Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:42:14 GMT

۳۵ طرح دانش بنیان در فارس تامین مالی شده است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۰۴۷۷

۳۵ طرح دانش بنیان در فارس تامین مالی شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی خورسندیان، چهارشنبه در حاشیه بازدید از تعدادی طرح‌های تولیدی استان فارس در جمع خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین افزود: تخصیص تسهیلات به طرح‌های دانش بنیان از اولویت مهم در جهت تحقق این شعار است.
او ادامه داد: در صورت ارجاع هر طرح دانش بنیان دیگر، پس از بررسی کارشناسی به سرعت تامین مالی توسط بانک صنعت و معدن انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، با اشاره به پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان فارس (۲۲ مهرماه ۱۴۰۰) و بررسی وضعیت واحدهای تولیدی تامین مالی شده توسط بانک صنعت و معدن در این سفر بیان کرد: در این سفر حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی در حال توسعه نیز در دستور کار است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: این بانک در بازه زمانی دو دهه گذشته حدود ۸۳ طرح را در استان فارس تامین مالی کرده که حدود ۶ هزار میلیارد ریال آن ریالی و حدود یک میلیارد دلار آن نیز ارزی بوده است.

خورسندیان گفت: اگر این میزان به نرخ امروز محاسبه شود خواهیم دید که بانک صنعت و معدن تنها در بخش ارزی و ریالی، رقمی بیش از ۲۷۲ هزار میلیارد ریال را ویژه این ۸۳ طرح تامین مالی کرده است.
او ادامه داد: با تامین مالی این تعداد طرح، برای افزون بر ۶ هزار نفر در استان فارس فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی گفت: بنا به اعلام مسئولان استان فارس، بانک صنعت و معدن رتبه نخست جذب تسهیلات تبصره ١٨ را در این استان به خود اختصاص داده و درخواست‌های دیگری نیز در قالب این تبصره از استان فارس ارسال شده که امیدواریم با تامین مالی به آنها هم پاسخ داده شود.
وی افزود: هفت طرح از مجموع طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری به فارس مربوط به بانک صنعت و معدن است که تامین مالی سه طرح آن انجام شده، سه طرح در دست بررسی است و برای یک طرح دیگر نیز هیچ مراجعه‌ای انجام نشده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن، کاغذسازی زاگرس را از مهمترین این طرح‌ها برشمرد و گفت: امیدواریم به زودی با تامین مالی به شکل کنسرسیوم به میزان ٨٠٠ میلیارد تومان این طرح هم به نتیجه برسد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت مدیر عامل بانک صنعت و معدن سفر استانی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت مدیر عامل بانک صنعت و معدن سفر استانی وزارت صنعت معدن و تجارت مدیر عامل بانک صنعت و معدن سفر استانی شیراز فارس بانک صنعت و معدن استان فارس دانش بنیان تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت گفت: مبنای فعالیت بخش مهندسی شرکت نفت در دولت سیزدهم حمایت از تولید است، چنانچه شرکت‌های دانش بنیان طرف قرارداد این وزارتخانه از ۱۵۰ به ۶۶۶ شرکت و مبلغ قراردادی آن‌ها نیز به ۳۸۶ میلیون دلار (هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان) رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، غلامرضا خوانساری، مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت با اشاره به افزایش حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم افزود: بنا داریم خرید‌های خارجی را کمرنگ کنیم و در این راستا واردات ۲۵۰ کالا ممنوع اعلام شد.

وی گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در توسعه میادین و احیای چاه‌های نفت استفاده شده است، چنانچه ۳۰ حلقه چاه کم‌بازده را به شرکت‌های دانش بنیان دادیم.

خوانساری خاطرنشان‌کرد: ۸۵ درصد از کالا‌های مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی شده است و ۱۵ درصد باقی مانده نیز توجیه تجاری سازی ندارد.

این مقام مسوول وزارت نفت ادامه‌داد: در دولت، کارگروه صادرات خدمات فنی مهندسی شکل گرفته و سبب شده که از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شویم و با کشور‌های مانند ونزوئلا، روسیه، چین، عراق و سوریه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پالایشگاه‌های فرا سرزمینی گفت: در تلاشیم با پتروشیمی ونزوئلا قرارداد همکاری امضا و همچنین نسبت به بازسازی فاز ۲ پالایشگاه «ال پالیتو» ونزوئلا اقدام کنیم. در سوریه نیز پس از نتیجه رسیدن پالایشگاه «حمص»، دو پالایشگاه دیگر را نیز مد نظر داریم.

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت اظهار داشت: همچنین در آفریقای جنوبی و عراق هم منتظر خبر‌های خوب در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان هستیم.

دیگر خبرها

  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ
  • پیش بینی ۳.۲ همت تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزار‌های نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ در تامین مالی در سال ۱۴۰۳