Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:11:47 GMT

ثبت چهلمین روز بدون فوتی کرونا برای فارس

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۰۲۸۶

ثبت چهلمین روز بدون فوتی کرونا برای فارس

ایسنا/فارس براساس آخرین آمار از وضعیت شیوع کرونا در استان فارس، طی چهل روز گذشته هیچ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا ویروس و عوارض این بیماری در استان گزارش و ثبت نشده است.

برپایه آخرین آمار اعلامی علوم پزشکی شیراز در خصوص وضعیت شیوع کرونا در فارس، تا صبح چهارشنبه اول تیرماه، ۶۲۹ هزار و ۲۳۰ مورد مثبت ابتلا به کرونا با انجام ۲ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۵۸۲ تست تشخیصی اعم از مولکولی و سریع، در استان فارس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش از وضعیت شیوع کرونا در فارس حاکیست که تا امروز ۶۲۱ هزار نفر از مبتلایان به کروناویروس که تست آنان مثبت شده بود، درمان شده و بهبود یافته‌اند.

این آمار نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری شده‌اند و خوشبختانه هیچ موردی از فوت براثر ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

برابر این اطلاعات آماری، هم اینک ۱۰۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در فارس بستری هستند که ۱۰ نفر از آنان به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های مراقبت ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

این گزارش حاکیست که تعداد فوت شدگان از کرونا در استان فارس همچنان روی عدد ۸ هزار و ۳۶ نفر، ثابت مانده است.

براساس این گزارش آماری، تاصبح امروز ۸ میلیون و ۹۲ هزار دُز واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه علوم پزشکی شیراز تزریق شده که شامل ۳ میلیون ۴۲۰ هزار و ۳۹۷ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۳۸۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۴ هزار و ۲۲۳ دُز نوبت سوم بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران واکسن کرونا وضعیت شیوع کرونا در فارس ابتلا به کرونا استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • سقوط از ارتفاعات طارم سفلی قزوین ۲ فوتی برجا گذاشت
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر
  • کتاب جنگ بدون صلح به چاپ چهارم رسید
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • (تصاویر) مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله امامی کاشانی
  • عکس/مراسم چهلمین روز در گذشت آیت الله امامی کاشانی
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران