Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد برای پروژه‌های آموزشی استان فارس تصویب شد، گفت: همچنین ۲۰ میلیارد هم برای تجهیزات داده می‌شود.‌ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، یوسف نوری عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش بر همه ابعاد زندگی و جامعه اظهارداشت: آموزش و پرورش در اشتغال، اقتصاد و تولید ناخالص نیز تاثیرگذار است امروز هنرستانی بیکار نداریم اما دکترای بیکار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر فعالیت دانش‌بنیان نباشد، تولید نیست و اگر تولید نباشد اقتصاد و اشتغالی نیز نیست، گفت: همه اعتقاد دارند که دانش‌بنیان باید از سن قبل از دبستان و دبستان شروع کرد و عدالت اجتماعی با عدالت تربیتی برقرار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نرخ بازگشت سرمایه در آموزش و پرورش در دوره ابتدایی بیش از 15 درصد است ولی چون ملموس نیست سرمایه‌گذاری نمی‌شود، افزود: سند تحول در سال 90 تصویب شد اما گروهی سرکار آمدند و سندی آوردند که سبب عقب ماندگی سند تحول بنیادین شد.

وی با بیان اینکه در دوره گذشته سند 2030 بدون هیچ شرطی پذیرفته شد، بیان کرد: مشکل ما استفاده از الگوی تقلیدی است در حالی که ما یک نظام اعتقادی و ایدئولوژیک هستیم، برنامه‌های توسعه براساس آمایش سرزمین نبوده که سبب بی‌عدالتی در ابعاد مختلف شده است.

نوری با بیان اینکه استان البرز امروز پایین‌ترین سرانه را دارد، عنوان کرد: باید 8 و 3 دهم متر برای هر دانش‌آموز فضای آموزشی داشته باشیم اما آنقدر مشکل است که سرانه پرورشی و ورزشی فراموش شدند، در دوران کرونا مربی بهداشت نیاز داشتیم که نداشتیم و اکنون مشاور لازم است که نداریم.

وی با بیان اینکه باید در شورای آموزش و پرورش به صورت جدی تصمیم گرفته شود، افزود: نباید مراکز رفاهی و درمانی همانطور بمانند و بعد از 10 سال فرسوده شوند بلکه باید با مشارکت بخش خصوصی این مراکز تجهیز و به روز شود. نباید پول مدارس صرف اینها شود اکنون مدارس در اولویت است، املاک مدارس هم باید به نفع خود مدارس استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 8 هزار مدرسه کانکسی در کشور داریم گفت: در مدارس کانکسی بالای 10 نفر دانش‌آموز 20 درصد  اعتبار از سوی شما و 80 درصد وزارت خانه ورود می‌کند چرا که این مدارس جز اولویت‌های ما هستند.

وی با بیان اینکه 400 میلیارد برای پروژه‌های آموزشی فارس تصویب شد، گفت: این اعتبار برای مراکز درمانگاهی، رفاهی و بازنشستگان نیست بلکه باید برای پروژه‌های آموزشی از این اعتبار استفاده شود همچنین 20 میلیارد هم برای تجهیزات داده می‌شود.‌

نوری با اعلام آمادگی برای ایجاد 100 فضای ورزشی و تامین اعتبار 50 درصد از سوی معاونت تربیت بدنی گفت: 1500 میلیارد در سطح کشور برای فعالیت‌های تابستانی، پرورشی و آموزشی قرار داده شده است که آموزش تابستانی برای جبران مدت زمان آموزش غیرحضوری است‌.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 300 گروه جهادی از درس دادن تا ساخت و ساز ساماندهی شدند، عنوان کرد: قرارگاه عدالت تربیتی در همه استان‌ها از جمله فارس هم تشکیل شده است.

نوری درباره گسترش نواحی در شیراز عنوان کرد: نامه بزنید و ما هم قول پیگیری می‌دهیم اما نمایندگان شما باید به گونه‌ای تدوین کنند که برگشت نخورد؛ همچنین در زمینه نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی 34 هزار و 813 نفر جذب می‌شوند و مصوبه دولت هم این است که نخبگان بدون آزمون جذب شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روی تربیت معلم براساس سند تحول جدی هستیم، گفت: برش استانی سند تحول نیز می‌تواند تدوین شود که استان فارس در این زمینه ظرفیت دارد.

نوری با بیان اینکه باید به عشایر معلم ثابت دهیم اما باید از همان منطقه و عشایر باشد، از کمک به تامین نیروی مورد نیاز عشایر خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان نیز امروز کلنگ زده و ساخته می‌شود.

تاراج بخشی از املاک آموزش و پرورش استان فارس توسط سودجویان/ هیئت نظارت از سوی وزارت‌خانه تشکیل شود کمبود فضای آموزشی در کلانشهر شیراز / مکان دانشگاه فرهنگیان در شان استان فارس نیست پیشرفت و متمایز بودن آموزش و پرورش ناشی از اجرای سند تحول بنیادین است

وی با بیان اینکه در ساخت اماکن فرهنگیان می‌توانیم ورود کنیم اما برای بازنشستگان باید مقررات را بازنگری کنیم، گفت: نباید تفکیک کرد می‌توانیم از ظرفیت ساختمان‌ها و مراکز فرهنگیان برای بازنشستگان استفاده کرد. برای اردوگاه‌ها نیز به صورت تجهیزاتی می‌توانیم کمک کنیم اما رقم عمرانی را نمی‌توانم اکنون اعلام کنم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: پیشنهاد استخدام معلمان قرآنی و مدارس امین نیز داده و پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش استان فارس سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار هم اکنون در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعات حق‌التدریس معلمان

داوطلبان با استفاده از شماره پرونده، شماره شناسنامه و کدملی می‌توانند از نتیجه خود مطلع شوند.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۳ صبح روز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

در آزمون استخدام رشته‌های شغلی آموزگاری، ۲۸ هزار آموزگار برای مدارس ابتدایی استخدام خواهند شد.

پیش از این حسن داوود الموسوی مدیرکل هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرده بود: متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون استخدام آموزگار، در صورتی که براساس نتیجه مندرج در کارنامه جزو معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت قرار گرفته باشند، نسبت به تکمیل برگه‌های مورد درخواست اقدام کنند.

وی افزود: هریک از داوطلبان معرفی شده چندبرابر ظرفیت، موظف هستند طبق مفاد اطلاعیه سازمان سنجش و براساس تقویم زمان بندی در فرایند بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و سایر مراحل حضور یابند.

داودالموسوی در ادامه بررسی صلاحیت‌های عمومی افراد واجد شرایط را منوط به تأیید مدارک و مستندات داوطلبان دانست و گفت: با توجه به اینکه مقرر است تکمیل برگه‌های اطلاعات فردی داوطلبان جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش از طریق سامانه my.medu.ir انجام شود، ضروری است پس از انتشار اسامی در سایت سازمان سنجش در مهلت تعیین شده با مراجعه به این سامانه با استفاده از گزینه ورود از طریق درگاه دولت و استفاده از شماره همراه با مالکیت شخص داوطلب نسبت به تکمیل دقیق فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش، اقدام کنند.

مدیرکل هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: عواقب ناشی از عدم تکمیل یا ارسال ناقص فرم مذکور و همچنین عدم ارسال مدارک موردنیاز در زمان مقرر متوجه داوطلب است.

داودالموسوی خطاب به پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدامی گفت: داوطلبان می‌توانند برای پیگیری اخبار و دریافت اطلاعات مورد نیاز مربوط به گزینش به درگاه اینترنتی https://gozinesh.medu.gov.ir مراجعه یا با نصب پیام رسان شاد، در کانال گزینش آموزش و پرورش به نشانی( gozinesh_medu ) عضو شوند.

شایان ذکر است مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری در بخش اطلاعات فردی گزینش در سامانه و انجام بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش به شرح زیر اعلام شده است:

یک قطعه عکس پرسنلی( فایل عکس در کاربرگ اطلاعات فردی بارگذاری شده و اصل عکس به پرینت کاربرگ اطلاعات فردی الصاق می شود)

تصویر تمامی صفحات شناسنامه

تصویر کارت ملی

تصویر آخرین مدرک تحصیلی

تصویر مدارک مربوط به کسب مقام یا رتبه‌های علمی، فرهنگی و هنری، ورزشی، قرآنی و...

تصویر گواهی معتبر اشتغال در آموزش و پرورش

تصویر سوابق ایثارگری داوطلب و خانواده درجه یک

انتهای پیام/

کد خبر: 1228012 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • نتایج آزمون استخدامی معلمان منتشر شد | جزئیات مراحل چهارگانه بررسی مدارک، معاینه پزشکی، ارزیابی تکمیلی و گزینش | اعلام مدارک مورد نیاز
  • اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار
  • معلمان فارس فاتح بلندترین قله فارس
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری