Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عبادی در جمع اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: هر کاری نیاز به برنامه دارد و مبارزه با مواد مخدر نیازمند برنامه‌ای مدون است، زیرا اشاعه دهنده آن استکبار جهانی است.

او گفت: مبارزه با مواد مخدر باید از خانواده و آموزش و پرورش در قالب موثر آغاز شود در غیر اینصورت نتیجه عکس را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عبادی گفت: با ورود انگلیس به کشور تریاک وارد شد، مواد مخدر را مجانی به دست مردم دادند از طرفی سوخته آن را به قیمتی خریدند که دستمزد یک روز کارگر بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با قدرت‌گیری رضا خان که خودش هم معتاد بود شعبه‌هایی را باز کردند و تریاک و شراب را می‌فروختند تا به شیوه‌های مختلف مردم را معتاد کنند.

او گفت: همین روند را در کشور‌های مظلوم اسلامی ادامه دادند و در کشور افغانستان اقدام به تولید تریاک کردند و در این ۲۰ سال آن را گسترش دادند امروز هم کسانی که می‌گویند دیگر کشت نمی‌کنیم باید معلوم شود نمی‌خواهند کشت شود یا می‌خواهند با بالابردن قیمت سود بیشتری ببرند.

حجت الاسلام عبادی گفت: به هیچ‌وجه نمی‌توان به غرب اعتماد کرد و این حساسیت را باید خانواده‌ها بیشتر داشته باشند، زیرا آن‌ها با معتاد کردن جامعه می‌خواهند دین، غیرت و خداپرستی را از ما بگیرند همان کاری که به عنوان اندلس انجام دادند و این طرح به برکت انقلاب در کشور ما پیاده‌سازی نشد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آیا نشنیدیم و ندیدیم که غرب با کشور‌های مسلمان چه کرده است پس چرا واقعیت دشمن را منعکس نمی‌کنیم آنچه نیرو‌های امنیتی، نظامی و انتظامی انجام می‌دهند قابل تقدیر است، اما باید جامعه نسبت به خواسته دشمن حساس شود.

او گفت: در دوران کرونا روزی ۷۰۰ نفر را از دست می‌دادیم که امروز به صفر رسیده است درحالی که سایر کشور‌ها هنوز درگیر هستند این یک اقدام جدی توسط دولت مردمی بود امروز روی مواد مخدر هم باید اقدام جدی صورت گیرد.

حجت الاسلام عبادی گفت: انقلاب اسلامی در این سال‌ها پیروزی‌های زیادی را کسب کرده و این پیروزی‌ها تا داخل خود کشور‌های غربی رسوخ کرده است و عدالت‌ خواهی جمهوری اسلامی به گونه‌ای اشاعه یافته که مردم کشور‌های غربی هم خواهان آن شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کار دشمن فساد است، اما مقابله با آن برنامه می‌خواهد که همه جامعه باید در این زمینه همراهی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد مخدر کشورهای عربی تریاک مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت حجت الاسلام عبادی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است

عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین گفت: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبود‌های زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلا در حوزه زیرساخت جبران شود.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی بوده و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی با بیان اینکه در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می‌توانند بر ماموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند گفت: ماموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

به گفته این مسئول، تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که همه دستگاه‌های متولی نیز باید برای مقابله و پیشگیری از آنها به‌روز شوند تا بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی با مشکل روبرو شود، کل کار زیر سوال می‌رود، با اینحال هم کنون در این حوزه پنج کمیته شورای مقابله با مواد مخدر شکل گرفته که همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند.

وی اضافه کرد: هماهنگی خوبی بین دستگاه قضایی، امنیتی و اجتماعی در استان قزوین وجود دارد و باید از این فرصت برای استفاده از ریشه کن شدن اعتیاد و مواد مخدر بهره برد.

کاظمی به تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات فرهنگی و آموزشی را باید جدی‌تر پیگیری کرد و از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج