Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه به شدت از کمبود دبیر و معلم رنج می‌بریم، گفت: از طریق دانشگاه فرهنگیان باید این کمبود برطرف شود اما دانشگاه مناسب شان استان فارس نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، شورای آموزش و پرورش استان فارس عصر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش، مسئولان استانی و نمایندگان مجلس برگزار شد، محمدهادی ایمانیه عصر امروز در شورای آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه همه مسئولان استان کنار هم قرار گرفتند تا نواقص برطرف شود، اظهارداشت: اولویت نخست ما آموزش و پرورش است که باید ریشه‌ای مشکلات آن حل شود چون روی جامعه تاثیر مستقیم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به شدت از کمبود دبیر و معلم رنج می‌بریم، گفت: از طریق دانشگاه فرهنگیان باید این کمبود برطرف شود اما دانشگاه مناسب شان استان فارس نیست اعلام آمادگی می‌کنم که با همکاری وزارت علوم در یک تعامل بین دو وزارت خانه و استان مشکل این فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان حل شود.

استاندار فارس با اشاره به درخواست‌های ارائه شده از سوی مدیرکل آموزش و پرورش و محدود بودن امکانات افزود: کسانی که تجربه بیشتری در وزارت خانه و حوزه مبدل‌سازی دارند به استان فارس سفر کنند و از امکانات این استان برای حل مشکل پیشنهاد دهند به شرط اینکه از طرف شما تام‌الاختیار باشند.

وی بیان کرد: از اعتبارات مسئولیت اجتماعی استان نیز کمک می‌کنیم تا مشکلات سخت‌افزاری آموزش و پرورش را تا پایان دولت حل کنیم.

ایمانیه با بیان اینکه به موازات آموزش باید پرورش هم حرکت کند، عنوان کرد: مدارس امین در استان راه‌اندازی شده و با هم‌افزایی می‌توانیم الگوی مناسبی برای سایر نقاط کشور باشیم و در این بعد نیز ما اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی با تاکید هم‌افزایی آموزش و پرورش با حوزه ورزش و بهداشت استان افزود: هم‌افزایی و همکاری بیشتر با این دستگاه‌ها می‌تواند به دانش‌آموزان و فرهنگیان خدمات بیشتری ارائه کند‌ به ویژه در همکاری با فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند یک مهارت و آینده بهتری را برای دانش‌آموزان رقم بزند.

محمد خلیل عسگری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این جلسه اظهارداشت: در استان فارس 61 هزار و 242 نیروی انسانی و 59 ناحیه و شهر و منطقه آموزش و پرورش داریم که در 43 هزار و 961 کلاس و در قالب 941 هزار و 204 نفر دانش‌آموز قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه 5 هزار و 61 مدرسه عادی داریم که نزدیک به هزار مدرسه مختلط هستند، گفت: در عشایر هنرستان نداریم یعنی مکانی برای آموزش فن و مهارت به فرزندان عشایر وجود ندارد و 2 هنرستان شبانه‌روزی عشایر برای دختران و پسران نیاز است.

عسکری با بیان اینکه در شیراز مشکلات زیاد است، افزود: 30 درصد جمعیت دانش‌آموزی استان در این شهر است اما به لحاظ فضا 15 درصد در اختیار دارد که اغلب نیز فرسوده است و نیازمند ساماندهی مدارس در شهر شیراز هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس عنوان کرد: مجموعه جذب منابع انسانی تا مهرماه امسال 5 هزار و 966 نفر است که با احتساب تعداد بازنشستگان 587 نفر کمبود نیرو داریم با توجه به همه روش‌های رفع کمبود نیروی انسانی هنوز 50 درصد با مشکل کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم. 

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی هنرستان دانش‌بنیان استان فارس پایلوت شده است، عنوان کرد: تقاضا داریم که حمایت ویژه برای ارتقای هنرستان‌ها انجام شود.

عسکری با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش استان فارس خواستار حمایت وزارت‌خانه برای تکمیل این پروژه‌ها شد و گفت: پروژه 486 واحدی مسکن فرهنگ از جمله این پروژه‌ها است که از سال 94 شروع شده و با پیشرفت 10 درصد به دلیل عدم همکاری صندوق ذخیره فرهنگیان این پروژه معطل مانده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به پذیرش اسکان مسافران در ایام پیک سفر افزود: این استان نیاز به یک اردوگاه ملی دارد و اردوگاه شهید دستغیب می‌تواند تجهیز شود و در راستای ارائه خدمات به مسافران استفاده شود.

وی با بیان جمع هزینه مورد نیاز برای این اردوگاه افزود: جمع کل هزینه پیش‌بینی شده 75 میلیارد تومان است که اگر بخشی از این اعتبار تخصیص داده شود می‌تواند این اردوگاه مورد استفاده بیشتری قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس همچنین وضعیت دیگر اردوگاه‌های استان را تشریح کرد و خواستار حمایت بیشتر وزارت خانه به استان‌ فارس، اردوگاه‌ها و مجتمع‌های تفریحی و ورزشی شد.

مکان فاخری برای دانشگاه فرهنگیان استان فارس فراهم شودظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان خراسان شمالی ارتقا می‌یابد + فیلمتمام فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استخدام آموزش و پرورش می‌شوند

وی با بیان اینکه 29 پروژه نیمه تمام تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش افزود: 84 پروژه در حوزه معاونت تربیت بدنی داریم که 42 پروژه امروز افتتاح یا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پایان از انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استان فارس خبر داد و اظهارداشت: مطالبه 92 میلیاردی از شهرداری داشتیم که در قالب این تفاهم‌نامه‌ها وصول این مطالبه نیز پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان فارس مدیرکل آموزش و پرورش آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان وزارت خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی آموزش و پرورش البرز از ۷۶۸ مسافر در مراکز اسکان نوروزی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حجرگشت از میزبانی ۷۶۸ مسافر در مراکز اسکان نوروزی البرز توسط آموزش و پرورش این استان تا به امروز خبر داد و بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۱۲ مرکز اسکان موقت و هشت مرکز رفاهی با ۷۵ اتاق برای اسکان مهمانان نوروزی در نظر گرفته و از روز ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲، میزبانی مسافران آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۶۸ نفر در قالب ۱۵۵ خانوار توسط پایگاه‌های اسکان آموزش و پرورش استان البرز، پذیرش و اسکان داده شده‌اند، گفت: ۱۲ فروردین ماه آخرین روز پذیرش مراکز اسکان موقت فرهنگیان خواهد بود. همچنین به منظور تسهیل در سفرهای نوروزی فرهنگیان سامانه جامع اسکان فرهنگیان به نشانی eskan.medu.ir برای خدمات رزرو و پذیرش غیرحضوری فعال است.

کد خبر 6062748

دیگر خبرها

  • اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش لرستان 
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • پذیرش فرهنگیان در مراکز اقامتی نوروزی از مرز یک میلیون «نفر روز» گذشت
  • پذیرش بیش از ۱۴ هزار  نفر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان همدان
  • پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی
  • پذیرش بیش از ۹۱۸ هزار نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش/استان فارس؛ بیشترین اسکان نوروزی فرهنگیان
  • پذیرش بیش از۹۱۸ هزار نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش/استان فارس بیشترین اسکان نوروزی فرهنگیان
  • میزبانی آموزش و پرورش البرز از ۷۶۸ مسافر در مراکز اسکان نوروزی
  • اسکان بیش از ۷۰۰ مسافر نوروزی در مراکز آموزش و پرورش البرز
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است