Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، در نشست خبری روز چهارشنبه به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه افزود: اگر کوه خواری در این حوزه صحت داشته و خلاف ضوابط واگذار شده باشد، باید برگردانده شود.

 وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن می تواند به افراد واجد شرایط فاقد مسکن که اهل همان روستا باشند واگذار کند تصریح کرد: اما هرگز نمی تواند به افراد غیر و خارج از ضوابط، زمین واگذار کنند و در غیر این صورت زمین های واگذار شده باید برگردانده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس‌کل دادگستری زنجان گفت: بنیاد مسکن به هیچ‌وجه نمی تواند بر خلاف ضوابط و مقررات و خارج از ضوابط واجد شرایط، زمین واگذار کند.

حجت الاسلام نیارکی در خصوص پرونده  شهرداری هم با بیان اینکه، تعدادی از افراد مربوط به پرونده شهرداری هنوز در زندان هستند اظهار داشت: تعدادی از آنها هم متواری شده و یک یا ۲ نفر هم اعاده دادرسی کرده‌اند.

 وی گفت: حکم اغلب محکومین شهرداری اجرا شده و یا در حال اجراست.

پیش‌بینی می‌شود دستگیری های امسال  به ۵۰ نفر برسد

رییس‌کل دادگستری زنجان در ادامه  با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود دستگیری های امسال در خصوص  جرائمی مانند رشوه و اختلاس به ۵۰ نفر برسد، افزود: یکی از شهرداران در بازداشت موقت، سه نفر افراد مرتبط و سه نفر از سایر مسئولان در حوزه های شهری نیز به اتهام رشوه و اختلاس، دستگیر شده اند.

 حجت الاسلام نیارکی در ادامه با اشاره به اینکه 2 پرونده در خصوص برخورد با فساد نیز به تازگی تشکیل شده و در مراحل اولیه است، اظهارداشت: اگرچه برخورد با فساد  سختی های خود را دارد اما خوشبختانه در این حوزه، فشاری روی قوه قضاییه نیست چون برای ما فرقی نمی‌کند که دستگیر شدگان وابسته به کدام جناح یا دولت هستند و فهم آن هم برای ما اهمیتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه وابستگی آنها به هر جناح یا دولت، تاثیری در انجام کار ما ندارد تصریح کرد: وابستگی افراد به گروه یا دولت  خاص، خللی در انجام کار ما نداشته و ما کار خودمان را بدون هیچ اغماضی انجام می‌دهیم.

۹۵ درصد از ابلاغ ها به صورت الکترونیکی انجام می شود

رییس کل دادگستری استان زنجان، همچنین ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله در حوزه دادگستری، به هوشمند سازی و ارائه خدمات الکترونیکی  در این حوزه اشاره کرد وگفت: ۹۵ درصد از ابلاغ های ما به صورت الکترونیکی انجام می شود.

حجت الاسلام نیارکی با بیان اینکه ابلاغ به صورت الکترونیکی محاسن و فواید بیشماری دارد اظهارداشت: حفظ آبرو و حیثیت اشخاص، اطمینان از حصول ابلاغ توسط مخاطب و صرفه جویی در هزینه و زمان افراد، تنها بخشی از فواید ابلاغ الکترونیکی است.

 وی با اظهار تاسف از  اینکه پنج درصد ابلاغ ها هنوز به صورت سنتی انجام می شود، افزود: این تعداد مربوط به افرادی است که  هنوز در سامانه ثنا ثبت نام نکرده اند.

 رییس کل دادگستری استان زنجان، گفت: آنها هنوز نمی دانند  با ثبت ثنا و انجام الکترونیکی ابلاغ ها، حقوق آنها حفظ می شود.

 حجت الاسلام نیارکی تاکید کرد: در خواست ما این است که در سامانه ثنا ثبت نام کنند تا ابلاغ های الکترونیکی به ۱۰۰ درصد برسد.

وی ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را ۳۰ هزار و ۹۱۳ مورد در استان زنجان اعلام کرد و گفت: این تعداد افراد، هزینه گواهی عدم سوء پیشینه را  با کمترین هزینه و زمان ممکن دریافت کردند.

 رییس کل دادگستری استان زنجان، راه اندازی پرونده الکترونیک شخصیت متهم را  ۱۴۷ مورد، ابلاغ الکترونیک قضایی را  یک میلیون و  ۲۵۸ هزار و ۷۴۲ مورد،  پرداخت اینترنتی هزینه های دادرسی را  ۲۴ هزار و ۲۵۶ مورد و  پرداخت اینترنتی نیم‌عشر و جرایم.. را یک هزار و ۸۶۵ مورد  اعلام کرد و گفت: ثبت نام الکترونیک قضایی ۸۴ هزار و  ۱۷۶ نفر و تعداد ثبت نام ثنا از سال ۹۶ تا ۲۸ خرداد امسال هم ۴۲۷ هزار و ۶۳۸ نفر بوده است.

برچسب‌ها آیین دادرسی کیفری دادگستری اختلاس زنجان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آیین دادرسی کیفری دادگستری اختلاس آیین دادرسی کیفری دادگستری اختلاس زنجان قوه قضاییه حجت الاسلام نیارکی رییس کل دادگستری استان زنجان ابلاغ ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی یک فقره زمین خواری در استان اردبیل

 

به گزارش تابناک به نقل از موج ،محمود قلی‌زاده گفت: به دنبال گشت‌زنی و کنترل مسئول منابع طبیعی شهر هیر و به دنبال مشاهده اقدامات عمرانی در حوزه منابع طبیعی و استعلام مختصات محل اجرا، مشخص شد فردی که مدیریت یکی از شرکت‌های خصوصی در استان را دارد با سوء‌استفاده از موقعیت خود و آشنایی به محل نسبت به فروش سه قطعه زمین از منابع ملی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: زمین‌ها به متراژهای ۱۸۵ ، ۲۰۰ و ۱۲۰ متر بوده و مستندات نشان می‌دهد افرادی که این زمین‌ها را خریده‌اند، از کلاهبرداری بودن این موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند و بنابراین پرونده‌ای در این ارتباط تشکیل و در اسرع وقت به دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به افرادی که زمین‌های مشکوک و بدون استعلام از منابع طبیعی خریداری کرده‌اند، توصیه کرد جهت اطمینان خاطر از غیر ملی بودن اراضی خریداری شده، نسبت به استعلام از این اداره کل اقدام کنند.

قلی‌زاده از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی، مراتب را با شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی
  • «رضی آباد پایین» روستای پایلوت برای تولید پیله کرم ابریشم است
  • جزئیات تازه از پرونده زمین خواری مدیر یک شرکت خصوصی
  • کشف زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر
  • عملیات اجرایی احداث مجتمع مسکونی 208 واحدی در روستای یوسفکند مهاباد
  • شناسایی یک فقره زمین خواری در استان اردبیل
  • کشف تخلف زمین‌خواری در اراضی ملی منطقه هیر
  • (تصاویر) درزی کلا آخوندی پایین؛ روستای ملی حصیربافی
  • بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال
  • نزدیک به ۵۷۶ هکتار اراضی ملی به بیت المال در گلستان بازگردانده شد