Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:29:23 GMT

هوای زنجان همچنان ناسالم است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۴۱۹۴

هوای زنجان همچنان ناسالم است

الناز هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص کیفی هوا در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز بر روی شاخص ۱۵۶ قرار گرفت.
به گفته وی، مسئول آلاینده ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون و وضعیت کیفی هوا ناسالم است.
کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان گفت: در حال حاضر هوای زنجان آلوده و این وضعیت برای همه گروه های سنی خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی اظهار داشت: ذرات معلق در هوا و ورود این توده از عراق موجب کاهش کیفیت هوا شده است.
وی تاکید کرد: همه شهروندان از فعالیت طولانی در خارج از منزل به جد خودداری کنند و در صورت ضرورت نسبت به استفاده از ماسک اهتمام و جدیت داشته باشند.
به گزارش ایرنا، شاخص هوا صفر تا ۵۰ پاک و مابین ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول است. شاخص هوا مابین ۱۰۱ تا ۱۵۰ برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز برای همه افراد ناسالم است.
 شاخص هوا مابین ۲۰۱ تا ۳۰۰ قرار گیرد بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ نیز خطرناک خواهد بود.

برچسب‌ها تغییرات اقلیمی اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان گرد و غبار زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان گرد و غبار تغییرات اقلیمی اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان گرد و غبار زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا به تهران بازگشت

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کیفیت هوای شهر تهران در بیست و هفتمین روز فروردین ماه برای نخستین بار در شرایط نارنجی (ناسالم برای گروه های حساس) قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: هواشناسی ایران| ورود سامانه بارشی به کشور / هشدار آب‌گرفتگی گسترده معابر و سیلاب

با توقف سامانه بارشی و همچنین بازگشت تدریجی شهروندان تهرانی از مسافرت های نوروزی و افزایش تردد وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر، شاهد کاهش کیفیت هوای تهران هستیم به گونه ای که شاخص لحظه ای کیفیت هوای شهر تهران امروز/ دوشنبه با قرار گرفتن روی عدد ۱۱۹ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت که در این شرایط به کودکان، بیماران قلبی و ریوی و همچنین زنان باردار توصیه می شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

این درحالی است که میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۷۹ و در شرایط سالم قرار داشت.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه های سنجش کیفیت هوای شهر تهران هیچ نقطه ای از پایتخت در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) نیست اما مناطقی همچون پیروزی منطقه (۱۳)، شادآباد منطقه (۱۸) و همچنین شهرداری منطقه ۱۹ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است و مابقی مناطق کیفیت هوا در شرایط سالم است.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۲۱ روز هم هوای سالم استنشاق کردند و بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران همه مناطق در وضعیت سالم است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227154 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • هوای ۵ شهر اصفهان قابل قبول است
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • آخرین وضعیت هوای خوزستان/ گتوند در وضعیت خطرناک
  • هوای اهواز و هندیجان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای تهران ناسالم شد
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • هوای تهران آلوده شد
  • هوای پایتخت آلوده شد
  • اصفهان برمدار سبز، زرد ونارنجی
  • هوای تهران همچنان در شرایط قابل قبول