Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول امدادرسانی سازمان ملل متحد اعلام کرد حدود نیمی از گروه های امدادی در انتقال کمک های مالی به افغانستان با مشکل مواجه هستند.

مارتین گریفیتس روز پنجشنبه به وقت محلی به شورای امنیت گفت: سیستم بانکی رسمی همچنان به مسدود کردن نقل و انتقالات مالی به افغانستان  به دلیل ریسک زیاد ادامه می دهد و این امر بر کانال های پرداخت تاثیر گذاشته و در زنجیره تامین  اختلال ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل متحد تلاش کرده است سیستمی موسوم به تسهیلات مبادله بشردوستانه را راه اندازی کند تا میلیون‌ها دلار کمک را به پول افغانی تبدیل کرده و از بحران‌های اقتصادی افغانستان  جلوگیری کند و تحریم‌های رهبران طالبان را دور بزند.

گریفیتس ادامه داد که حدود نیمی از گروه های امدادی که اخیرا توسط سازمان ملل متحد مورد بررسی قرار گرفته اند، در انتقال کمک های مالی به افغانستان با مشکل مواجه بوده اند.

وی تصریح کرد که دو سوم از گروه های امدادی کمبود نقدینگی  در افغانستان را به عنوان مانعی در مقابل  برنامه های آنها عنوان کردند.

وی افزود که مقامات طالبان همچنین  به‌طور فزاینده‌ای در ارسال کمک‌های بشردوستانه مداخله می‌کنند. این مداخله به‌رغم تعهد آنها به مقامات سازمان ملل در ماه سپتامبر مبنی بر عدم دخالت در این روند انجام می شود.

گریفیتس گفت که سازمان ملل متحد تنها یک سوم از ۴.۴ میلیارد دلار بودجه مورد نیاز خود را برای رفع نیازهای بشردوستانه در افغانستان در سال ۲۰۲۲ دریافت کرده است.

این مقام ارشد سازمان ملل تاکید کرد: ما بودجه کافی نداریم.

شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه درحالی نشست سه ماهه خود در مورد افغانستان را برگزار کرد که روز گذشته زلزله ای ویرانگر در این کشور دستکم یک هزار نفر را به کام مرگ کشاند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان ملل متحد ، افغانستان ، طالبان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ملل متحد افغانستان طالبان مالی به افغانستان سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، برنی سندرز عضو مجلس سنای امریکا با ارائه طرحی، خواستار توقف کمک نظامی امریکا به رژیم صهیونیستی شده است. وی هنگام ارائه این طرح گفت: با توجه به این واقعیت که اکثریت مردم آمریکا اکنون می خواهند کمک مالی به ماشین جنگی نتانیاهو متوقف شود تصویب چنین کمکی غیرقابل درک است. به ویژه در زمانی که دولت اسراییل به وضوح این قانون را زیر پا گذاشته ، اعطای کمک مالی برای کشتار مردم غزه تصمیمی افتضاح است. آقای رییس جمهور من واقعا نمی فهمم تخریب دانشگاه، خانه، زیرساختها و مراکز بهداشتی و آموزشی چه فایده نظامی دارد؟!
وی افزود: به خصوص زمانی که شاهدیم بسیاری از مردم آمریکا حتی قادر به پرداخت اجاره مسکن، قبوض ماهانه و هزینه های درمانی و تحصیلی شان نیستند، این کمک های چند میلیارد دلاری چه معنی دارد؟!
این سناتور آمریکایی خواستار از سرگیری کمک مالی آمریکا به آنروا آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی شد.

در این حال فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل از اینکه حامیان مالی آنورا از حمله امریکا حاضر به از سرگیری کمک‌های خود نیستند ابراز نگرانی کردو گفت: تاکنون در حمله مستقیم اسراییل به غزه، ۱۸۰ کارمند آنروا کشته و ۱۶۰ ساختمان این آژانس کاملا ویران شده است. ما درباره پیامد‌های احتمال حمله گسترده اسراییل به رفح هم عمیقا نگران هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
برنی سندرز - سناتور آمریکایی
فیلیپ لازارینی - رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل

دیگر خبرها

  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • چهار محور در استان مسدود است
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی
  • فعال شدن ۴ بلوک از شهرک خودرو قم
  • اعلام روز جهانی یادبود کشتار مسلمانان در سربرنیتسا