Web Analytics Made Easy - Statcounter



زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر مناطقی از جنوب شرق افغانستان و همچنین بخش‌هایی از پاکستان را لرزاند.

به گزارش ایسنا، تلفات این حادثه که امروز چهارشنبه در ساعت ۰۱:۳۰ دقیقه بامداد به وقت محلی رخ داد، بنابر آخرین به‌روزرسانی‌ها دست‌کم ۲۸۰ تن اعلام شد و این درحالیست که بنابر تازه‌ترین اخبار یکی از مقامات طالبان احتمال افزایش آمار قربانیان تا ۹۲۰ نفر را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات محلی تاکنون در این حادثه بیش از ۶۰۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

شبکه خبری بی بی سی به نقل از مرکز لرزه نگاری ایالات متحده اعلام کرد: ساعات اولیه امروز (چهارشنبه) زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر مناطق پرتراکمی از افغانستان و پاکستان را لرزاند و مقامات افغانستان اعلام کرده اند که احتمال تلفات قابل ملاحظه ناشی از این حادثه وجود دارد.

مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا (EMSC) نیز در توییتی اعلام کرد که لرزه‌های حاصل از این زمین لرزه را حدود ۱۱۹ میلیون نفر در پاکستان، افغانستان و هند احساس کرده‌اند.

طبق اعلام مرکز لرزه نگاری آمریکا، کانون این زلزله در ۴۴ کیلومتری شهر "خوست" در جنوب شرق افغانستان و در عمق ۵۱ کیلومتری از سطح زمین بوده است.

محمد نسیم حقانی، رئیس وزارت بلایای طبیعی گفت: پس از تکمیل بررسی‌ها، اطلاعات به روز شده ارائه خواهد شد اما این باور وجود دارد که این حادثه با تلفات چشمگیر همراه باشد.

همچنین بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، تاکنون گزارشی از تلفات و خسارتهای احتمالی این زمین لرزه در پاکستان منتشر نشده است.

افزایش تلفات زلزله افغانستان به ۲۸۰ تن

۱۱:۲۳ - بنابر تازه‌ترین گزارش شبکه خبری بی بی سی، تاکنون دستکم ۲۸۰ تن در پی وقوع زمین لرزه در افغانستان جان خود را از دست داده و تعداد بیشتری نیز مصدوم شده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی ساکنان مناطق زلزله زده در ولایت "پکتیکا" را روی برانکارد و آوارهای به جا مانده از ریزش ساختمان‌ها نشان می‌دهد.

گزارش رسانه‌های محلی از احتمال افزایش تلفات این حادثه حکایت دارد و تاکنون بیش از ۶۰۰ مصدوم گزارش شده است.

پیش بینی افزایش تلفات به ۹۲۰ کشته

۱۴:۰۰ - همچنین بنابر گزارش به‌روز رسانی شده شبکه خبری بی بی سی، معاون وزیر مدیریت بلایای طبیعی از مقامات طالبان طی یک کنفرانس خبری گفته است که تعداد قربانیان این زلزله به ۹۲۰ نفر می‌رسد.

ادامه دارد

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان

وزارت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی از مرگ 29 تن بر اثر باران‌های شدید و سیل سه روز اخیر در این افغانستان خبر داده است.

این وزارت اعلام کرد: ۲۹ نفر براثر بارندگی و سیلاب در سه روز اخیر در ۱۰ ولایت افغانستان جان باخته و هفت نفر نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، هفته قبل نیز بارندگی و سیل، جان بیش از ۷۰ تن از شهروندان این کشور را گرفت.

بر این اساس در ۱۰ روز گذشته شمار قربانیان سیل در افغانستان به ۱۰۰ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی گفته است: قربانیان سیل در سه روز اخیر از باشندگان ولایت‌‍‌های غزنی، پکتیا، جوزجان، غور، فراه، نیمروز، سمنگان، پروان، هلمند و ننگرهار بوده اند.

جانان سایق افزود: در این مدت 72 خانه مسکونی و صد‌ها هکتار زمین کشاورزی نیز تخریب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» لرستان را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند / جزییات
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خوی آذربایجان‌ غربی
  • اعزام تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده خوی/خسارتی گزارش نشده است
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند