Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@16:49:56 GMT

عصرانه خبری علم‌وفناوری ۲ تیر

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۸۲۰۱

عصرانه خبری علم‌وفناوری ۲ تیر

در این بسته خبری در مورد عرضه لپ‌تاپ شیائومی Book S 12.4 با پردازنده اسنپ‌دراگون 8cx نسل دو، جریمه سامسونگ برای تبلیغات گمراه کننده و رونمایی میکرون از جدیدترین کارت حافظه‌اش، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

سامسونگ از ISOCELL HP3 دومین سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود رونمایی کرد

سامسونگ سنسور جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی ISCOCELL HP3 را معرفی کرد که ابعاد آن نسبت به نسل قبلی‌اش ۲۰ درصد کاهش یافته و ابعاد پیکسل‌های آن نیز به ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۶ میکرومتر رسیده است.

سامسونگ ۱۰ ماه قبل از اولین سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. اکنون این شرکت دومین نسل حسگر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود موسوم به ISOCELL HP3 را معرفی کرده است.

ISOCELL HP3 یک حسگر دوربین ۱/۱.۴ اینچی با وضوح ۲۰۰ مگاپیکسل بوده و ابعاد پیکسل‌های آن ۰.۵۶ میکرومتر است. در مقام مقایسه ISOCELL HP1 یک حسگر ۱/۱.۲۲ اینچی با پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری است. سامسونگ می‌گوید کاهش ۱۲ درصدی اندازه پیکسل‌ها و همچنین کاهش ۲۰ درصدی ابعاد به سنسنور جدید اجازه می‌دهد تا در دستگاه‌های بیشتری قرار بگیرد. این حسگر جدید همچنین می‌تواند تصاویر ۱۴ بیتی را با پشتیبانی از چهار تریلیون رنگ ثبت کند.

لپ‌تاپ شیائومی Book S 12.4 با پردازنده اسنپ‌دراگون 8cx نسل دو عرضه شد

لپ‌تاپ شیائومی Book S 12.4 در بازار اروپا عرضه شد. این محصول یک لپ‌تاپ جداشونده دو منظوره به‌شمار رفته و از طراحی مشابه با سرفیس پرو ایکس شرکت مایکروسافت استفاده می‌کند. این دستگاه به لطف فرم طراحی باریک و سبک خود عمدتاً بر قابلیت حمل‌پذیری تمرکز دارد. شیائومی Book S 12.4 در اوایل ماه مارس سال جاری در پایگاه داده گیک‌بنچ و وبسایت صدور تائیدیه Bluetooth SIG رویت شد.

شیائومی Book S 12.4 مجهز به یک نمایشگر ۱۲.۴ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی است. این نمایشگر توسط پوشش کورنینگ گوریلا گلس پنج محافظت شده و با قلم استایلوس سازگاری دارد. بعلاوه از عملکرد لمسی نیز پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ مجهز به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین پنج مگاپیکسلی در قسمت جلویی است.

توان پردازشی شیائومی Book S 12.4 از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 8cx نسل دو تامین می‌شود. این دستگاه مجهز به هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بوده و امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی تا سقف ۵۱۲ گیگابایت از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز وجود دارد. انرژی مورد نیاز این لپ‌تاپ شیائومی از طریق یک باتری ۴۹۲۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ واتی تامین می‌شود. از جنبه نرم‌افزاری نیز این لپ‌تاپ سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ مبتنی بر معماری ARM را اجرا می‌کند.

سامسونگ بالاخره در گلکسی S23 طلسم دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی را تغییر می‌دهد

کمپانی سامسونگ در چند سال اخیر تمامی به‌روزرسانی‌ها در بخش دوربین را برای مدل اولترا پرچمداران بوده و نسخه‌های استاندارد و پلاس سری گلکسی S از ارتقاها محروم بوده‌اند. شاید جالب باشد بدانید که از سال ۲۰۱۹ تا به امروز رزولوشن دوربین سلفی این دو مدل تغییر نکرده ولی شاید با S23 این سنت شکسته شود.

گلکسی کلاب گزارش داده که سامسونگ می‌خواهد در مدل‌های گلکسی S23 و S23 پلاس از دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کند.

سامسونگ از سال ۲۰۱۹ تا به امروز به استفاده از دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی برای پرچمداران مشغول بوده است، اما حالا با استناد به این گزارش، سامسونگ پس از سه سال قصد دارد با عرضه گلکسی S23 طی سال آتی دستی به سر و روی وضوح این دوربین سلفی بکشد.

گلکسی S10 اولین دستگاهی بود که دوربین ۱۰ مگاپیکسلی راهی بازار شد و این رویه تا جایی ادامه پیدا کرد که حتی پرچمداران کنونی سامسونگ یعنی گلکسی S22 و S22 پلاس نیز همچنان از همین دوربین ۱۰ مگاپیکسلی برخوردارند.

با قابلیت جدید در توئیتر متن های طولانی بنویسید

توئیتر اکنون در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که با آن می توان متن های طولانی تری نوشت و محدودیت کارکتر از بین می‌رود.

توئیتر روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال آزمایش ویژگی جدیدی به نام «یادداشت‌ها» است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد نوشته‌های مقاله‌مانند را به‌عنوان یک پیوند در داخل و خارج این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند.

این شرکت همچنین گفت که خبرنامه Revue را که سال گذشته خریداری کرد اکنون به همراه ویژگی "یادداشت‌ها" بخشی از Twitter Write خواهد بود. این ویژگی طولانی مدت توسط گروه کوچکی از نویسندگان در حال آزمایش است و توئیتر جزئیات بیشتری در مورد عرضه گسترده آن ارائه نکرده است. این شرکت در حال حاضر محدودیت ۲۸۰ کاراکتری برای توئیت‌ها دارد.

سامسونگ برای تبلیغات گمراه‌کننده جریمه شد

واحد سامسونگ الکترونیکس در استرالیا به دلیل ادعاهای نادرست درباره قابلیت ضد آب بعضی از مدل‌های تلفن هوشمند ساخت این شرکت به پرداخت ۱۴ میلیون دلار استرالیا (۹.۶۵ میلیون دلار) جریمه محکوم شد.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا اعلام کرد سامسونگ استرالیا اقرار کرده که خریداران بعضی از گوشی‌های گلکسی را درباره سطح ضد آب بودن آنها گمراه کرده است. این رگولاتور استرالیایی نخستین بار در ژوئیه سال ۲۰۱۹ از این شرکت شکایت کرده بود.

طبق توضیحات این رگولاتور، سامسونگ در فاصله مارس ۲۰۱۶ تا اکتبر ۲۰۱۸ تبلیغاتی در فروشگاه خود و شبکه های اجتماعی منتشر کرد که مدعی شده بود تلفن‌های این شرکت می تواند در استخرها یا آب دریا استفاده شود. با این حال کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا صدها شکایت از کاربرانی دریافت کرد که می‌گفتند تلفن هوشمند آنها پس از اینکه در داخل آب استفاده شده است، دیگر مثل قبل کار نمی کند یا حتی از کار افتاده است.

میکرون از جدیدترین کارت حافظه اش رونمایی کرد

جدیدترین microSD شرکت میکرون قابلیت ذخیره سازی بالایی داشته و ۵۰ درصد بیشتر از کارت حافظه C200 ظرفیت دارد.

کارت حافظه یکی از قدیمی‌ترین انواع محصولات ذخیره‌سازی فایل در دنیا است. امروزه در بازار جهانی، شرکت‌ها با ساخت انواع این محصولات قصد جذب مخاطب را دارند. محصولاتی با تنوع در امکانات و قابلیت از وزن آنها گرفته تا ظرفیت ذخیره‌سازی که هدف همه تولیدکنندگان افزایش میزان ظرفیت ذخیره‌سازی این محصولات است.

در این کارت ۱.۵ ترابایتی می‌توان ۳۵۰ دی وی دی، ۷۰ دیسک بلورِی یا ۱۵ هزار دیسک Zip را ذخیره کرد. به گفته مسئولان شرکت Micron، کارت حافظه i400 بالاترین ظرفیت ذخیره‌سازی در جهان را داشته و ۵۰ درصد بیشتر از کارت حافظه C200 ظرفیت دارد. شرکت میکرون برای ساخت این محصول از فناوری 3D NAND استفاده کرده است. این فناوری در تولید SSD ها هم نقش داشته و منجر به بالا رفتن ظرفیت ذخیره سازی و کاهش نرخ خطا و مصرف انرژی می‌شود.

کد خبر 583678

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه علمی تازه های علمی علم و فناوری تازه های تکنولوژی تکنولوژی اخبار تکنولوژی خبر تکنولوژی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ظرفیت ذخیره سازی لپ تاپ شیائومی شیائومی Book S 12 4 ۲۰۰ مگاپیکسلی ۱۰ مگاپیکسلی دوربین سلفی کارت حافظه دوربین ۱ پیکسل ها گلکسی S

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟

داشتن فعالیت بدنی، به چالش کشیدن ذهن، نوشتن فهرست انجام کارها و مصرف مکمل کورکومین می‌تواند خطر ضعف حافظه را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با وجود اینکه فراموش و ضعیف شدن حافظه می‌تواند آزاردهنده باشد، اما راهکارهایی برای بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر از دست دادن حافظه وجود دارد؛ در ادامه به بررسی اقداماتی برای کاهش خطر ابتلاء به ضعف حافظه می‌پردازیم:

داشتن فعالیت بدنی

فعالیت بدنی نه تنها برای بدن مفید است، بلکه به بهبود عملکرد شناختی نیز کمک می‌کند، انجام ورزش منظم جریان خون به مغز را افزایش می‌دهد و خطر ابتلاء به ضعف حافظه را کاهش می‌دهد، بنابراین توصیه شده است روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط مانند پیاده‌روی، دویدن یا شنا داشته باشد.

به چالش کشیدن ذهن

مغز انسان نیز مانند عضلات برای قوی و سالم ماندن نیاز به ورزش منظم دارد، بنابراین لازم است افراد به منظور پیشگیری از بروز اختلالات شناختی، ذهن خود را تحریک کنند و توانایی‌های شناختی را به چالش بکشند؛ پازل‌ها، بازی‌های فکری و حل کردن جدول روش‌های عالی برای فعال نگه داشتن مغز و بهبود عملکرد حافظه است؛ علاوه بر این، یادگیری مهارت‌ها یا سرگرمی‌های جدید می‌تواند باعث تحریک ذهنی شود و به ایجاد مسیرهای عصبی جدید کمک کند، در این صورت مغز فعال باقی می‌ماند.

نوشتن فهرست انجام کارها

یکی از دلایل رایج ضعف حافظه نداشتن برنامه‌ریزی دقیق است، با ایجاد فهرست انجام کارها و برنامه‌ها می‌توانید به سازمان‌دهی و دسترسی آن به وظایف و مسئولیت‌های خود کمک کنید، بدین منظور قرارملاقات‌ها و وظایف مهم خود را یادداشت کنید و به طور مرتب به لیست خود مراجعه کنید تا آن‌ها را فراموش نکنید؛ تقسیم وظایف به مراحل کوچک‌تر و قابل مدیریت نیز می‌تواند باعث شود احساس خستگی کمتری داشته باشید و به خاطر سپردن آن‌ها نیز آسان‌تر شود.

مصرف مکمل کورکومین

کورکومین که یک ترکیب فعال در زردچوبه است، به دلیل فواید شناختی بالقوه‌ای که دارد مورد توجه قرار گرفته است؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کورکومین با هدف قرار دادن مسیرهای درگیر در بیماری آلزایمر به بهبود عملکرد شناختی کمک می‌کند، به نظر می‌رسد که مکمل‌های کورکومین ممکن است اثرات محافظتی عصبی داشته باشند و از سلامت مغز حمایت کنند.

کد خبر 747098

دیگر خبرها

  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید!
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است