Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش«نماینده»،  محمدرضا پورابراهیمی در همایش روز اصناف در کرمان توضیح داد: در حوزه مباحث مالیاتی از سه چهار سال قبل تلاش کردیم مسائل مربوط به اخذ مالیات سامانه‌محوری باشد نه ممیزمحور زیرا این تشخیص فساد آور است و مشکل ایجاد می کند.

وی افزود: قانون پایانه فروشگاهی سامانه مودیان طراحی شد؛ در قانون قبل مرجع برای رسیدگی به دعاوی سازمان مالیاتی بود در حالی که باید مرجع سومی باشد و موضوع را رسیدگی کند که در قانون جدید اصلاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی تصریح کرد: درخواست ما این است هیات های داوری سر جای خود بنشینند و در واقع بین سازمان صنفی و مالیاتی نظر بدهد و باید این موضوع در استان کرمان عملیاتی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دولت قبل هرچه تلاش کردیم سامانه محاسبات مالیاتی راه اندازی شود بخشی از آن عملیاتی نشد؛ امسال درخصوص میزان تشخیص مالیات ها اعلام شد براساس دیتاها انجام می شود. ‌

وی با بیان اینکه همه بحث ما این است که «علی الراس» حذف شود و عملکرد خرید، فروش و هزینه ها شفاف باشد افزود: سازمان امور مالیاتی در اجرای مفاد قانون سامانه مودیان، پایانه فروشگاهی و طرح نظام جامع مالیاتی عقب است و البته اعتراض به دولت کنونی نیست زیرا چند ماهی است مسئولیت را به عهده گرفته است.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه امسال با توافقات صورت گرفته، حدود یک میلیون واحد صنفی معاف از مالیات شدند، تصریح کرد: در مباحث مرتبط با مالیات این توافق شده و اگر بخواهند به اجحاف، مالیات واحد صنفی را افزایش بدهند، آماده همکاری و پیگیری مسائل اصناف هستیم.

ضرورت حمایت از  اصناف در ماجرای کرونا

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: یکی از توافقات با وزیر اقتصاد درباره مصوبات و تعهدات دولت درباره ستاد کرونا قرار بوده درباره اصناف اعمال شود، گزارش بدهند تا مطالبات واحدهای صنفی پاسخ داده شود.

وی با اشاره به مشکلات اصناف گفت: با توجه مشکلات ایجادشده برای اصناف ناشی از تعطیلات زمان کرونا باید تمام تعهدات دولت در ستاد کرونا در خصوص حمایت از اصناف عملیاتی و اجرایی شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مالیات نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وطنی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس قانون همه مجوزها باید الکترونیکی شوند و کسب و کارهای که شناسه یکتا نداشته باشند به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

وی افزود: این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده است که بسیاری از واحدهای صنفی از طریق سامانه ملی و دیگر سامانه‌های مرتبط مجوزهای الکترونیکی خود را دریافت کرده‌اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اینکه واحدهای صنفی، اصناف و بازاریان تنها تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند شناسه یکتا را اخذ کنند، گفت: بسیاری از واحدهای صنفی تا قبل از ۱۴۰۲ پروانه کسب گرفته‌اند و از شناسه یکتا برخوردار نیستند و به همین جهت قانون گذار فرصت داده تا از طریق سامانه ملی مجوزها این شناسه را کسب کنند.

وی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند با گوشی همراه خود وارد سامانه شوند و با وارد کردن سه کد به صورت رایگان و غیر حضوری شناسه یکتا را دریافت کنند.

وطنی با اشاره به اینکه کسبه و بازاریان طی چند روز آینده نسبت به گرفتن شناسه یکتا خود اقدام کنند، اظهار کرد: فعالان اقتصادی در صورت نداشتن این شناسه فاقد مجوز تلقی می‌شوند که مشکلاتی برای خود به وجود خواهند آورد.

وی تاکید کرد: گرفتن شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: افراد در صورتی که برای گرفتن شناسه به سامانه مراجعه کردند و موفق نشدند می‌توانند به اتحادیه‌های مربوط خود مراجعه کنند.

کد خبر 6086248

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق های بورسی می شود؟
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی