای پیگیری تخصیص اعتبارات گفت: ادارات از انحراف تسهیلات پرداختی اشتغال با نظارت کامل جلوگیری کنند.

حمید کمانکش افزود: وام اشتغال باید به کسانی پرداخت شود که از آمار بیکاران جامعه جدا شوند.

وی با تقدیر از بانک‌های شهرستان خمین به دلیل همکاری در پرداخت وام اشتغال بیان کرد: حضور روسای بانک‌های عامل در نشست‌های کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ضروری است.

فرماندار خمین اظهار کرد: اولویت بخشی به طرح‌های گروهی در اعطای تسهیلات بنیاد برکت اقدام خوبی است.

خمین با جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر در جنوب استان مرکزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان