Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@11:34:08 GMT

دروغ آبکی سامسونگ به مشتریانش

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۳۰۲۰

دروغ آبکی سامسونگ به مشتریانش

دروغ بزرگ سامسونگ کار دستش داد و حالا ظاهراً این شرکت باید به پرداخت جریمه ۹.۷ میلیون دلاری به دولت استرالیا تن بدهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، شورای رقابت استرالیا (ACCC) به تازگی اعلام کرده است که شرکت سامسونگ اعتراف نموده که درباره ضدآب بودن ۷ مدل از گوشی‌های خود (گلکسی S7، گلکسی S7 اج، گلکسی A5 2017، گلکسی A7 2017، گلکسی S8، گلکسی S8 پلاس و نوت ۸ ) تبلیغات دروغ انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام شورای رقابت استرالیا، سامسونگ حدفاصل بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی ۹ تبلیغ دروغ درباره قابلیت استفاده از تلفن های همراه خود در استخر و آب  در شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های بزرگ خود منتشر کرده است که مخاطبان به وسیله این تبلیغات گمراه شده‌اند.

علیرغم تبلیغات سامسونگ، شعبه این شرکت در استرالیا اعلام کرده است که اگر گوشی‌های خود را در حین شنا در استخر یا دریا استفاده کنند، پورت شارژ آن‌ها از کار خواهد افتاد، در حالی که بر اساس استانداردهای ضدآب بودن چنین موضوعی قابل پذیرش نیست.

رئیس شورای رقابت استرالیا طی اظهاراتی عنوان کرد: شعبه سامسونگ در استرالیا با طرح ادعای دروغ ضد آب بودن گوشی‌های مذکور، کاربران زیادی را برای استفاده از این گوشی‌ها ترغیب کرده است به طور دقیق معلوم نیست چند نفر گول تبلیغات سامسونگ را خورده‌اند اما این شرکت حالا و بعد از گذشت ۶سال به اشتباه خود اعتراف کرده است!  

طی سال‌های اخیر به طور قطع کاربران زیادی به نمایندگی سامسونگ مراجعه کرده و از شرکت ارائه خدمات بابت نقص‌ ناشی از آب خوردگی را درخواست داشته‌اند اما مشمول خدمات ضمانتی پس از فروش نشده‌اند؛ چرا که درباره گوشی‌های ضد آب، خدمات پس از فروش مربوط به آب خوردگی ارائه نمی‌شود! البته این صرفا یک حدس و گمان نیست، بسیاری از کاربران سامسونگ طی این سال‌ها گزارش‌هایی از نقص فنی گوشی خود بعد از تماس با آب و حتی از کارافنادگی کامل آن‌ها ارائه‌ داده‌اند. 

ظاهراً این ادعا که تبلیغات غیرواقعی فقط مربوط به کشورهای جهان سوم است، پایه و اساس ندارد و طمع سود بیشتر برخی از صاحبان صنایع را در هر نقطه‌ای از جهان برای انتشار تبلیغات دروغ ترغیب می‌کند بنابراین ما حتی اگر برچسب ضدآب بر روی محصولی دیدیم، بهتر است که برای آزمایش آن ترغیب نشویم!

انتهای پیام/

 

 

خبرنگار: علی پژوهش 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سامسونگ هواوی گوشی اندروید شیائومی بسته اینترنت شبانه گوشی 4G گوشی 5G بسته اینترنت نامحدود بسته ایرانسل بسته همراه اول گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد

استرالیا هزینه‌های دفاعی خود را در دهه آینده به میزان ۵۰.۳ میلیارد دلار استرالیا (۳۲ میلیارد دلار آمریکا) افزایش داده و برنامه‌های تسلیحاتی خود را با تاکید بر افزایش موشک، پهپاد و کشتی جنگی تغییر می‌دهد.

به گزارش رویترز، این تصمیم در حالی اتخاذ شده که استرالیا در راستای درگیری احتمالی آمریکا و چین در اقیانوس آرام، به دنبال تغییر رویکرد خود است.

بخش عمده‌ای از این تغییرات از ۵ سال آینده آغاز خواهد شد. این بودجه که توسط ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا اعلام شده، اولویت‌های جدیدی مانند موشک‌های دوربرد را منعکس می‌کند که به اعتقاد این کشور در درگیری احتمالی بین چین و آمریکا ضروری است.

مارلز در یک سخنرانی گفت: «فرض‌های خوش‌بینانه‌ای که بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های دفاعی را انجام می‌دادیم، مدت‌هاست که از بین رفته است. اکنون ویژگی اصلی محیط اطراف ما عدم اطمینان و تنش و رقابت استراتژیک بین آمریکا و چین است».

پیش از این کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که روابط پکن و واشنگتن در سال ۲۰۲۴ با آشفتگی‌های جدیدی همراه شود. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ادامه درگیری‌های تجاری دو کشور از جمله دلایل احتمالی افزایش تنش‌ها عنوان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ s24 ultra (۳۰ فروردین) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra
  • برخی گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند
  • گوشی جدید سامسونگ در بازار چقدر تحویل گرفته شد؟
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • samsung s23 fe + قیمت، مشخصات و مقایسه با S23 Ultra سامسونگ (۲۹ فروردین)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد