Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، مهران اوچی اردبیلی روز پنجشنبه در بازدید از خط تولید نشاسته صنعتی جهاد دانشگاهی استان اردبیل در نمین با بیان اینکه سالانه حدود ۷۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان تولید می‌شود که ۲۵۰ هزار تن از محصول درجه ۳ و ۴ آن به عنوان ضایعات دورریز می‌شود، اظهار کرد: با استفاده از این ظرفیت و با کمک پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی به تکنولوژی تولید نشاسته صنعتی از این مواد دست یافته و موافقت ایجاد این کارخانه را از کارگروه اقتصاد مقاومتی استان اخذ کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر با تلاش محققان جهاد دانشگاهی به مرحله استحصال این ماده باارزش صنعتی که به علت ویسکوزیته بالا مانع ریزش دیواره‌ چاه های نفتی می‌شود و در صنایع نفت به عنوان مبرد مته‌های حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، رسیده‌ایم و در فازهای بعدی نیز تلاش داریم تا تکنولوژی‌های جدید را در این کارخانه به مرحله عملیاتی شدن برسانیم.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: نیاز سالانه کشور به این نشاسته حفاری چهار هزار تن است که از خارج کشور با ارزبری بسیار بالا وارد می‌شود که با دستیابی به این تکنولوژی علاوه بر خودکفایی کشور زمینه صادرات این محصول را نیز فراهم شده است.

اوچی اردبیلی، ظرفیت اسمی این کارخانه را در فاز اول ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این کار یک اقدام دانش‌بنیان بر پایه فناوری روز دنیاست که امیدواریم با جذب اعتبارات ملی و استانی بتوانیم کارخانه را به ظرفیت واقعی ۲ هزار تن در سال برسانیم.

وی با بیان اینکه به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر تامین نهاده‌های دامی با مشکل مواجه شده است، بیان کرد: به همت محققان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی به دنبال تولید گلوتامیک اسید و اسید آمینه لیزین که دو ماده با ارزش غذایی مورد استفاده در جیره غذایی دام و طیور می‌باشد هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه این مواد وارداتی بوده و ارزبری بالایی دارند، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی خط تولید این محصولات می‌توانیم استان را از واردات این نهاده‌ها بی‌نیاز کرده و حتی در صادرات آن نیز ورود نماییم.

اوچی اردبیلی افزود: با مساعدت و حمایت مسئولان استانی تلاش داریم طی امسال و سال آینده خط تولید این دو محصول باارزش را در اردبیل و در کنار خط تولید نشاسته صنعتی راه‌اندازی کنیم.

وی در ادامه به تولید محصولات دارویی بر پایه گیاهان دارویی در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره کرد و گفت: دو محصول قطره سینوزیت با نام علمی دامپرلی و پماد پاپیتال مرحله تست انسانی و اخذ کد اخلاق پزشکی را سپری کرده و به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

وی استان اردبیل را یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی عنوان و بیان کرد: جنگل فندقلو به عنوان زیستگاه طبیعی و منحصربفرد منبع بسیار غنی تولید و استحصال گونه‌های متنوع گیاهان دارویی است که در سال های اخیر این ظرفیت مغفول مانده است.

اوچی اردبیلی به خدمات مرکز درمان نازایی و ناباروری اردبیل نیز اشاره و اظهار کرد:  در ۱۰ سال گذشته با فعالیت مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در استان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خانواده فرزنددار شده‌اند و امید به زندگی به این خانواده‌ها بازگشته است.

وی از بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل به همت جهاد دانشگاهی اردبیل خبرداد و خاطرنشان کرد: این طرح با کارفرمایی میراث فرهنگی و استانداری به این نهاد واگذار شده تا سند بالادستی برای توسعه همه جانبه استان در بخش گردشگری تهیه و تدوین شود.

رئیس دادگستری شهرستان نمین هم در این بازدید گفت: از اینکه جهاد دانشگاهی با بها دادن به اندیشه‌های فناورانه، جوانان را تا مرحله تبدیل ایده به پدیده همراهی می‌کند مایه خرسندی و سربلندی است و جای تقدیر دارد.

شکور نوروزنیا افزود: در حال حاضر، کشور برای توسعه نیازمند بها دادن به اندیشه‌های خلاقانه و فناورانه جوانان است به همین خاطر باید حمایت‌ از این ایده‌ها استمرار داشته باشد.

وی اظهار کرد: انتخاب شعار امسال با عنوان "تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین" از سوی مقام معظم رهبری، نشان از دغدغه فکری ایشان برای ارتقای چهره تولید، دانش و اقتصاد کشور دارد.

رئیس دادگستری شهرستان نمین با اشاره به اینکه فعالیت جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی آمیخته با علم و فناوری است، خاطرنشان کرد: حمایت از واحدهای دانش بنیان در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی و ایده‌های فناورانه در مرکز نوآوری و شکوفایی، راه‌اندازی کارخانه تولید نشاسته صنعتی و بومی سازی دانش فنی پژوهشگاه رویان در قالب مرکز درمان ناباروری از اقدامات مهم و ارزشمند جهاد دانشگاهی اردبیل می‌باشد که در این راستا انجام گرفته است.

نوروزنیا، تولید و اشتغال را در کاهش نیازمندی کشور مهم خواند و ادامه داد: این اقدامات ارزشمند با رهبری و مدیریت جهاد دانشگاهی توانسته است در توسعه همه‌جانبه استان تاثیرگذار باشد که امیدواریم شاهد فعالیت‌های بیشتر این نهاد با حمایت‌های مسئولان باشیم.   

وی با ابراز تاسف از واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی ادامه داد: وقتی در استان اردبیل ظرفیت تولید این مواد با قیمت تمام شده پایین وجوددارد توجیهی برای واردات آنها نداریم و ضروری است مسئولان در این راستا و با حمایت از ایده‌های مراکز علمی پژوهشی همچون جهاد دانشگاهی برای تولید این نهاده‌ها در کنار این مجموعه‌ها قرار گیرند.

رئیس دادگستری نمین با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، به حمایت همه‌جانبه از واحدهای تولیدی مشکل‌دار این شهرستان اشاره کرد و افزود: تا حد زیادی از تعطیلی واحدهای تولیدی این شهرستان جلوگیری کرده‌ایم تا چرخه تولید و صنعت در نمین متوقف نشود.

برچسب‌ها نمین سازمان جهاد دانشگاهی دادگستری رونق تولید اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمین سازمان جهاد دانشگاهی دادگستری نمین سازمان جهاد دانشگاهی دادگستری رونق تولید اردبیل تولید نشاسته صنعتی جهاد دانشگاهی گیاهان دارویی استان اردبیل اوچی اردبیلی راه اندازی نهاده ها خط تولید هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

سیدحامد عاملی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: مأموریت اصلی برای فعالیت سال جاری توسط مقام معظم رهبری مشخص شده و لازم است دستگاه‌ها در تدوین تمامی اقدامات اعم از زیرساخت‌ها و پروژه‌ها با محوریت تولید حرکت کنند.

او افزود: در حال حاضر فرصت بی سابقه‌ای برای حمایت از تولید ایجاد شده و در این راستا، کمیته حمایت قضایی، شورای حمایت از سرمایه‌گذاری، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای رفع موانع تولید فعالیت می‌کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه موانع حوزه تولید به هیأت مقررات‌زدایی اعلام می‌شود، بیان کرد: لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در راستای رفع موانع تولید برنامه‌ریزی کنند و نباید مانعی برای مأموریت جهش تولید ایجاد شود.

عاملی با تأکید بر لزوم تدوین و اعلام برنامه‌ها و پروژه‌های اثربخش و شاخص دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها، گفت: در قالب این برنامه‌ها باید پروژه‌های در حال اجرا و یا در آستانه تکمیل و بهره‌برداری اعلام شود و برای تأمین اعتبارات تلاش شود.

او ادامه داد: با وجود محدودیت‌های اعتباری ۱۰۰درصد اعتبارات جاری استان اردبیل در سال گذشته تخصیص یافت.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات مهم برای تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال به پروژه راه‌آهن اردبیل با ۲۰۵درصد تخصیص، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های بزرگ‌راهی استان با ۱۱۶درصد تخصیص،۲هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی با ۱۲۰درصد تخصیص، یک هزار ۲۱۰ میلیارد ریال به بیمارستان نجف‌زاده با ۲۴۲درصد تخصیص و سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۹۲ پروژه مهم استانی اختصاص یافت.

عاملی بیان کرد: در سال جاری یکسری اعتبارات ابلاغی در سال جاری به وزارتخانه‌ها ارسال شده که اقدام فوری مدیران از مرکز برای جذب و تعیین تکلیف سهم اعتباری پروژه‌های مربوط ضروری است.

او با اشاره به احصای ۹۱ پروژه نیازمند اعتبار در سال گذشته برای تکمیل، افزود: اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها جذب شده و امسال باید تکمیل و بهره‌برداری شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: توجه به اجرای ظرفیت‌های قانونی مرتبط با تأمین اعتبارات حوزه خانواده، جمعیت و فرزندآوری مورد تأکید بوده و اقدام مدیران در این زمینه ضروری است.

عاملی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای برگزاری جام صفوی در استان اردبیل، لازم است تمامی دستگاه‌ها به این موضوع کمک کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است